Nieuwe tv-deal Eredivisie goed voor FC Utrecht | De Utrechtse Internet Courant Nieuwe tv-deal Eredivisie goed voor FC Utrecht | De Utrechtse Internet Courant

Nieuwe tv-deal Eredivisie goed voor FC Utrecht

Nieuwe tv-deal Eredivisie goed voor FC Utrecht

‘De komst van een nieuwe televisiedeal voor de Eredivisie betekent een vermeerdering van de media inkomsten voor FC Utrecht. En dat is zeer wenselijk gezien de financiële situatie waarin we als club zitten.’ Dat meldt algemeen directeur Wilco van Schaik in een bericht op fcutrecht.nl naar aanleiding van het nieuws rond de aansluiting van Fox International Channels (FIC) bij Eredivisie Media & Marketing CV (EMM). Van Schaik heeft hoge verwachtingen van de afspraken met Fox. 

In het diepste geheim is de afgelopen maanden gewerkt aan een nieuwe televisiedeal voor de Eredivisie. Alle Eredivisie clubs zijn daarbij nauw bij betrokken geweest. FOX International Channels (FIC) van mediamagnaat Rupert Murdoch, sluit zich aan bij Eredivisie Media & Marketing CV (EMM). Het mediabedrijf verwerft een 51 procent belang in EMM. Het voorstel daartoe is unaniem aangenomen door de 18 Eredivisie Clubs, KNVB en Endemol. Door het bestaande succes van Eredivisie Live te koppelen aan de internationale kennis, ervaring en het netwerk van FIC op het gebied van sportzenders, willen de twee partijen de Nederlandse voetbalfans een nog betere beleving bieden.

Ook voor FC Utrecht is deze deal een goede, stelt Van Schaik. ‘Met de inzet van die kennis, expertise en het bijbehorende netwerk zetten we een belangrijke volgende stap in het succes en de groei van Eredivisie Live. Voor Utrecht betekent deze deal ook een vermeerdering van de media inkomsten. En dat is zeer wenselijk gezien de financiële situatie waarin we als club zitten. Maar ik wil er wel bij zeggen dat het probleem van Utrecht groter is dan de paar procenten die we nu per jaar meer gaan krijgen. Media-inkomsten maken nu zo’n 15 procent van onze inkomsten uit. Deze zullen stijgen naar zo’n 20 procent en de komende jaren kan dit zelfs nog iets groeien. Het is een versnelde stap in ons herstel om financieel gezond te worden. En elke extra stap kunnen we op dit moment hard gebruiken’, benadrukt de algemeen directeur.

Van Schaik benadrukt in zijn reactie echter ook, dat medewerkers, fans en relaties bij Utrecht, door moeten gaan op de manier zoals iedereen momenteel acteert; pro-actief, innovatief, hard werkend, behulpzaam en zeer bewust van kosten en investeringen. ‘Dat proces gaat door en daar kan ik een ieder alleen maar een compliment voor maken, want dat helpt ons echt in de gezondmaking. We hebben de bodem bereikt en zijn stap voor stap aan het opkrabbelen, maar we zijn er nog lang niet, ook niet door deze tv deal. Want nogmaals het uitgangspunt is hier een gezonde club neer te zetten die iedereen veel plezier geeft, van medewerker tot fan, van speler tot hoofdsponsor.’

geen Reacties

Reageren

Er zijn nog geen reacties geplaatst.

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).