Richtlijnen voor 39 Utrechtse evenementenlocaties gepresenteerd | De Utrechtse Internet Courant Richtlijnen voor 39 Utrechtse evenementenlocaties gepresenteerd | De Utrechtse Internet Courant

Richtlijnen voor 39 Utrechtse evenementenlocaties gepresenteerd

Richtlijnen voor 39 Utrechtse evenementenlocaties gepresenteerd
EK Beachvolleybal op de Neude. Foto: Bas van Setten
De gemeente Utrecht heeft nieuwe richtlijnen gepubliceerd voor 39 evenementenlocaties. Plekken als Lepelenburg, Wilhelminapark en de Neude hebben allemaal een eigen profiel gekregen.

De gemeente Utrecht heeft nieuwe richtlijnen gepubliceerd voor 39 evenementenlocaties. Plekken als Lepelenburg, Wilhelminapark en de Neude hebben allemaal een eigen profiel gekregen.

Het doel van de locatieprofielen is dat organisaties weten welke locatie geschikt is voor welk evenement. Daarnaast is voor omwonenden en belanghebbenden duidelijk wat de mogelijkheden zijn voor evenementen in hun omgeving. De profielen zijn ook een leidraad bij het verlenen van vergunningen door de gemeente

In totaal zijn nu 39 locatieprofielen gemaakt. Hierin staan richtlijnen voor het gebruik van de locaties, de omvang van de locatie, welke ecologische waarden er zijn en hoe rekening moet worden gehouden met de bereikbaarheid.

De gemeente heeft het plan gepresenteerd. Het gaat om een concept waar iedereen op mag reageren tot 13 maart.

Duidelijkheid

“De conceptlocatie-profielen zijn een verdieping van het evenementenbeleid en hebben tot doel om omwonenden duidelijkheid te geven wat er in hun buurt georganiseerd kan worden. Ook organisatoren kunnen zich laten inspireren over plekken in de stad. En het  vergunningverleningproces van de gemeente wordt hiermee ondersteund”, licht wethouder Klaas Verschuure toe.

“Daarom gaan we met elkaar het gesprek aan over bijvoorbeeld de vraag of er evenementen zijn die in plaats van in de zomer bijvoorbeeld in het najaar kunnen plaatsvinden. En kijken we ook welke evenementen het karakter van bijvoorbeeld het Berlijnplein of het Jaarbeursplein kunnen versterken.”

De gemeente Utrecht wil met de locatieprofielen zorgen voor een leefbare stad die ook levendig is, een aantrekkelijk evenementenaanbod behouden en het draagvlak voor evenementen in de stad vergroten.

Alle locaties bekijken? Dat kan in hier.

7 Reacties

Reageren
  1. Koel Hoofd

    39 locaties? Dat zijn er 38 te veel…

  2. Omwonenden Stadhuisplein weer gefopt

    Profiel Stadhuisplein gelezen
    Een groot fop profiel
    Zo sluw opgesteld
    Fop profiel staat boordevol uitzonderingen
    Als je slim een evenement of festival aanvraagt , kan je met dit profiel alle kanten op
    Omwonenden opgezadeld met enorme geluidsoverlast

    Het gebied Ganzenmarkt Stadhuisplein is regulier al een gebied dat enorme horecaoverlast geeft

  3. Sjef van stralen

    We hebben toch de jaarbeurs hallen of tivolivredenburg voor al die die herriefestivals en kabaal evenementen
    Waarom moeten omwonenden van al die pleinen dagenlang met oordoppen in lopen
    Kunnen ze pas om 1 uur in de nacht gaan slapen
    39 buitenlocaties,,,belachelijk!!
    Alleen om de horeca te plezieren

  4. Bart

    Leuk! Lekker veel te doen in de stad! #zinin

  5. Remco

    Leuk! Lekker veel te doen in de stad! Laat de zomer maar komen. Zin in!

  6. Katja

    Richtlijnen…197 pagina’s !
    Nederland bureaucratenland.

  7. UtrechtseSjoerd

    Het zijn ‘slechts’ richtlijnen. Als een ondernemer deze wil negeren en toch een evenement wil doen dat tegen de richtlijnen is, zal hij nog steeds een vergunning krijgen. Waarom dan überhaupt richtlijnen opstellen en de burger het idee geven invloed te hebben?

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).