In de Misset Horeca Café Top 100 zijn twee Utrechtse cafés opgenomen. Hofman op het Janskerkhof staat op plek twintig en Olivier op Achter Clarenburg staat op plek 87. De lijst is maandag gepubliceerd.
“Als jurylid kun je alleen nog maar verzuchten: Gelukkig, ze zijn er nog; cafés waar je gelukkig van wordt”, schrijft de jury van Misset Horeca over Hofman. Volgens hen wordt het café goed onderhouden en is er onder de medewerkers zeer goede kennis over de producten. In de DUIC terrassentest 2017 eindigde deze Utrechtse zaak op plek nummer drie.
Over Olivier is de jury ook enthousiast. “Ook ruim tien jaar na de opening imponeert Olivier. De mix van locatie, atmosfeer, grandeur en levendigheid trekt een brede doelgroep.” Een pluspunt was dat Olivier de eerste kroeg ter wereld was waar Duvel van de tap kwam.
Ieder jaar publiceert Misset Horeca de Café Top 100. Een jury bezoekt de zaken die zich hebben opgegeven, waarna de ranglijst wordt opgesteld.
8 Reacties
ReagerenOke. Geen idee waarom specifiek deze 2. Naar mijn mening zijn er echt wel leukere/betere cafe’s in Utrecht. Doen ze alleen onderzoek onder bedrijven die abonnee zijn van Misset of zo?
Bij Hofman zeer goede kennis van de producten? Laat me niet lachen. De kennis op het gebied van speciaalbier is daar abominabel slecht.
Laatste zin even lezen! “Een jury bezoekt de zaken die zich hebben opgegeven”
En de aankondiging staat waarschijnlijk uitsluitend in de eigen magazines en niet op andere media, dus vandaar mijn veronderstelling. Op die manier is het logisch dat vele andere cafe’s in Utrecht niet zijn bezocht. Die zijn waarschijnlijk geen abonnee en weten dus niet dat ze zich kunnen opgeven hiervoor. Al met al dus een redelijk waardeloze Top 100 aangezien grote hoeveelheden kanshebbers zich niet hebben opgegeven.
Als je in de stad bent op vrijdagavond en je doelgroep 37-jarige dames is staat Hofman op 1 van beste kroegen van Nederland. Nu jullie weer!
Volledig eens hoor dat het een waardeloze lijst is. Ik denk overigens dat ze bedrijven benaderen en dat er misschien zelfs inschrijfgeld betaald moet worden.
Zoveelste top tig op de zoveelste lijst…
Het is een grotere prestatie om op geen enkele lijst terecht te komen dan wel een klassering behalen.
Ik kom uit een horeca familie en kan bevestigen dat je toko actief wordt benaderd door tijdschriften voor precies dit soort lijstjes. Betalen = meedoen. Het is gewoon verkapte reclame en heeft niks te maken met een representatieve meting.