FC Utrecht heeft het nieuwe voetbalshirt onthuld. Omdat de club begint aan het jubileumseizoen is het shirt geïnspireerd op het eerste tenue dat de Utrechters in 1970 droegen. Het is volgens FC Utrecht een ‘regelrechte ode aan het verleden’.
Op de voorkant van het shirt is naast het jubileumlogo van FC Utrecht de naam van T-Mobile te lezen, de hoofdsponsor van de club. Op de zijkant is subtiel een Domtoren zichtbaar.
Door de komst van de nieuwe hoofdsponsor keren ook de spelersnamen weer terug op de achterzijde van het shirt. Volgens FC Utrecht was dat een grote wens van de supporters.
Broekje
Het broekje dat bij het nieuwe tenue hoort is rood. “Met dit officiële wedstrijdshort maak je je tenue compleet”, is te lezen op de website van FC Utrecht.
Het jubileumshirt is alleen vandaag voor iedereen te koop voor 50 euro in de Fanshop en via de webshop. Vanaf morgen stijgt de prijs voor mensen zonder seizoenkaart.
Bekijk hieronder de video waarin FC Utrecht het jubileumshirt en de nieuwe hoofdsponsor bekendmaken.
Gekoppelde berichten
Honderden supporters komen samen voor verjaardag FC Utrecht
Honderden supporters van FC Utrecht trotseerden de regen om het 50-jarig bestaan van hun club…
4 Reacties
ReagerenAardig shirt, maareh…waarom staat de kaart van Utrecht ondersteboven in dat promofilmpje? (00:57)
Top shirt!
Prachtig shirt, maar niet in de extra grote maten te verkrijgen.
Kom op Nike en FC Utrecht bewijs nu eens dat FC Utrecht van iedereen is.
En ga eens gauw kleding verkopen tot maat 6xl.
Ik vind het een prachtig shirt, maar waarom niet in grote maten?
Tot 6xl.
Kom op FC Utrecht en Nike, laat zien dat de club van iedereen is.