Het platform Utrecht Made opent binnenkort een winkel aan de Twijnstraat. In de zaak zijn allerlei producten te koop die in de regio zijn gemaakt.
Utrecht Made bestaat als webwinkel al langere tijd. Het platform biedt allerlei producten aan van verschillende makers. Zo is op de website een dichtbundel van Ingmar Heytze, een CD van Meike Veenhoven, een cakevorm die eruitziet als de Domtoren, een muziekdoosje dat het lied ‘Als ik boven op de Dom sta’ speelt en bier van Utrechtse brouwerijen te koop.
Utrecht Made zegt gespecialiseerd te zijn in lokale producten die ervoor zorgen dat mensen trots kunnen zijn op de stad. “Onze missie is de lokale maakcultuur onder de aandacht te brengen bij een groter publiek. […] Utrecht Made hecht veel waarde aan hoge kwaliteit en veel makers zijn bewust bezig met hun ecologische voetafdruk”, is te lezen op de website.
7 Reacties
Reageren“Utrecht Made zegt gespecialiseerd te zijn in lokale producten….. trots..
op de stad. “Onze missie is de lokale maakcultuur onder de aandacht te brengen bij een groter publiek” […]
Waarom is dan gekozen voor de naam Utrecht Made? Zijn ze soms gevestigd in Engeland?
mjh, groot gelijk! Utrecht Made ! Made? Dat is toch zo n wit wurmpie als voorstadium van een vlieg? Dus een Utrechtse made? Bah ! Maak er maar bijvoorbeeld Echt Utrecht van als naam voor de winkel. Klinkt leuk en is op en top Nederlandse taal.
Wel een heel leuk initiatief. Ik hoop van harte, dat ze daar ook de Utrecht Pride/Trots Utrecht Regenboogdommetje-speldjes gaan verkopen. Op dit ontwerp en het verhaal erachter kunnen we als Utrecht zeker trots zijn.
@ Hetty
Utrecht Pride? Is dat ook zo’n wit wurmpje als voorstadium van een vlieg? Bah. Maak er maar Utrechts trots van.
Opent er eindelijk eens fysieke winkel ipv dat er eentje sluit. Nog wel met Utrechtse producten, niet eens een keten! Toch is het weer niet goed. De naam is in het Engels.
Utrecht made is net zoiets als Dom Under.
Utrecht made zal zich wel richten op de toeristen, die daar dan voor 3 euro een Utrechts biertje kunnen kopen.
Bweeh!!
@MJH en @Hetty, misschien omdat het grotere publiek ook internationaal is? Die begrijpen ‘Echt Utrechts’ niet…
Ben ook blij dat Stach de Biltstraat verlaat. Amsterdamse businessmodellen werken niet helemaal in Utrecht.