Dit jaar verdwijnen er nog tientallen parkeerplekken voor auto’s in binnenstad Utrecht Dit jaar verdwijnen er nog tientallen parkeerplekken voor auto’s in binnenstad Utrecht

Dit jaar verdwijnen er nog tientallen parkeerplekken voor auto’s in binnenstad Utrecht

Dit jaar verdwijnen er nog tientallen parkeerplekken voor auto’s in binnenstad Utrecht
Bron: Het Utrechts Archief
De gemeente Utrecht ziet graag minder auto’s en daarbij ook minder parkeerplekken voor auto’s in de binnenstad. Daarom verdwijnen er jaarlijks parkeerplaatsen, dit jaar gaat het om zo’n 65 plekken.

De gemeente Utrecht ziet graag minder auto’s en daarbij ook minder parkeerplekken voor auto’s in de binnenstad. Daarom verdwijnen er jaarlijks parkeerplaatsen, dit jaar gaat het om zo’n 65 plekken.

Een auto kan handig zijn, maar al die auto’s nemen ook veel ruimte in beslag. De gemeente Utrecht ziet in de binnenstad van Utrecht graag meer ruimte voor voetgangers, fietsers, groen en om elkaar te ontmoeten. Daarom ziet de gemeente ook graag dat de binnenstad autoluwer wordt.

Een van de manier om dat voor elkaar te krijgen is het opheffen van parkeerplaatsen op straat. Dit gebeurt stapsgewijs met tientallen per jaar. In 2023 moeten er zo’n 65 parkeerplaatsen verdwijnen. Op het Janskerkhof gaan 25 plekken weg, aan de Oudegracht 20 stuks, naast Park Paardenveld 16 parkeerplaatsen en nog 4 op verschillende andere plekken.

De ruimte die vrijkomt op het Janskerkhof en langs de Oudegracht gaat vooral gebruikt worden voor fietsparkeerplekken. De ruimte bij Paardenveld wordt gebruikt bij de herinrichting van het park.

58 Reacties

Reageren
  1. wollie

    goed idee, steden zijn voor mensen niet auto’s

  2. Pee

    Men moet en zal de auto afpakken van de burger .
    Er zijn mensen die zonder die auto nergens meer komen dus zijn ze verplicht thuis te moeten blijven .
    zo meteen nog even de verhoging van de brandstof en wegenbelasting
    plus dat er overal betaald parkeren komt dan hebben de meeste mensen hun enige vervoersmiddel al verplicht weg moeten doen.
    Ze durven ook nog te zeggen dat we in een democratie leven ,ja , op papier ja.

  3. Berrens

    Heeft de gemeente ook aan de bewoners gevraagd? Of de parkeer plaatsen weg gaan? Dat komt jullie niet van pas. Waar komt dat geld nu vandaan?

  4. Nina

    @ Wollie

    Laten nu de mensen die het wonen in de stad kunnen betalen een auto nodig hebben voor hun werk. Werk waarmee ze geld verdienen om daar vervolgens 40+% belasting te betalen waar o.a. toeslagen en uitkeringen worden betaald.

  5. Katja

    “De ruimte die vrijkomt op het Janskerkhof en langs de Oudegracht gaat vooral gebruikt worden voor fietsparkeerplekken. De ruimte bij Paardenveld wordt gebruikt bij de herinrichting van het park.”
    Jaja, en ze “vergeten” dat er wel weer overal terrassen gaan komen.

  6. Tanja

    Helemaal voor, want auto’s van bewoners en ondernemers horen in de binnenstad, maar dan wel netjes geparkeerd op priveterrein of in garages.

    Maar alsjeblief niet nog meer fietswrakkenstallingen…ik zie liever een rijtje auto’s aan de gracht dan een rommelige kluwen fietsen die altijd uitwaaieren naar de omgeving. Gewoon NIKS kan ook, datje op de Oudegracht lekker over de reling kunt hangen en naar de eenden of kano’s of bootjes kunt kijken. Ook heel leuk!

  7. An

    65 plekken schiet niet op zeg! Maak het JKH helemaal autovrij! Ik vind het niet kunnen dat er auto’s staan op een plek waar mensen begraven liggen…

  8. Hendriks

    Ik heb jarenlang parkeervergunningen gehad in het centrum van Utrecht. In dat rajon werden elk jaar parkeerplekken weggegeven aan of oplaadpunten of anders deelauto’s.
    Maar het aantal parkeervergunningen bleef gelijk. Met uitzondering van die bewoners die er echt genoeg van hadden om ondanks hun vergunning in de parkeergarage te parkeren. Er wonen en werken ook mensen in de binnenstad die niet zonder auto kunnen!!!!

  9. JdV

    Goed idee. Mocht wollie slecht ter been worden of naar het ziekenhuis moeten dan is er de fiets.

  10. Cash is King

    Uitstekend. Kunnen de tarieven van mijn verhuurde parkeerplaatsen verder omhoog!

  11. Steve

    Jaag de klanten maar weg bij de Utrechtse binnenstad ondernemers.
    Omliggende gemeentes ontvangen ze met open armen.
    Utrecht moet bereikbaar zijn voor iedereen.
    Dus ook voor autobezitters die wonen in de binnenstad en autobezitters die impuls aankopen willen doen.

  12. WvR

    @wollie:
    Dan zul je wel niet blij zijn dat het parkeerplekken blijven, alleen nu voor fietsers.
    Steden zijn voor mensen niet fietsen.

  13. Nico

    Gemeente Utrecht u is goed bezig.
    Wat mij betreft mogen jullie alle parkeerplekken in de stad in 1 keer weghalen want ik kom sinds ik niet meer voor een normale prijs en een stuk verder moet parkeren niet meer in de stad. Ik mis de stad niet en de stad mij ook niet.
    Leve winkelcentrums als Maarsenbroek, en winkelcentrums in Leidscherijn en Nieuwegein bv alwaar je nog gewoon boodschappen kunt doen en winkelen zonder zeg maar eerst met de bus te moeten.
    Nee echt gemeente gooi gelijk alle parkeerplaatsen dicht en ook parkeer garages dat is veel beter…………………
    Mensen ga naar andere winkelcentrums ook daar hebben ze van alles en laat de gemeente fijn de autoloze stad maken en de winkeliers tja, die lopen inkomsten mis. Bedankt gemeente Utrecht dat u zo begaan bent met uw burgers…………………..

  14. Jo

    Goede zaak, vooral op janskerkhof. Zonde dat zo’n plein vol met auto’s staat. En plek genoeg in de parkeergarages als je toch met de auto wil komen.

  15. G.C. Mulder

    Als de gemeente Utrecht de bewoners zo blijft treiteren lost dit vanzelf op. Ik ben een geboren Utrechter en ik zie hoe Utrecht naar zijn …. gaat. Het is onmogelijk gemaakt om Utrecht binnen te komen of je nou in Utrecht noord binnenkomt of Utrecht zuid het is een hel met dank aan de groene parochie.

  16. Nuchter

    Nu de bewoners nog. De ultieme stap voor pretpark Binnenstad.

  17. Echte Utrechter

    De stad is behoorlijk onleefbaar geworden onder het schrikbewind van GroenLinks.

  18. Marco

    Heel erg blij mee! In een stad, zeker ook het centrum, kunnen we alle ruimte goed gebruiken. En al die stilstaande auto’s nemen samen achterlijk veel van die ruimte in. Blij dat onze gemeente het voor de leefbaarheid opneemt in deze!

  19. Leon

    Mooi.

  20. Peter

    En dan na een tijdje weer klagen: https://www.duic.nl/algemeen/op-de-neude-in-utrecht-heerst-een-fietsparkeerprobleem-en-het-is-niet-zo-simpel-dat-op-korte-termijn-aan-te-pakken/

  21. Martin

    Goed idee. Jammer dat ik voor mijn werk regelmatig in de binnenstad moet zijn. Ik ben nu al het slepen om mijn gereedschap en materialen op lokatie te krijgen. Misschien een idee om niet alle plekken te verwijderen maar een x aantal op vergunningen te houden.

  22. Simone

    Goed idee. Als bewoner van de binnenstad en eigenaar van een auto zou ik het fijn vinden als de gemeente dan ook betaalbare en realistische alternatieven biedt want die zijn er op dit moment niet helaas.

  23. Katja

    @Steve : loop je wel eens in de binnenstad ? Je wordt vergeven van de mensen. Hoe zijn die er dan gekomen ? Onbereikbaar ? Onzin.

  24. Len

    Hoe ver is het nou werkelijk lopen van parkeergarage Vredenburg naar het Janskerkhof? Ik denk dat het meer een symptoom is van oververzadiging.

  25. Aniwe

    Wat is de visuele winst van het verwisselen van blik (auto’s) voor ander blik (fietsen)? Ik denk dat het er zelfs slechter van wordt gezien auto’s altijd netjes in vakken staan en fietsen gewoon neer gepleurd worden waar het uitkomt (zie Neude)….

  26. FH

    Vziw: veel vroegah hadden ze ook al verkeersoverlast in de (binnen)stad en mochten daarom niet alle karren en koetsen naar binnen. Maar toen had je, net buiten de Tolsteegpoort, vrij parkeren op parkeerplaats het ‘Ledigh Erf’.
    Is niet handig om in elk geval in de stad breed, plekken te hebben waar je kort vrij/goedkoop kan parkeren, om mensen af te zetten/op te halen ed. plus idd vrije/goedkope plekken voor noodzakelijke monteurs ed?

  27. Klaasjan

    Er zijn nog genoeg parkeerplaatsen over in parkeergarages. Een aantal bij HC is zelfs tijdelijk buiten gebruik.

  28. Koel Hoofd

    Kortom, die ordentelijke en goed renderende (elektrische) autoparkeerplekken worden chaotische fietsneerkwakplekken die het straatbeeld vervuilen, niets opleveren maar wel geld kosten en veel overlast geven.
    Welkom in de ecobakfietsclave Utrecht, op naar een tekort van meer dan 100 miljoen euro….

  29. Masha

    Terecht punt dat de binnenstad bereikbaar moet zijn voor mensen die slecht ter been zijn. En voor bijvoorbeeld bouwvakkers, zorgverleners en ander werkverkeer. Daar kun je prima uitzonderingen voor maken.

    Maar voor de rest is het allemaal egocentrisch gezeur. Auto’s vervoeren meestal slechts één persoon en het grootste deel van de tijd worden ze helemaal niet gebruikt en staan ze stil. Waarom zou het rechtvaardig zijn om daarvoor in het centrum zoveel ruimte vrij te houden? In een stad die ook nog eens flink groeit?

    Het is gewoon voortschrijdend inzicht. We hebben toch ook geen vervuilende fabrieken meer in de steden? Voor jonge mensen is een autoluwe binnenstad straks een vanzelfsprekendheid. En dat is wel zo gezond, ook voor de mopperende ouderen.

  30. Kakhiel

    Gc mulder: ga je toch lekker weg? Beter voor jou, voor ons en voor het milieu. In almere staat genoeg te koop. Doei

  31. Uuu

    @ Pee

    Er is geen enkel recht op het bezitten of gebruiken van een auto in de wereld.

    Het is in sommige gevallen wel een handig middel.

    @ Pee en JdV

    Jullie roepen het hardst dat sociale woningbouw bijvoorbeeld niet in het centrum thuis hoort (waarom is mij nog steeds een erg groot raadsel), nu wordt je met je eigen argument om de oren geslagen. Mensen die veel en vaak de auto gebruiken moeten niet in een autoluw stadscentrum wonen. Raak je slecht ter been, dan is het misschien tijd om te verhuizen naar een makkelijker toegankelijkere woning, waarvan we er in Utrecht meer dan genoeg hebben.

    Tussen eind jaren negentig en jaren 2010 is er een complete wijk door ons (en jullie bekritiseerde) zogenaamde autohatende bestuur gebouwd voor mensen met een auto, ter grootte van een middelgrote/ grote stad, genaamd Leidsche Rijn! Succes! Alles is daar op de auto bedacht.

  32. rmn

    Heel goed. Weg met die auto’s. De stad is om in te leven. Niet om in te rijden.

    Overigens wel begrip voor Martin. Bestemmingsverkeer moet een uitzondering kunnen krijgen.

  33. Pieter

    Stilstaand blik. Al jaren een ergernis. Ik zou vooral willen dat de Oude en Nieuwe Gracht autovrij worden. Zo doodzonde van zo’n historische binnenstad. De middeleeuwse werven-haven verdiend beter.

  34. Gerrit van Dijk

    Gelukkig net een extra woning gekocht en omgebouwd tot garage box.

  35. Hans

    Zielig zeurliedje: Weet je nog wel, oudje? 

    ‘t Was eens in vroeger dagen,
     Weet je nog wel oudje?
     Dat wij overal een parkeerplekkie zagen,
    Weet je nog wel oudje?
    We plempten ons karretje met groot gemak,
     Bij ‘ t uitstappen trapte je vaak in de kak,
     Weet je nog wel oudje?
     Wij knorden de stad in haast alle weken,
     Weet je nog wel oudje?
     Over milieu en leefbaarheid werd nog niet gezeken
     Weet je nog wel oudje?
     Op de fiets naar V&D dat was er niet bij,
     Op de bumper zo’n stikker met Blij dat ik Rij,
     Weet je nog wel oudje?
     Vroeger had je alleen maar leuke dingen,
     Weet je nog wel oudje?
     Dat noem ik nog eens fijne herinneringen,
     Weet je nog wel oudje?
     Wij reden meestal over ‘t Domplein,
     In ons Kevertje, lief maar te klein,
     Weet je nog wel oudje?
     Toen werd dat lolletje van ons afgenomen,
     Weet je nog wel oudje?
     Van makkelijk parkeren kan je alleen nog maar dromen,
     Weet je nog wel oudje?
     Ze geven de voorkeur aan bossen en bomen,
     Straks zal parkeren op ‘t Janskerkhof helaas niet meer gaan,
    De auto de stad uit: wen er maar aan.

     

  36. JdV

    @uuu: nou vooruit. Leg ik het nog 1 x uit. Wel goed opletten dit keer, oke?
    Een “sociale” huurwoning bouwen op een AAA locatie kost naar schatting 50% meer dan op een andere plek. Dure grond, lastig te bereiken voor bouwers en installateurs en die berekenen hun (parkeer) kosten uiteraard gewoon door.
    Voor die ene “sociale” maar eigenlijk asociale huurwoning kun je 1,5 huis bouwen elders. Bij 200 woningen in het centrum zijn dat er dus 300 buiten het centrum.
    De wachtlijsten en wachttijden zijn ongelofelijk lang. 50% meer woningen zou echt helpen. Bouwen in het centrum is dus asociaal voor alle mensen die een dak boven hun hoofd willen.
    Nou, hopelijk snap je het nu?

  37. Wim

    @ Gerrit van Dijk

    Heel goed. Ik heb een paar plekken in een stallingsgarage opgekocht. Is nu goud geld mee te verdienen.

  38. René

    Ik ben heel blij met het verder autovrij maken van de binnenstad. Natuurlijk is het vervelend voor sommige mensen. Dat is jammer, maar we hebben geen keuze.

  39. Jan van Ravenhorst

    Hadden we nu maar die grote parkeergarage onder het Lepelenburg gemaakt. Het langzaam weg drukken van auto’s uit de binnenstad is wel begrijpelijk, maar roept om alternatieve parkeerplaatsen.

  40. Per Ommegaande

    Al die mensen die vinden dat de binnenstad geheel autovrij moet worden
    hebben blijkbaar geen werk, een huurhuis en wonen niet in de binnenstad, want ze geven blijk dat ze geen flauw idee hebben waar ze het over hebben.
    De binnenstad is geen museum, het is een woon- en werkwijk, naast dat het ook een mooie recreatieplek is. Maar de binnenstad is er niet alleen voor jouw plezier!
    Die mooie monumentale huizen moeten worden onderhouden, en wel door klussers met klusbussen. Ook die moeten ergens parkeren. Dat doen ze veelvuldig op het Janskerkhof. Als die nergens meer kunnen staan, kan er geen onderhoud meer plaatsvinden en verkrot onze mooie stad. En ja, dat is een serieus probleem.
    De mensen die in de binnenstad wonen hebben vaak banen waarbij ze mobiel moeten zijn, of ze moeten mantelzorgen op afgelegen dorpen, of kunnen slecht lopen of fietsen. Het OV is er de laatste jaren niet beter op geworden, dus dat is ook geen optie.
    En jouw horeca en supermarkt moet ook bevoorraad worden. Hoe had je dat gedacht, zonder auto’s?
    Om alle mensen met een auto dan maar de binnenstad uit te zetten omdat jij dat mooier vindt en jij jouw fiets overal wilt kunnen neergooien is ook niet zo inclusief, he?

    Beter is: een autoluwe binnenstad voor mensen die er moeten zijn, en parkeren in garages of parkeerterreinen op eigen grond, dus niet in de openbare ruimte.

  41. Binnenstadbewoner

    Zoals het nu gaat, is niks. Kosten van parkeervergunning bedraagt nu al circa 1.000 euro per jaar, stijgt elk jaar significant en aantal parkeerplaatsen neemt steeds meer af. Steeds meer eenrichtingsverkeer en semi tijdelijke werkzaamheden. Rondjes rijden voor een parkeerplaats. Wegrijden = gegarandeerd parkeerplek kwijt. Er zijn auto’s van binnenstadbewoners die daarom vrijwel niet meer worden gebruikt en dus zowat de gehele week dezelfde parkeerplek bezet houden.

    Het beste is dat je als binnenstadbewoner tegen een acceptabel tarief in een parkeergarage kan parkeren. Dat is de standaard. Alleen uitzonderingen voor op straat parkeren voor wie echt een auto voor de deur moeten hebben zoals artsen en verloskundigen. Aannemers, binnnenstadbewoners die verhuizen e.d. kunnen online gemakkelijk een ontheffing aanvragen.

  42. Nina

    Ik ben benieuwd hoeveel van de mensen die dit een goed idee vinden zelf in de binnenstad wonen.

    Geldt ook voor de beleidsmakers. Hoeveel daarvan wonen er in de binnenstad?

    Vreemd eigenlijk dat bezoekers van de binnenstad vinden dat zij mogen beslissen over de leefomgeving van de binnenstadbewoners. En nee, dit kon je 10-20 jaar geleden toen je er een huis kocht of bedrijf startte niet aan zien komen.

  43. Willem

    Met dank aan de DUIC voor het wekelijks parkeerfeuilleton. Elke keer weer genieten hoe over oud nieuws iedereen elkaar weer in de haren vliegt. Ik kijk alweer uit naar de volgende aflevering. Misschien dan weer een berichtje over de parkeertarieven? Of anders over het betaald parkeren?

  44. vak K

    En wederom roeptoeteren de yuppen het hardst om maar alle parkeerplekken en auto’s in de stad af te schaffen….egoïsme ten top…makkelijk praten als je thuis werkt en je je met zo’n fiets of bakfiets kan verplaatsen…trouwens fietsers zijn de asociaalste weggebruikers!

    Er zijn zoveel Utregse burgers die niet zonder auto als vervoermiddel kunnen dat het gewoon misdadig is wat deze zgn ” linkse” Colleges al jaren doen.

    Deze autohaters die ook vaak in de woke scène zitten komen bijna allemaal van buiten de stad, ik zou zeggen, was daar lekker gebleven…veel ruimte en schone lucht…ajuu!

  45. Koel Hoofd

    @Masha
    “Auto’s vervoeren meestal slechts één persoon en het grootste deel van de tijd worden ze helemaal niet gebruikt en staan ze stil. ”
    Precies hetzelfde geld voor de fiets, dus je punt is?
    Dat er meer fietsen op een autoparkeerplaats passen?
    Dus nog meer egotrippers in de stad?

    Want een auto moet je goed parkeren en ook nog betalen voor die plek omdat dit niet doen je veel geld kost. Die fietsen worden overal neergekwakt want dat is zo lekker makkelijk, dat een ander daar last van heeft komt niet eens in ze op.
    Intussen faciliteerd en stimuleert onze gemeente dat asociale wangedrag en gooit daar ook nog vele tientallen miljoenen mee over de balk.

  46. Vrolijk rechts

    @JdV.. Opnieuw een ik. .ik ..ik verhaal Zelf woon ik al 65 jaar in het centrum.En ik ga voor “mensen” zoals jij echt niet weg.Snap je het nu???

  47. Uuu

    @ JdV

    Nee, want je kan namelijk gewoon en/ en doen.

    En het tegengaan van gentrification en veryupping is het geld dubbel en dwars waard.

    Omdat je toevallig een betere wieg hebt gehad en wat geluk en toeval hebt gehad, wil in mijn ogen niet zeggen dat je dan maar het alleenrecht op het wonen in het centrum hebt.

    Daarnaast. Voor die autobezitters zijn er genoeg woningen te koop. Buiten het centrum van Utrecht of in andere delen van het land. Plek zat.

  48. JdV

    @uuu: je kan alleen en/en doen in wensdromende socialistische paradijsjes zoals utrecht. Geld kun je namelijk maar 1 x uitgeven, ook andermans geld. En dus is de keuze simpel. Bouwen voor een paar profiteurs zoals vrolijk rechts. Of bouwen om de wachtlijsten op te lossen.

  49. Uuu

    @ Vak K

    Onjuist.

    Er is geen wokescene, dat is 1. Wat jij woke noemt is een veelvoud aan actiegroepen met allemaal een eigen emancipatieagenda die elkaar af en toe zelfs bijten. Dat is 1. Woke is een term door rechts geuit om alles waar zeer-rechts een hekel aan heeft over 1 kam te scheren. Dat is 1.

    Yuppen stemmen VVD (en D’66) en veel minder vaak Groen Links of links dan jij denkt; en rijden vaak auto (2 zelfs). Er is nogal een verschil tussen het conservatieve (VVD) liberale (d’66) en sociaal democratische of groene gedachtegoed.

    Weet je welke families van buiten de stad komen? Die in Ondiep en Zuilen. Zuilen is zelfs pas een paar decennia gemeente Utrecht. Het zijn vooral arbeiders die van buiten aangetrokken zijn om o.a. bij Werkspoor te werken. Er is weinig Utrechts aan.

    Ga je kijken naar waar de Volkse Utrechters vandaan komen, dan is dat uit de 7 steegjes of Wijk C of andere steegjes in het centrum, maar die mensen waren wel in de minderheid ten opzichte van de rijke kooplieden, of rijke families in Utrecht, die uiteraard mooie grachtenpanden of andere burgerhuizen lieten bouwen aan de hoofdwegen van Utrecht Centrum.

    De mensen die jij wegzet als echte Utregters zijn vaak helemaal geen echte Utregters, althans niet als je wat verder teruggaat in de geschiedenis dan 100 jaar. Het is geschiedvervalsing eerste klas.

    Maar doe maar net alsof jij namens het volk spreekt en dat het zogenaamde volk de enige zijn die ergens recht op hebben. Wat een bullshit eerste klas. We moeten het nog altijd samen doen en met elkaar.

    De elitaire (jonge) mensen die VVD, d’66 en soms zelfs Groen Links stemmen, daar is in essentie weinig links aan. Die mensen zijn bij uitstek met zichzelf en hun eigen carrière, status en prestige bezig. Dat staat haaks op het linkse gedachtengoed. Links vind je bij de SP.

    Ik hoor je trouwens vaak rechts beleid als links wegzetten. Weet je eigenlijk wel wat die termen betekenen? Daarnaast schop je regelmatig tegen de elite aan. De elite is per definitie al niet echt links.

  50. Johnnie

    Zullen we dan ook maar de binnenstad fietsvrij maken ?
    Het is nu 1 grote klerezooi op de Neude en elders….

  51. vak K

    @ Uuu

    Wat een lap tekst om dit beleid te verdedigen! En je dan ook nog Uuu noemen…want Uuu hoort bij volkse Utregse burgers!

    Of ben jij het zelf Lotte?

  52. Peter

    Vak K

    Geen geboren Utrechter, maar zeer met je eens.
    Als iemand die vroeger, jaren 80, nog PSP stemde vraag ik me weleens af of er nog zoiets als Links bestaat.
    Landelijk beschouw ik de SP eigenlijk nog als de enig overgebleven Linkse partij, de rechts is elitair geworden en in de praktijk vaak rechts.

  53. Peter

    Vak K

    Geen geboren Utrechter, maar zeer met je eens.
    Als iemand die vroeger, jaren 80, nog PSP stemde vraag ik me weleens af of er nog zoiets als Links bestaat.
    Landelijk beschouw ik de SP eigenlijk nog als de enig overgebleven Linkse partij, de rest is elitair geworden en in de praktijk vaak rechts.

  54. Nuchter

    Gemeente, geef Disney een langdurige gebruiksovereenkomst voor de binnenstad. Alle auto’s weg, alle bewoners weg. In pretpark Utrecht is aangenaam toeven en bezig zijn het nieuwe motto.
    Een groot hek er omheen. Disney heft toegang en regelt verdienmodellen met/voor de ondernemers die er een plekje hebben.
    Het stadhuis is omgetoverd in een Disney paleis waar politieke partijen hun kunstjes opvoeren. Met allerlei spelletjes waar leden van GroenLinks/D66 het volk vermaken.

  55. Uuu

    Vak K

    Moeite met lezen ofzo? Vind je dit al een lap tekst? Dan kan je toch helemaal geen gesprek voeren als dit al te veel info voor je is?

    Die volkse burgers waar jij op doelt zijn dus voor een groot deel geen oorspronkelijke Utregters. Dat was nu net mijn punt. Schande dat die lui zo’n groot stempel op de stad willen drukken en net doen alsof zij de enige rechthebbende bewoners zijn, vooral door middel van het eeuwige geklaag en gezeur altijd, met name online. Wordt zelf dan eens wat actiever als je de stad wil veranderen in plaats van niks te doen en altijd maar naar de ander te wijzen (die dan wel initiatief neemt).

    Zeg eens, hoeveel volkse Utregters zitten er eigenlijk in de gemeenteraad of hebben al een eigen partij opgericht? Hoeveel volkse Utregters houden zelf de plantsoenen bij of ruimen zelf hun straat op of ondernemen burgerinitiatieven? Vertel? Daarvan vinden ze ineens weer wel dat de ander het moet doen (kan je weer lekker klagen en zeiken).

  56. vak K

    @ Uuu

    De volkse Utregters zijn de stad uitgejaagd meneer Uuu …in de volksbuurten zitten nu yuppen, studenten en nieuwe Nederlanders! Met dank aan jouw zo geliefde College

    War betreft het weren van auto’s, laten we dat maar doen dan in de binnenstad. Maar dan ook geen bevoorrading voor winkels en horeca meer, ook geen klusbussen en pakjesbezorgers etc. Want dan ook niet de lusten van auto’s meer.

    We doen er inderdaad een groot hek om heen…alleen nog toegang voor GroenLinks en D66 adepten. Zetten we Lotte en Uuu bij de poort!

  57. Vrolijk rechts

    @JdV
    Ik profiteer nergens van.Bijna 50 jaar gewerkt en belasting betaald.Wat doe jij de hele dag?

  58. JdV

    @uuu: i call bullshit. Meer dan genoeg buurtinitiatieven. Juist in wijk c, sterrenwijk, ondiep en andere wijken. Waar je die niet aantreft? In de wijken vol met studentenpanden, waar de inwoners geen binding met de stad hebbrn en zich ook als zodanig gedragen. Vuilnis op straat, fietsen overal en nergens neergooien, feestoverlast. Witttevrouwen. Vogelenbuurt, Oudwijk, binnenstad. Daar ontbreekt het aan gemeenschapszin en wonen mensen die de stad als een consumentiemodel zien. De stad is er voor hun, zij doen niks voor de stad.

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).