Hoewel vorige maand de kans groot werd geacht dat de Uithoflijn in juli al met passagiers zou gaan rijden laat de gemeente nu weten dat de kans hierop weer is afgenomen. Een precieze nieuwe datum noemt de gemeente niet.
Op dit moment wordt de tram aan allerlei proeven onderworpen. Pas als alles vlekkeloos verloopt kan er gereden gaan worden met passagiers. Zo moet de tram zes keer per uur kunnen rijden zonder storingen.
In juni dachten de projectleiders nog dat de eerste trams met passagiers 29 juli konden gaan rijden. Maar de kans hierop is afgenomen. Er wordt nu weer gesproken over de ingebruikname in de herfstvakantie of december.
16 Reacties
ReagerenMaak er maar december 2020 van en hou nog een extra jaartje slag om de arm?
Wat een ongelooflijke soap dit!
Wat een klucht. Geen andere woorden voor.
“Het probleem met het signaleringssysteem en de slagbomen bij de Koningsweg lijkt hardnekkiger dan gedacht. De sensor die moet aangeven of er een tram aankomt werkt niet naar behoren bij warme temperaturen en stortbuien zo werd in een bijpraatsessie aan politici verteld. Slagbomen blijven dan gesloten zonder dat er een tram aankomt.“
Begrijpelijk probleem, slagbomen zijn immers een nieuw fenomeen wanneer het treinen of trams betreft.
Het laatste, grootste en tot nu toe grotendeels verzwegen probleem wordt nu pijnlijk duidelijk….
De storingen van de electrische zwerfstromen, hebben veel invloed op de apparatuur van het UMC.
Dit wordt nog wat om op te lossen.
Tot nu toe kon het verzwegen worden omdat er genoeg andere op.te lossen problemen waren….
Knap hoor, een tramlijntje van ruim een half(!) miljard euro, je zou denken budget zat, zal alles wel op rolletjes lopen. Maar nee…
Pas als ALLES vlekkeloos verloopt kan er gereden gaan worden met passagiers. Met alles wat er al misgegaan is de afgelopen jaren kan dat dus nog wel een tijdje duren….
Ach, de wethouder heeft vast nog wel ergens een potje met miljoenen liggen om ook dit probleem mee te verhelpen. En anders haalt ze het gewoon weg bij de NRW. Mag wat kosten zo’n hobbyprojectke. Maar dan heb je ook niks. Dat wordt weer een hoge score bij de wedstrijd voor meest falende jonge wethouder dit jaar.
Mijn hemel… Wie doet de communicatiestrategie voor dit project?
@herman, denk dat u het voor het eerst leest want het probleem met de zwerfstromen is al veel langer bekend en benoemd.
Die slagbomen bij de koningsweg moeten gewoon weg. Zijn zo’n beetje de enige in het hele traject. Stoplichten en klaar. Net als bij de Mythylweg, daar staan ook geen slagbomen.
De opdrachtgever heeft onvoldoende kennis om dit project aan te sturen.
Gevolg een grote graaiende ingehuurde groep ZZP-ets declareert maar raak, aannemer rekent zich rijker en rijker, vertraging, kostenoverschrijdingen en hoop.ellende.
Kes: laat eventuele volgende keer een professionele opdrachtgever zoals ProRail een dergelijk project aansturen. Ga zelf lekker met je eigen modeltrein op zolder spelen.
Misschien weet Jet een oplossing?
laten we dat umc afbreken en neerzetten waar het hoort: bovenop een ondergronds klaverblad rijnsweerd.
Hoeveel heeft dit absurde prestigeproject de belastingbetaler tot nu gekost ?
Dichtstorten die rails en er gewoon bussen over laten rijden!
Provincies en gemeenten hebben de ballen verstand van het aanleggen van railverbindingen. Daarvoor moet je bij ProRail zijn.
Keer op keer is gebleken dat werkzaamheden aan de tram niet te plannen zijn. Een paar jaar geleden met de vernieuwing van het oude tracé ging het ook al behoorlijk mis. Nu de in dienst-stelling van de uithof lijn, en volgend jaar het aanpassen van de perrons aan de nieuwe trams. Dat zal dan ook wel weer een paar maanden uit lopen….! Zo zal dan Nieuwegein en IJsselstein wel een paar maanden langer als gepland zonder tram zitten…! Ik ben van mening dat er een hoge boete clausule voor de aannemers moet gelden. Te laat..? Dokken.! Laat die het zweepje er maar eens goed over heen halen.