Pret A Manger opent op Utrecht Centraal: eerste 400 klanten gratis ontbijt | De Utrechtse Internet Courant Pret A Manger opent op Utrecht Centraal: eerste 400 klanten gratis ontbijt | De Utrechtse Internet Courant

Pret A Manger opent op Utrecht Centraal: eerste 400 klanten gratis ontbijt

Pret A Manger opent op Utrecht Centraal: eerste 400 klanten gratis ontbijt
De eerste Nederlandse vestiging van het Britse sandwichconcern Pret A Manger opent maandag 19 maart de deuren op Utrecht Centraal. De keten, met wereldwijd 450 vestigingen, viert de opening met het ‘Het grootste ontbijt van Utrecht’. 

De eerste Nederlandse vestiging van het Britse sandwichconcern Pret A Manger opent maandag 19 maart de deuren op Utrecht Centraal. De keten, met wereldwijd 450 vestigingen, viert de opening met het ‘Het grootste ontbijt van Utrecht’. 

Hoewel de broodjeszaak maandag officieel opent is er vrijdag 16 maart tussen 07.30 en 09.30 uur plek voor 400 mensen voor een gratis kop koffie en een broodje. De horecazaak zit nabij spoor 1 en 2 op het station.

Pret A Manger is een internationale keten van sandwichshops. Het bedrijf opende in 1986 voor het eerst de deuren in Londen. Momenteel heeft het wereldwijd ongeveer 450 winkels, onder andere in Singapore, de Verenigde Staten, China, Dubai en sinds vorige maand Denemarken.

Leger des Heils

De keten streeft ernaar zo min mogelijk afval te produceren door het hergebruik van materialen. Wie bijvoorbeeld zijn eigen beker meeneemt krijgt 50 cent korting. Overal ter wereld worden niet verkochte producten aan het eind van de dag gedoneerd aan een goed doel. In Utrecht zal het Leger des Heils dagelijks deze producten mogen verdelen onder daklozen.

Michael Haley, partnerships director bij Pret A Manger: “We kijken erg uit naar de opening van onze eerste vestiging in Utrecht, op een van de drukste punten van Nederland. We hebben een ervaren team samengesteld dat hard gewerkt heeft om de beste lokale producten te selecteren voor onze gerechten. Het team heeft in Groot-Brittannië een speciale training gevolgd om zo de beste kwaliteit en service te kunnen bieden aan onze Nederlandse klanten.”

1 Reactie

Reageren
  1. Vissers

    Vooral dat laatste, het weggeven van de restanten aan de dakozen, is wat mij betreft een goede zaak.

    Bij de La Place 50 meter verderop al een aantal keer zien gebeuren dat de broodjes zo vanaf de schalen de grote blauwe container in gingen terwijl nog 50 meter verderop een dakloze staat te bedelen in de ijzige vrieskou…

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).