Bo-Ex is begonnen met oplossen van ‘meest acute klachten’ van huurders Hanoidreef Bo-Ex is begonnen met oplossen van ‘meest acute klachten’ van huurders Hanoidreef

Bo-Ex is begonnen met oplossen van ‘meest acute klachten’ van huurders Hanoidreef

Bo-Ex is begonnen met oplossen van ‘meest acute klachten’ van huurders Hanoidreef
De Hanoidreef in Overvecht. Bron: Google Maps
Woningbouwcoöperatie Bo-Ex zegt de ‘meest acute klachten’ van bewoners van de flat aan de Hanoidreef op te gaan lossen. De organisatie zegt dat maatwerk nodig is en sluit niet uit dat bewoners tijdelijk een andere woning moeten krijgen. De bewoners kampen met overlast door onder meer schimmel, tocht en vocht én trokken aan de bel over de onderhoudsstaat van de flat.

Woningbouwcoöperatie Bo-Ex zegt de ‘meest acute klachten’ van bewoners van de flat aan de Hanoidreef op te gaan lossen. De organisatie zegt dat maatwerk nodig is en sluit niet uit dat bewoners tijdelijk een andere woning moeten krijgen. De bewoners kampen met overlast door onder meer schimmel, tocht en vocht én trokken aan de bel over de onderhoudsstaat van de flat.

Bo-Ex zegt de klachten ‘uiterst serieus’ te nemen en heeft actie ondernomen. Afgelopen vrijdag heeft Bo-Ex alle bewoners van de flat een brief gestuurd over de onderhoudsklachten. Daarbij zat een klachtenformulier die huurders in een speciaal daarvoor opgehangen brievenbus konden stoppen.

Vanaf afgelopen maandag is Bo-Ex op verschillende momenten in de flat aanwezig om te beginnen met het verhelpen van de klachten. Bo-Ex gaat ook nog zelf langs bij bewoners die zich nog niet via het klachtenformulier hebben gemeld.

“Door actief aanwezig te zijn wil Bo-Ex snel alle klachten in het zicht hebben en zo snel mogelijk verhelpen”, schrijft wethouder Kees Diepeveen in een brief aan de gemeenteraad. “Bo-Ex stelt zichzelf de vraag of zij voldoende de vinger aan de pols heeft gehouden om signalen op te merken en in het goede perspectief te plaatsen.”

Evalueren

Volgens de wethouder heeft Bo-Ex aangegeven op korte termijn met de betrokken medewerkers te evalueren hoe ze voor en tijdens de coronacrisis met de huurders in de flat aan de Hanoidreef en hun klachten is omgegaan. “Om hier voor de toekomst lering uit te trekken.” Bo-Ex beslist op korte termijn ook over de toekomst van het flatgebouw.

8 Reacties

Reageren
  1. Bromsnor

    De standaard oplossing voor woningen met gebreken is toch afbreken?

    Bromsnor.

  2. Koel Hoofd

    Iemand heeft bij Bo-Ex zeker niet helemaal begrepen dat regelmatig klein onderhoud doen peperduur groot probleem ondergroot op lange termijn voorkomt? Ze doen het wel met hun auto of eigen huis, waarom niet met het vastgoed in beheer?

  3. Lombokker

    @Koel Hoofd
    Sinds 2014 moet de woningcorporaties de zg. ‘verhuurdersheffing’ betalen aan het Rijk, totaal 1,7 miljard per jaar en oplopend. Dit kunnen ze niet doorberekenen aan de huurders, dus komen ze geld te kort. Dit is ook één van de oorzaken van dat er te weinig woningen worden gebouwd.
    https://www.woonbond.nl/trefwoord/verhuurdersheffing
    https://www.parool.nl/nieuws/onderzoek-verhuurdersheffing-gaat-ten-koste-van-93-500-extra-sociale-huurwoningen~b122417a/

  4. kees

    en zo is het bromsnor!

  5. Steve

    Ik heb het 3 jaar geleden meegemaakt op de Ahornstraat (complex nummers 2 tot en met 12)
    Eigendom van Portaal.
    Deze flat heeft ook hevig te maken met vocht en ramen die niet goed sluiten.
    En uiteraard heel veel schimmel.
    Mijn dochter heeft er zelfs astma aan overgehouden.
    Portaal zei destijds dat wij niet goed luchten.
    Grote onzin natuurlijk.
    Wij zijn verhuisd naar ergens anders.
    Tijd dat er eens iets aan gedaan word aan die woningbouw (maffia) praktijken.

  6. anna

    ben ernstig ziek geworden door BO ex praktijken, schimmel e.d. maar natuurlijk kwam deze organisatie er onder uit. Bo ex is wel een van de slechte cooperaties. Als ze het kunnen afschuiven op bewoners doen dat. Zelfs na het overleggen van rapportage op eigen kosten bleven ze in gebreke. Ook maar verhuisd. Procederen kost vaak veel en daarom komen ze weg met deze ellende. een huurcommissie doet ook niet zo veel.

  7. trol

    Bij gebreken en de cooperatie wil niks doen…maak je ze toch gewoon zelf (niet sluitende ramen, ventilatieroosters en zelfs schimmel verwijderen) De rekening kun je indienen op basis van “verbetering” en “noodzakelijk”. Niet voor alles maar wijzen naar een ander, maar gewoon doen.

  8. Scherpschutter

    @Lombokker

    Tja. Niets is zo permanent als een tijdelijke belastingverhoging door een overheid.

    Tegelijk: dat is natuurlijk maar de helft van het verhaal. Want de directie van woningcorporaties reden rond in Maserati’s terwijl ze miljarden aan reserves opbouwden…dankzij het overheidsprivilege dat ze gegund was.

    Corporaties? Weg ermee. Overheden? Weg ermee. Je moet de woningmarkt totaal privatiseren. De armeren in dit land (financieel ongeletterden) worden werkelijk totaal leegezogen door de overheid, die de in de woningmarkt de spreekwoordelijke scheidsrechter is die ook een potje mee wil voetballen maar het niet kan…En dus midden in het spel de regels maar weer aanpast.

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).