Naar aanleiding van reacties van verontwaardigde supporters heeft FC Utrecht de prijsverhoging bij de publiekscatering teruggedraaid. Dat heeft de club gisteren bekend gemaakt. De prijzen in Stadion Galgenwaard waren bij de thuiswedstrijd tegen Feyenoord verhoogd ten opzichte van de vorige voetbaljaargang en dat viel verkeerd bij de supporters. Na een goed gesprek tussen Utrecht en Maison van den Boer, die onder de merknaam Mr. Dugout de publiekscatering verzorgt, zijn de prijsverhogingen grotendeels teruggedraaid.
‘Wij waren niet op de hoogte van de prijsverhogingen die zijn doorgevoerd door onze publiekscateraar Mr. Dugout’, stelt Manager Marketing, Communicatie & PR Roland Jurriëns op Utrecht.nl. ‘Dat had achteraf bekeken niet mogen gebeuren, als je bekijkt wat het teweeg heeft gebracht bij supporters.’ Maison van den Boer heeft zich de reacties van supporters aangetrokken. ‘Wij hadden dit beter moeten communiceren. Dit hebben wij nagelaten’, zegt vestigingsmanager Charlotte van Rooijen. ‘De verhogingen hadden onder andere te maken met de stijging van de inkoopprijzen. Daarbij is de maatvoering van sommige producten aangepast, wat het gevoel van de prijsverhoging versterkt. Desondanks hebben wij, na een goed gesprek met Utrecht, besloten de verhogingen grotendeels terug te draaien.’
Na afloop van de thuiswedstrijden van Utrecht wordt dit seizoen, in de vorm van een digitale enquête, een doorlopend klanttevredenheidsonderzoek gehouden. ‘In samenspraak met onze supporterscoördinator Robert Junier creëren wij op iedere tribune een aanspreekpunt voor supporters. Voor vragen, opmerkingen en kritiek kunnen supporters bij deze mensen terecht. Op deze manier houden wij ons op de hoogte van wat er speelt bij onze achterban’, aldus Jurriëns. Ook de schoonmaak van de publieke toiletten bleek daarbij een aandachtspunt. Die wordt nu naar een hoger niveau getild.
geen Reacties
ReagerenEr zijn nog geen reacties geplaatst.