De FC was vooral een slecht product | De Utrechtse Internet Courant De FC was vooral een slecht product | De Utrechtse Internet Courant

De FC was vooral een slecht product

De FC was vooral een slecht product

Er valt veel te zeggen over de eerste thuiswedstrijd van FC Utrecht. Bijvoorbeeld dat de aangekondigde megasfeer-actie uiteindelijk een nogal armoedige vertoning was.  Dat het handjevol supporters van De Graafschap bij vlagen meer geluid maakten dan het eigen publiek. Dat de Bunnikside nog steeds niet begrijpt dat spreekkoren over de scheidsrechter geen enkele zin hebben, de club weer geld zullen kosten en de spelers er niet harder door gaan lopen. Kortom dat wat ooit de hel van Galgenwaard was tegenwoordig een doorsnee stadion lijkt te zijn. Jammer.

En dan het voetbal. De eerste helft zagen we een elftal zonder enig karakter, zonder enig idee en (het ergste) zonder vechtlust. Was de doelstelling (direct plaatsen voor Europees voetbal) al teruggebracht naar de play-offs, op basis van dit voetbal leek het voorkomen van degradatie het meest haalbare. Wat werden de voor veel geld verkochte Mertens en Strootman gemist! Wat deed Wuytens op het middenveld? En wat is er met Lensky aan de hand? “Dit gaat een lang seizoen worden”, zei onze buurman. En we vreesden zijn gelijk. Toen kwam Jacob Mulenga. Vaak verguisd, vorig seizoen zwaar geblesseerd, nu binnen drie kwartier een held. Opeens kwam er overtuiging in het team. De 0-2 werd dankzij twee treffers van Jacob omgebogen naar 2-2. En 3-2 of zelfs 4-2 was mogelijk. Maar ook 2-3 door een wonderlijk moment van de verder goed spelende Alje Schut. Ach, met de 2-2 konden we content zijn. Blijft de vraag wat de FC ons dit seizoen verder gaat bieden. Foeke Booij verklaarde laatst op deze site dat het team in de as sterker is geworden. Dat blijkt een misverstand. Er is absoluut nog versterking nodig. Laten we dat maar als de winst van deze middag zien. Dat Frans van Seumeren begrijpt dat de portemonnee nog een of twee keer moet worden opengetrokken. Want je kan marketingbureaus van de hele wereld inschakelen ( de club praat momenteel met het Duitse Sportfive) maar een slecht product laat zich niet marketten. Ondanks een bij vlagen vermakelijk tweede helft was de FC vandaag vooral een slecht product.

3 Reacties

Reageren
  1. Corleone

    Ik vind dit vooral een slecht verhaal. nergens valt iets terug te lezen over het feit dat de ploeg nog tijd nodig heeft ingespeeld te raken. Nog los van het feit dat belangrijke aanvallende krachten als Mulenga, Duplan en Demouge in de eerste helft ontbraken. Nee hoor, ome Frans moet er maar weer een paar miljoen tegenaan gooien. Doe het lekker zelf als je het zo belabberd vind, wie houdt je tegen?

    Het slechtste marketingproduct dat Utrecht bezit zijn de eeuwige zeiksnorren die op elke mogelijke manier hun onvrede de wereld in willen helpen. Bedankt!

  2. Kenny

    Ik ben het wel eens met Michael. Natuurlijk heeft een team tijd nodig om ingespeeld te raken. Maar daarentegen mag je zeker wel kritisch zijn over het vertoonden spel in de voorbereiding en de competitie. Daar zijn we toch supporters voor? En het verlagen van de doelstelling geeft al aan dat zelfs Foeke Boy er een hard hoofd in heeft.
    Maar wie weet hebben met Gerndt een nieuwe Zlatan in huis en piepen we aan het eind van het seizoen wel anders.

  3. Corleone

    Nou, het woord supporter zegt het al: dan steun (support) je je team. Dat is volgens mij het tegenovergestelde van deze vorm van kritisch zijn. Er is overigens niets tegen kritisch zijn, maar dan wel in het juiste perspectief aub.

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).