Twee Utrechtse vestigingen van H&M dicht Twee Utrechtse vestigingen van H&M dicht

Twee Utrechtse vestigingen van H&M dicht

Twee Utrechtse vestigingen van H&M dicht
Twee Utrechtse vestigingen van kledingwinkel H&M sluiten binnenkort de deuren. Het gaat om winkels aan de Steenweg en de Oudegracht.

Twee Utrechtse vestigingen van kledingwinkel H&M sluiten binnenkort de deuren. Het gaat om winkels aan de Steenweg en de Oudegracht.

De winkel op de Steenweg die verdwijnt is de H&M Men. Klanten kunnen daar nog ongeveer een maandje terecht, want de deuren sluiten in augustus. De vestiging aan de Oudegracht verkoopt dameskleding en kinderkleding. Deze winkel blijft nog tot oktober open.

Tekst loopt door onder de foto

Voorlopig is nog niet duidelijk wat er in de plaats komt voor de winkels. Dat betekent dat het erop lijkt dat er opnieuw twee panden in het centrum leeg komen te staan. De gemeente Utrecht liet eerder al weten zich zorgen te maken over de leegstand in de binnenstad. Onlangs werd nog een plan gepresenteerd waarmee de leegstand moet worden aangepakt.

Gekoppelde berichten

22 Reacties

Reageren
  1. Esrin W.

    Dit artikel was wel heel erg summier. Kan nog even worden toegelicht waaróm de twee winkels uit het straatbeeld verdwijnen?

  2. Baliekluiver

    Volgens het Grote Pretpark Plan dient elke vrije vierkante meter in Utrecht ingevuld te worden met horeca, tenzij er horeca in kan komen en anders kunnen we er altijd nog horeca van maken. Ben benieuwd wanneer die branche zelf gaat ontdekken dat ze in een kansloze ratrace terecht zijn gekomen.

  3. Co

    H & M Overvecht is ook al een aantal maanden gesloten.
    Dat zijn er dan drie!

  4. Koel Hoofd

    @Esrin
    De virtuele winkel kannibaliseert op de stenen winkel en de overheid faciliteert en stimuleert dat. De ironie is dat die virtuele winkeltjes met online bestellen vele malen milieubelastender zijn dan die stenen winkels ooit waren.
    Het maakt zelfs van vrouwen de grootste milieuvervuilers omdat ze >50% van de bestelde artikelen retour sturen omdat het tegenvalt in het eggie!

  5. Yoshua

    Nooit geweten dat er een H&M Men bestond, dacht dat het een meisjes en vrouwen kledingboer was.
    Afgelopen 15 maanden heeft iedereen kunnen snoepen uit de online honingpot. Fysiek winkelen betekend dat er een zeer beperkte keuze kan worden aangeboden, persoonlijk contact en advies uitsluitend op moment van bezoek.
    Fysieke winkels die 60 verschillende kleuren hebben liggen van bepaald model overhemd, of schoenen, zijn spelden in hooibergen.

    Vriendin is een superhamster wat kleding en schoenen verzamelen betreft.
    Door het nieuwe normaal is het kwartje bij haar eindelijk gevallen dat online kopen alles overtreft zoals de vriendin alleen kent van de Via dei Condotti.
    De ongekende super service op tijden wanneer het jou uitkomt
    Schoenen en kledingverkopers sturen haar met alle liefde filmpjes van de items die ze online heeft ontdekt.
    Dames hebben ontdekt dat bijzonder en uniek gekleed gaan in een fysieke winkel dat niet heel erg moeilijk gaat worden.
    Een fysieke winkels laten klanten niet een uurtje in het magazijn snuffelen voor inspiratie, producten ontdekken waarvan je niet wist dat het bestond.
    Online winkelen is het fysieke winkelen uit grootmoeders tijd.
    Waar de klant de koning is met Oudhollandse beleefdheid en respect.

  6. WP

    H&M heeft natuurlijk in HC een giga vestiging zitten. Dan is dit ook gewoon dubbel

  7. C

    Gaat gewoon niet goed met H&M lopen gewoon achter met alles

  8. Fred

    Er is denk ik ook wel een overdaad aan kledingwinkels in het centrum.
    In HC is denk ik 80% al kledingwinkel.

  9. Stadsie

    Zelfs een beursgenoteerd bedrijf kan de hoge huren niet meer opbrengen. De woningnood zie je nu in de winkelstraten. Triest voor het kundige en vriendelijke personeel.

  10. cas

    Voor alle mensen die denken dat online winkels bakken met geld verdienen…
    https://www.emerce.nl/achtergrond/ecommerce-domste-businessmodel-webwinkel-sterfhuisconstructie

  11. Wim

    Gewoon verbieden dat de pakketbezorgers elke keer de wijk in gaan om pakketjes te bezorgen.
    Een keer per week is genoeg , nu hebben we door die pakket bezorgers dat er wel 10 keer een busje door de straat komt. Dat is pas luchtvervuiling.

  12. Yoshua

    @cas,
    In dat stuk spreken ze over de platformeconomie, zolderkamer webshops en grote massa retailers die vroeger een postorde bedrijf waren.
    Wat de man verteld over grote online verkopers die uitsluitend rode cijfers schrijven is geen nieuws.
    De Ubers en Tesla’s halen veel geld op bij investeerders, lijden jaar op jaar miljarden verlies.
    Het blijft een mysterie, miljarden verliezen terwijl investeerders in de rij staan om er honderden miljoenen in te pompen

    Over specialistische exclusieve winkels die kwaliteit en service bieden aan klanten lees je niets.
    Vroeger kocht je een exclusief Perzische tapijt in een fysieke winkel.
    Voor een lijst of een meubelstof bezocht je een fysieke winkel.
    Speciaalzaak Passementerie Baars & Van de Kerkhof is er niet meer, het complete exclusieve assortiment is alleen online verkrijgbaar.
    De betere winkel die uitmuntende service en hoge kwaliteit leveren kunnen niet bestaan van de verkopen in een fysieke winkel.
    Specialistische en exclusieve verkopers kunnen juist door online maatwerk en uitstekende service blijven verkopen.
    Online verkoop is de redding voor verkopers in het hoger segment, mensen kopen graag hoogwaardige kwaliteit producten waar ze heel lang plezier uit halen.

  13. BdV

    Leuk artikel @cas, maar ik verwacht wel dat corona invloed heeft gehad, waardoor de cijfers intussen iets anders zijn. Dat neemt niet weg dat de wet van de race naar de bodem waarschijnlijk nog steeds geldt, maar ik verwacht ook dat de bodem bij fysieke winkels niet veel hoger zal liggen dan de bodem online, omdat fysieke klanten vaak ook wel even online rondkijken.

    Kortom, die leegstand is zowel fysiek als online….

  14. Pee

    Als je een product in de winkel koopt en je komt er achter dat je voor exact hetzelfde product de helft minder betaald online,dan is de keus gauw gemaakt.
    En al helemaal als het je onmogelijk word gemaakt om bij een fysieke winkel te belanden.
    De coronamaatregelen zijn de genadeklap en houd mensen weg uit de binnenstad.

  15. Schefpschutter

    @BvD

    Ik weet dat het een weinig populaire boodschap is op DUIC, maar ik roep het al zo lang: we leven in een zombie-economie. En dat is volledig te danken aan de monetaire kwakzalvers van de overheid.

    De overheid heeft de economie volledig verwoest met haar monopoly nepgeld. Het is nu nog niet helemaal zichtbaar voor de leek, maar wacht maar tot ze de rentes gaan verhogen. Dan klapt de mega-bubbel. De heer in het uitstekende artikel van cas heeft volledig gelijk: het wordt een bloedbad.

    Het mooie is dan wel weer; fortuinen worden gemaakt tijdens mega-crisissen. Eerst short, dan koopjes oprapen. Ik kan niet wachten om Tesla aandelen op te pikken voor 50-100 Dollar, na ze eerst met heerlijke leverage geshort te hebben tot de bodem.

  16. Moniek

    Monetaire kwakzalvers of niet, Schefpschutter, ik zie niet helemaal in wat dit met deze winkelketen te maken heeft. Ik kwam en kom doodgewoon niet bij H&M omdat hun assortiment me niet interesseert.

  17. Ton

    @ Scherpschutter
    Je vergist je, ze verkopen bij de H&M ook shorts.

  18. Massegast

    @cas — Dank voor je link naar het artikel over online winkelen. Om kort te gaan: Jeff Bezos van Amazon is living a lie. Wanneer zullen op de financiële markten de oogjes open gaan?

  19. Koel Hoofd

    @Yoshua
    “De Ubers en Tesla’s halen veel geld op bij investeerders, lijden jaar op jaar miljarden verlies. Het blijft een mysterie, miljarden verliezen terwijl investeerders in de rij staan om er honderden miljoenen in te pompen”
    Geen mysterie maar bewuste strategie die Nederland ook ooit groot heeft gemaakt, samengevat in: de cost gaat voor de baet uyt.
    Jeff Bezos (amazon) heeft in de jaren negentig de ambitie neergelegd om de enige retailer in de USA te worden. Dat betekend dat 300 miljoen amerikanen elke dag alles bij hem bestellen, een honderden miljarden markt dus. Daar anticiperen beleggers op. Het is hem aardig gelukt, Bezos is nu een van de rijkste mannen op deze planeet. Ware het niet dat zijn ex-vrouw bij de scheiding hem wel financieel even goed bij de zak heeft gepakt want anders was hij nog rijker geweest.

  20. Rob

    De politiek hoeft zich hier niet druk over te maken en al helemaal geen gemeenschaps gelden in te steken. ECHT! Het probleem lost zich van zelf op. Nieuwe ondernemers hebben nu de plekken voor het uitzoeken, en dus een beter onderhandelings positie. Prima zo!

  21. M

    Maak er appartementen van kunnen jongeren eindelijk op zichzelf

  22. Willow

    Vraag en aanbod. Winkelpand eigenaren moet simpelweg hun huurprijzen verlagen. Zodra het wordt duidelijk dat de gemeente verhuurders niet ga steunen met onzinnige plannen met ons (belastingbetalers) geld, worden de huren betaalbaar voor kleinere/creatiever winkels. En voor de verdiepingen, woningen maken zoals M voorstelt.

    Dus gemeente, niet ingrijpen!!

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).