Werkwijze renovatie woningcorporaties ter discussie | De Utrechtse Internet Courant Werkwijze renovatie woningcorporaties ter discussie | De Utrechtse Internet Courant

Werkwijze renovatie woningcorporaties ter discussie

Werkwijze renovatie woningcorporaties ter discussie

De lokale fracties van PvdA en SP zijn bezorgd over de werkwijze van Utrechtse woningcorporaties bij de renovatie van woningen in bewoonde toestand. Aanleiding voor die bezorgdheid zijn berichten in de lokale media over de renovatie van woningen van Mitros aan de Stanleylaan op Kanaleneiland. Bewoners hebben daarbij geen beschikking meer over hun wc, keuken en badkamer terwijl er onvoldoende vervangende voorzieningen zijn getroffen. Omdat er in de stad nog veel renovatieprojecten gepland staan willen de partijen weten welke afspraken daarover met de woningcorporaties zijn gemaakt.

Uit recente berichten in de media bleek dat bij de renovatie van woningen van Mitros aan de Stanleylaan onvoldoende vervangende voorzieningen zijn getroffen voor bewoners die tijdens de werkzaamheden geen beschikking meer hebben over hun wc, keuken en badkamer. Ook bleek dat de werkzaamheden, die vijf dagen zouden duren, al meer dan tien dagen bezig waren. Met alle bewoners van zestien woningen één douche delen ‘s ochtends voordat je naar je werk of naar school gaat vinden PvdA en SP geen doen. En als er afspraken zijn gemaakt over de duur van de renovatie en deze met veel tijd wordt overschreden is dat voor de bewoners niet te overzien. Dit geldt eens te meer in het geval van ouderen en jonge kinderen. Inmiddels heeft Mitros, zo blijkt uit berichten op RTV Utrecht, erkend dat er in deze situatie fouten zijn gemaakt en deze gedeeltelijk hersteld.

Ook bij eerder gestarte renovatieprojecten, zoals op de PEN-dreven, zijn soortgelijke klachten als bij de Stanleylaan naar voren gekomen. Gezien het feit dat er in Utrecht nog veel van dergelijke renovatieprojecten gepland staan, hebben PvdA en SP het college van burgemeester en wethouders gevraagd uitleg te geven over de afspraken die met woningcorporaties zijn gemaakt rond de uitvoering van die projecten. Dit om soortgelijke situaties te voorkomen en de overlast voor bewoners acceptabel en beperkt te houden.

1 Reactie

Reageren
  1. Mw M. Reichenfeld

    Inderdaad gaat de renovatie bij andere projecten ook niet vlekkeloos.
    Ik stuurde Mitros een lange brief begin dit jaar n.a.v. dezelfde klachten die u hier noemt. Ik stuur u mijn brief;/Users/mirjam/Documents/Brieven/WBV/2012-01-01 Mitros reactie op renovatie.rtf

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).