Bewoners Neudeflat krijgen deelauto’s | De Utrechtse Internet Courant Bewoners Neudeflat krijgen deelauto’s | De Utrechtse Internet Courant

Bewoners Neudeflat krijgen deelauto’s

Bewoners Neudeflat krijgen deelauto’s
De toekomstige bewoners van de Neudeflat kunnen gebruik gaan maken van een deelauto. Het is voor het eerst dat huurders van Syntrus Achmea-project een optie krijgen voor een deelauto. 

De toekomstige bewoners van de Neudeflat kunnen gebruik gaan maken van een deelauto. Het is voor het eerst dat huurders van Syntrus Achmea-project een optie krijgen voor een deelauto. 

Met deze extra dienst wil de vastgoedonderneming tegemoet komen aan de ‘toenemende behoefte van veel stedelingen om een auto te gebruiken zonder deze te hoeven bezitten’. “Natuurlijk staat een goede woning op de eerste plaats”, zegt Peter Appeljan, directeur Woningbeleggingen bij Syntrus Achmea. “Maar we zien ook een toenemende behoefte aan extra diensten en daar willen we graag in voorzien.”

De Neudeflat is geschikt voor deze proef omdat er aan de achterkant van de flat een binnenterrein is met een eigen parkeerplaats. De bewoners van de 88 appartementen moeten tegen een aantrekkelijk tarief uiteindelijk een auto kunnen reserveren.

Verbouwing Neudeflat
Het voormalig kantoorgebouw van de gemeente Utrecht staat al maanden in de steigers. Er komt een nieuwe gevel  en er worden 88 appartementen gebouwd. De 2-kamer appartementen zijn gemiddeld 52 vierkante meter groot, hebben een balkon en gaan zo’n 1.000 euro kosten.

Vorige maand werd duidelijk dat er geen Vapiano op de begane grond van de flat komt.

7 Reacties

Reageren
  1. Jan Bernard

    Afbreken dat ding!
    Typisch voorbeeld van Utrecht op de verkeerde kaart te willen plaatsen.

  2. Herman

    Zoveel bewoners zullen dat toch niet zijn?

    Ik kan me bijna niet anders voorstellen dat in de bouwvergunning staat dat de bovenste 15 verdiepingen gesloopt moeten worden?

  3. Erwin

    Eeuwig zonde dat de Neudeflat geen fatsoenlijk 2de kans wordt gegeven. Dat je het de eerste keer verpest door zo’n gedrocht neer te zetten kan gebeuren, maar dat je in een tweede kans weer voor het snelle geld kiest met kleine studio hokjes zonder een leuke rooftop (cinema) of in ieder geval iets waardoor je het gebouw een publieke functie laat vervullen ter compensatie van zijn bestaan aan de Utrechters. Nu is het gebouw (gegijzeld door toekomstige bewoners) echt ten dode opgeschreven voor enig (publiek) nut.

  4. Frederik van Ommen

    Wel jammer dat je dan tegen de tijd dat je er woont niet meer kan rijden bij de Neude omdat de hele binnenstad autovrij gemaakt is. Verder goed idee.

  5. Toine Goossens

    Eindelijk, een heel belangrijk initiatief. Autobezit kan aanmerkelijk worden verminderd door dit initiatief door te trekken naar de straatdeelauto.

    Bewoners van mijn straat vinden dat een prachtig idee, maar daar blijft het verder bij. De bottle neck is dat niemand weet hoe en waar te beginnen.

    Er is geen enkel inzicht in het autogebruik van een straat. Zonder dat inzicht komt het niet van de grond. De eigenaar van de Neudeflat kan voorzichtig beginnen en kan de exploitatie uit besteden aan een autodeelbedrijf. Flexibiliteit is dan verzekerd.

    Als Lot van Hooijdonk naam wil maken, dan gaat de gemeente Utrecht het autogebruik zo snel mogelijk in kaart brengen. Voor zo´n experiment is in Den Haag wel geld te vinden.

    Ultravreemd is dat al die Utrechtse autovijanden hier niet op inhaken. Het is de ultieme mogelijkheid om autogebruik te veranderen zonder daar dwangmiddelen voor te gebruiken.

  6. Ronald

    Autodelen betekent niet automatisch dat er minder autoverkeer is. Er is alleen minder parkeerplek nodig.
    Misschien dat dat de reden is dat autohaters het niet zo interessant vinden.

  7. Mnemonic

    Heel slecht geregeld, lelijke flat had een roftopbar en een vapiano moeten hebben. Alleen daar voelden de andere cafes teveel concurrentie door dus die hadden geklaagt met succes. Nieuwe bioscopen komen er gelukkig nu genoeg. Nu nog andere funcites zoals theaters oids.

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).