Bewoners tijdelijke appartementen Europalaan mogen vijf jaar langer blijven | De Utrechtse Internet Courant Bewoners tijdelijke appartementen Europalaan mogen vijf jaar langer blijven | De Utrechtse Internet Courant

Bewoners tijdelijke appartementen Europalaan mogen vijf jaar langer blijven

Bewoners tijdelijke appartementen Europalaan mogen vijf jaar langer blijven
Een modelwoning in Stadspoort Zuid.
De 71 startersappartementen aan de Europalaan 100-500 mogen van de gemeente 5 jaar langer bewoond blijven. Hierdoor mogen de getransformeerde kantoren in totaal 10 jaar lang verhuurd worden, tot 2027. Ook de horeca- en vergaderruimtes mogen langer in gebruik blijven.

De 71 startersappartementen aan de Europalaan 100-500 mogen van de gemeente 5 jaar langer bewoond blijven. Hierdoor mogen de getransformeerde kantoren in totaal 10 jaar lang verhuurd worden, tot 2027. Ook de horeca- en vergaderruimtes mogen langer in gebruik blijven.

De eigenaar vroeg de verlenging aan, omdat de start van de definitieve herontwikkeling van dit gebied van de Merwedekanaalzone nog niet duidelijk is.

De kantoorgebouwen aan de Europalaan 100-500 stonden vorig jaar nog voor een groot deel leeg. In totaal zijn er drie kantoorgebouwen omgebouwd tot tijdelijke appartementen. De panden zijn getransformeerd naar 71 appartementen en 1000 m2 horeca- en vergaderruimte.

Levendiger 
Op 1 mei 2017 kwamen de eerste bewoners in het getransformeerde kantoorpand met als naam ‘Stadspoort Zuid’ wonen. Inmiddels zijn alle appartementen bewoond. Begin dit jaar opende de deuren van horeca- en vergaderruimtes ‘Southpark’ in gebouw 100.

De combinatie van wonen, werken en recreëren in de Merwedekanaalzone heeft ervoor gezorgd dat het een levendiger gebied is geworden. Het complex maakt deel uit van het Merwedekanaalzone deelgebied 6. Dit gebied transformeert de komende jaren naar een gezonde en levendige stadswijk dichtbij het centrum.

Gekoppelde berichten

1 Reactie

Reageren
  1. Drs. P

    Wat een schande dat dit als een goede oplossing wordt gezien. De bewoners klagen alom. We hebben alles meegemaakt. Ik doe een opsomming:

    In de reclame stond een complete keuken. De bekende smoes dat iedereen iets anders wil werd toegepast. Mocht je alsnog zelf doen.

    Vliegenplaag. Na lang gezeur werd alles afgekit. Dit na een jaar.

    Brandgevaar. Op een oppervlak van minimaal 100m2 hangt 1 brandmelder. Her gebouw telt 8 etages hoog. De muren zijn brandwerend en er is een brandtrap. Dat is blijkbaar voldoende veilig, maar naar je spullen kun je fluiten als er een brand uitbreekt.

    Ongezond klimaat. Er zijn meerdere mensen met huidproblemen geconstateerd vanwege de slechte klimaatvoorziening. Of je even een apparaat wilt kopen. Gezien het oppervlak ben je minstens 400 euro verder wil je een substantieel resultaat zien .

    Geluidsoverlast. Koelinstallaties van nagelegen panden geven overlast. 2 jaar mee bezig geweest. Uiteindelijk zelfs via de media. Gek genoeg ineens verdwenen. Maar dat kan dus zo weer opkomen en noch de gemeente noch boron neemt actie. Dat is de prijs die je betaalt voor tijdelijke gedoging.

    Boron laat mensen de tent opknappen, schilderen en vloer leggen, maar bij vertrek mag je zelf gaan onderhandelen met de nieuwe bewoners. Van sleutelgeld is geen sprake.

    Servicekosten. Je betaalt circa 300 euro. Ongeacht met hoeveel man je woont. Ze kunnen dat niet meten en het ontbreekt aan intelligentie om daar een verdeelsleutel voor te maken. Her feit dat het in de openbare ruimtes snikheet is, wordt doorberekend aan de inwoners.

    Bijzonder is dat de gemeente de vergunning heeft verlengd. Zonder een onderzoek te doen of op te vragen of het nou wel een goed idee is geweest. Onkunde en zeer corrupt in mijn optiek.

    Eindverantwoordelijke is gemeente Utrecht. Die heeft iets te doen aan het woningentekort en zou zich verre moeten houden met handjeklap praktijken.

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).