Er staan lange wachtrijen bij de coronatestlocaties in Utrecht en tegelijkertijd is de GGD telefonisch onbereikbaar. De organisatie heeft te maken met een ‘ongekend’ aantal zieke medewerkers en een storing.
Met de hoge corona-aantallen is ook de drukte bij de GGD Utrecht weer regelmatig in het nieuws. Ook vandaag waarschuwt de organisatie dat er lange wachtrijen staan bij de coronatestlocaties en dat ze telefonisch vrijwel niet bereikbaar is.
De GGD laat weten: “Dit vinden wij ontzettend vervelend! Advies: kom op dit moment niet naar de vrije inloop om je te laten testen. Probeer op een later moment te bellen voor een afspraak. Blijf thuis bij klachten. Houd onze socials in de gaten voor een update. Onze excuses.”
8 Reacties
ReagerenBijna twee jaar verder en nog steeds is de testcapaciteit niet op orde…
Die testcapaciteit was prima in orde. Maar wellicht is het u ontgaan dat het nu ineens weer superdruk is bij de teststraten?
Personeel ziek. Zal wel. Maar heel veel personeel is er uitgegooid. Makkelijk zat om het op ziekte te gooien of op overbelaste telefoonlijnen.
Klagen is makkelijk. Heb je de oplossing dan misschien ook?
Afgelopen zondag ook een uur in de kou gestaan met mijn kind, omdat mensen met en zonder afspraak door elkaar in de rij stonden. Naar eigen zeggen vanwege slechte communicatie tussen hosts en parkeerwachten. Ik begrijp dat het erg druk is, maar dan is goede coördinatie juist belangrijk.
Ik ben afgelopen vrijdag geweest, was binnen 20 minuten klaar, en dat vind ik heel netjes. Ik snap niet dat mensen gaan bellen als je online een afspraak kunt maken.
Antwoord op uw vraag waarom mensen bellen: Online kon ik alleen morgen in Harderwijk of Huizen terecht. Telefonisch kon het een uur later gewoon in Utrecht.
Niet te geloven wat een georkestreerde chaos. Dagenlang bel ik 0308002899.