GGD Utrecht kampte woensdagmiddag met grote storing in callcenter; probleem na aantal uur verholpen GGD Utrecht kampte woensdagmiddag met grote storing in callcenter; probleem na aantal uur verholpen

GGD Utrecht kampte woensdagmiddag met grote storing in callcenter; probleem na aantal uur verholpen

GGD Utrecht kampte woensdagmiddag met grote storing in callcenter; probleem na aantal uur verholpen
Archieffoto van de XL teststraat.
De GGD Utrecht kampte woensdagmiddag ongeveer drie uur lang met een grote storing bij het callcenter. Mensen konden daardoor niet telefonisch een afspraak maken voor een test of vaccinatie. Dat kan inmiddels weer, maar het kan druk zijn op de lijnen.

De GGD Utrecht kampte woensdagmiddag ongeveer drie uur lang met een grote storing bij het callcenter. Mensen konden daardoor niet telefonisch een afspraak maken voor een test of vaccinatie. Dat kan inmiddels weer, maar het kan druk zijn op de lijnen.

Wachttijden kunnen volgens de GGD langer zijn dan normaal, omdat er een achterstand moet worden ingehaald. De GGD adviseert mensen om in het geval van drukte later terug te bellen.

De storing in het callcenter zorgde ervoor dat mensen niet telefonisch een afspraak bij de GGD konden maken. De GGD vroeg mensen om via de website een formulier in te vullen waarin ze hun gegevens konden achterlaten. De GGD kon mensen namelijk wel zelf bellen, omdat de storing alleen bij het inbellen was. Ook konden test- en vaccinatieafspraken gewoon gemaakt worden via de landelijke website.

Volgens een woordvoerder van de GGD ging het om een Europese storing bij de leverancier die zorgt dat het callcenter kan draaien.

7 Reacties

Reageren
  1. erwin

    dat kan er ook nog wel bij…

  2. JdV

    Top. Minder testafspraken. Minder mensen die als besmet worden geregistreerd. Positief nieuws.

  3. Esrin W.

    Dit was eerder de verwachting dan de uitzondering. Letterlijk álles is één groot faalproject.

  4. Scherpschutter

    Esrin

    Nou he?

    Een overheid kan in beginsel al echt helemaal niets, maar zelfs in een dergelijk speelveld van totale incompetentie weet de eindverantwoordelijke voor dit hele echec van Bijbelse proporties er nog uit te springen als een ongekende beunhaas.

  5. Koel Hoofd

    De overheid met haar 4e machtscolonne (ambtenaren) staat sinds Kok 1 gelijk aan falen. Dat is intussen stevige traditie geworden. Waarom nog klagen als het net zoiets is als de kliniclowns? Tovert een lach op het gezicht maar ze lossen de problemen nooit op….

  6. Rob H.

    Want in het bedrijfsleven lopen IT-projecten wel goed?

  7. Fabio

    Het call center wordt uitgevoerd door een commerciële partij dus hoezo is dit falen van de overheid die niets kan?

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).