Onderzoek verkeerssituatie ’t Goylaan begonnen - De Utrechtse Internet Courant Onderzoek verkeerssituatie ’t Goylaan begonnen - De Utrechtse Internet Courant

Onderzoek verkeerssituatie ’t Goylaan begonnen

Onderzoek verkeerssituatie ’t Goylaan begonnen
Op het verkeersplein bij ’t Goylaan zijn vandaag twee camera’s geplaatst die de verkeerssituatie gaan monitoren. Verschillende bewoners uiten al geruime tijd hun zorgen over de verkeersveiligheid en de gemeente gaat nu kijken of de situatie inderdaad onveilig is aldaar.

Op het verkeersplein bij ’t Goylaan zijn vandaag twee camera’s geplaatst die de verkeerssituatie gaan monitoren. Verschillende bewoners uiten al geruime tijd hun zorgen over de verkeersveiligheid en de gemeente gaat nu kijken of de situatie inderdaad onveilig is aldaar.

Er is al langer discussie over de kruising van ’t Goylaan, Constant Erzeijstraat en Hooft Graaflandstraat. Er zijn namelijk binnen en buiten de gemeentelijke organisatie verschillende opvattingen over wie er voorrang heeft op de kruising. De gemeente gaf aan dat de onduidelijkheid vooral van juridische aard is en niet voor onveilige situaties zorgt, maar veel buurtbewoners denken hier anders over.

De gemeente heeft daarom besloten dat er een verkeersmonitoring met camera’s uitgevoerd gaat worden. De 2 camera’s blijven 2 weken staan. De beelden moeten antwoord geven op vragen als: hoe gedraagt het verkeer zich, hoe vaak ontstaan er ongelukken en op welk deel van de weg gebeuren deze?

De onderzoeksresultaten en aanbevelingen worden in januari 2019 bekeken. Daarna neemt het gemeentebestuur een beslissing over welke maatregelen er uitgevoerd moeten worden.

Gekoppelde berichten

4 Reacties

Reageren
  1. Ben Hendriks

    Een oplossing voor de goylaan is het wijzigen van de voorrangsregel.
    Geef het verkeer dat de kruising verlaat voorrang op het verkeer dat de kruising op wil.
    Dus: Links voorrang geven.

  2. Toine Goossens

    Telkens opnieuw doet mij denken aan de Rising Step die jarenlang de binnenstad terroriseerde. Vele automobilisten reden er hun auto op aan gruzelementen. Telkens opnieuw verscheen hij weer op een andere plek. De ambtenaren hielden vol dat zij gelijk hadden; het ligt aan die automobilisten. Uiteindelijk is het apparaat toch door de shredder gegaan.

    Zo zal het ook met de Goylaan gaan. Die burgers kletsen maar wat, totdat hun gelijk onomstotelijk vaststaat.

  3. Robert

    Wellicht dat er binnen het gemeentebestuur iemand in staat is het eenvoudige volk uit te leggen waarom voor dit type kruising gekozen is. Gelukkig is degene die verantwoordelijk is voor dit imbeciele ontwerp allang ontslagen. Ik heb er, na dit echec, alle vertrouwen in dat na bestudering van de beelden er een heel nieuw, fris ontwerp wordt gepresenteerd, dat even eenvoudig als doeltreffend is. Ik heb daar alle vertrouwen in. Overigens begrijpt niemand wat er mis is met een eenvoudige viersprong. Zoals er trouwens ook heel veel mensen zijn die niet inzien wat het nut van een éénbaans stadsboulevard is, en waarom de capaciteit wordt gereduceerd terwijl het verkeer toeneemt. Je kunt op je vingers natellen dat het verkeer nog veel meer toeneemt als er geen ecologische noodzaak is om auto’s te verbieden, omdat ze elektrisch zijn. Het lijkt me dus van visie getuigen als er nu al vast wordt geanticipeerd op dat grotere verkeersaanbod. Daarmee kan met het nieuwe, wederom geldverslindende ontwerp van deze kruising een statement worden gemaakt.

  4. cas

    Ach Robert, maak je niet druk. Jij hebt het immers over een toekomst visie die meer dan 4 jaar vooruit ligt en helemaal klopt (ongeveer).
    De gemeente kijkt niet meer dan 4 jaar vooruit…. Dus voorlopig wordt alles versmald en ingezet op ouderwets, inflexibel en totaal niet aansluitend bij de moderne maatschappij transport zoals de bus en trein.

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).