Zevenhonderd huurders City Campus Max moeten loten voor 28 parkeervergunningen | De Utrechtse Internet Courant Zevenhonderd huurders City Campus Max moeten loten voor 28 parkeervergunningen | De Utrechtse Internet Courant

Zevenhonderd huurders City Campus Max moeten loten voor 28 parkeervergunningen

Zevenhonderd huurders City Campus Max moeten loten voor 28 parkeervergunningen
Bij het Europaplein in Kanaleneiland wordt per 1 april betaald parkeren ingevoerd. Voor de bewoners van het aangelegen woonblok City Campus Max is dit een hard gelag. Voor de ruim 700 huurders in het complex zijn 28 parkeerplekken beschikbaar die door middel van loting worden verdeeld.

Bij het Europaplein in Kanaleneiland wordt per 1 april betaald parkeren ingevoerd. Voor de bewoners van het aangelegen woonblok City Campus Max is dit een hard gelag. Voor de ruim 700 huurders in het complex zijn 28 parkeerplekken beschikbaar die door middel van loting worden verdeeld.

De aanwezige parkeergarage in het complex is enkel bestemd voor de bewoners van koopwoningen. Het aantal vergunningen is dan ook bij lange na niet genoeg om alle autobezitters een parkeerplek te bieden.

Bewoners kampen al jaren met te weinig parkeerplek. De invoering van het betaald parkeren is onderdeel van de herontwikkeling van de Merwedekanaalzone. Vanaf 1 april kost een uur parkeren 2,45 euro.

Klachten

Via de bewonersgroep op Facebook lopen de klachten inmiddels binnen. Het woonbestuur is zelfs al naarstig op zoek naar iemand die juridische kennis heeft over eigenaarschap van grond, (parkeer)normen en vergunningen.

Ook zijn de kosten voor bewoners al uitgerekend:
“Kosten voor de voorgestelde venstertijden voor de bewoners met een fulltime baan van 9 uur tot 17 uur met auto.
1) ma-vr 6-11 uur: 36,75 per week
2) ma-za 9-21 uur: 49 euro per week.

Een parkeervergunning kost 21,90 per kwartaal; per jaar 87,60 euro. Helaas zijn er hier maar 28 van beschikbaar. Ik verwacht niet dat bewoners per uur gaan betalen. Parkeerprobleem van Max wordt vanaf 1 april verplaatst.”

Het is niet voor het eerst dat er problemen met parkeerplekken rond City Campus Max. Vorig jaar werd ineens twee derde van de plekken gebruikt als bouwterrein.

Gekoppelde berichten

15 Reacties

Reageren
  1. Ruud

    Ik snap niet dat al die studenten een auto hebben….

  2. Arjan

    De meeste mensen in daar zijn al afgestudeerd en hebben een baan, pannenkoek.

  3. Jo

    Vaak wordt -onterecht- gedacht dat City Campus Max een complex is voor studenten. Het is gebouwd voor starters, en logischer wijs wonen er ook voornamelijk starters. Een misvatting die helaas ook nog steeds bij de gemeente lijkt te heersen….
    Starters beschikken aanzienlijk vaker over een auto dan studenten. Om de simpele reden dat ze deze nodig hebben voor hun werk.

  4. Henk

    Vanaf 1 april… hm, 1 april. Waar heb ik die datum meer gehoord?

  5. Erwin

    Gelukkig is P&R Westraven op loop- cq fietsafstand. Dus zie het probleem niet.

  6. Frank

    Ik woon in een van de flats aan de Azielaan en voorzie dat men nu massaal bij mij voor de deur komt parkeren.. Hierdoor zal het een parkeerchaos worden waardoor de gemeente zich genoodzaakt zal zien hier ook betaald parkeren in te voeren.. Fijn dit

  7. Ronald

    Apart dat in het bouwbesluit staat dat een nieuw pand in de eigen parkeergelegenheid moet voorzien, maar dat je er vervolgens geen gebruik van mag maken. (Die garage ziet er ook altijd halfleeg uit).
    Maar goed, vraag me af hoeveel van de klagenezen hun stem aan GroenLinks gegeven had.

  8. Tomlow Advocaten.

    WIE WIJ ZIJN
    Tomlow advocaten is al bijna dertig jaar lang eigenzinnig, bevlogen en doelgericht. Wij zijn een landelijk opererend kantoor, met als basis de stad Utrecht. Wij staan landelijk onder meer bekend om onze aanpak van woonoverlastzaken, de aanpak van onderverhuur (afroming winst bij onderverhuur), woonwagenzaken en ontbinding van de huurovereenkomst na gemeentelijke sluiting van een woning bij drugsoverlast.
    Tomlow advocaten werkt uitsluitend met ervaren advocaten die stuk voor stuk hun sporen hebben verdiend in de advocatuur, het bedrijfsleven of de rechtspraak. Wij werken onder meer voor woningcorporaties, gemeenten, werkgevers en particuliere verhuurders. Binnen onze specialismen huurrecht, arbeidsrecht, bestuursrecht en contractenrecht hebben we een uitstekende reputatie hoog te houden. We weten wat er speelt en hebben korte lijnen met onze cliënten. Zo zijn we in staat om in iedere zaak maatwerk te leveren.

  9. Berend

    Jonge, gezonde mensen hebben helemaal geen auto nodig in de stad. Geen meelij.

  10. TP

    Van de site:

    Hoe kom ik in aanmerking voor een huurwoning in MAX?
    Alle appartementen zijn bestemd voor studenten die studeren aan de Universiteit Utrecht of een HBO-instelling in de provincie Utrecht, of maximaal twee jaar geleden zijn afgestudeerd. Voor de éénkamerappartementen heb je een inschrijving bij de SSH en Woningnet nodig. Via de website van de SSH kun je reageren op beschikbare appartementen, die op basis van inschrijftijd worden toegewezen. Voor de tweekamerappartementen is een inschrijving bij Woningnet voldoende. Ook hier wordt het appartement op basis van inschrijftijd toegewezen.

    Scheefwoners al die automobilisten?

  11. Dorian

    Wat hadden ze dan verwacht? Dat de gemeente er 700 gratis parkeerplekken ging realiseren? Het is niet dat er ineens veel minder parkeerplekken komen, er moet alleen betaald worden voor de schaarse plekke die er zijn zodat de parkeerdruk beter gereguleerd wordt. Gezien het feit dat er al zo weinig plek is, zal de extra overlast voor de omgeving wel meevallen. Wel sneu van die loterij, maar lijkt vooralsnog wel de meest eerlijke manier.

  12. Laurens

    @TP; je staat vaak 5 a 6 jaar op de wachtlijst voor je in aanmerking komt te mogen huren in City Campus Max. De meeste mensen die er komen wonen zijn idd de mensen die aan het eind van hun studie zijn of 1-2 jaar afgestudeerd. Het is gebouwd als een doorstroom woning voor de campusflats op de Uithof. Geen scheefwonen dus maar juist waarvoor het bedoeld is. I.t.t. (geen campus-contracten)

  13. Jeroen

    Parkeerdruk is al veel langer groot rond het Europaplein! Voor het grootste gedeelte veroorzaakt door medewerkers van de bedrijven die aan/ rond Europalaan staan.

    Ze geven via interne mail de tip te parkeren in de wijken als er geen plek is in de directe omgeving van het kantorencomplex!

    Overdag kun je als bewoner je auto niet fatsoenlijk kwijt! Gemeente weet dat dit een probleem is, maar laat het tot nu voor wat het is.

    Betaald parkeren is uiteraard nooit leuk, maar zou een goede oplossing zijn!!

    Laat de medewerkers van die bedrijven met een ‘korting’ oid parkeren in Westraven P&R.

  14. Martin

    “Bij het Europaplein in Kanaleneiland wordt per 1 april betaald parkeren ingevoerd.”
    Je kan niet vroeg genoeg beginnen met de voorbereiding van een 1-april grap…

  15. Roel

    Beste mensen buiten CC Max,
    Ik stoor mij enorm aan het idiote en zwakzinnige oordeel dat de huurders toch allemaal maar studenten zijn, die een parkeerplek helemaal niet nodig hebben.
    Nog 1 keer voor de helderheid, zeker 70% van de bewoners is geen student maar werkt gewoon. Dat betekend naast veel belasting betalen, ook gelijk rechten met andere werkenden, en dus ook parkeerplekken. Verder, veel huurders zijn hier komen wonen omdat het vlakbij de snelweg A12 ligt, en hebben een auto gewoon nodig voor hun werk.
    Dus Ja, er is zeker een serieuze noodzaak tot genoeg parkeerplek. Graag eerst ff nadenken voordat je onzin uitkraamt op dit forum.

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).