Verkeersgroep Ondiep wil nieuwe discussie ‘knip of knijp’ Monicabrug | De Utrechtse Internet Courant Verkeersgroep Ondiep wil nieuwe discussie ‘knip of knijp’ Monicabrug | De Utrechtse Internet Courant

Verkeersgroep Ondiep wil nieuwe discussie ‘knip of knijp’ Monicabrug

Verkeersgroep Ondiep wil nieuwe discussie ‘knip of knijp’ Monicabrug
Een veelvoorkomende file op de Weerdsingel Westzijde. Foto: Aad van Vliet
Het Utrechts college noemt de zogeheten ‘knijp Monicabrug’ een succes, maar dat is niet terecht volgens Verkeersgroep Ondiep. Zij zien vooral meer onveilige verkeerssituaties dan voorheen en willen dan ook een nieuwe discussie over of er een knip of een knijp moet zijn bij de brug in Wijk C.

Het Utrechts college noemt de zogeheten ‘knijp Monicabrug’ een succes, maar dat is niet terecht volgens Verkeersgroep Ondiep. Zij zien vooral meer onveilige verkeerssituaties dan voorheen en willen dan ook een nieuwe discussie over of er een knip of een knijp moet zijn bij de brug in Wijk C.

Deze discussie was er eerder al eens en toen is er uiteindelijk gekozen voor een knijp. Door de knijp is volgens de gemeente de luchtkwaliteit verbeterd, maar dat geldt niet voor Ondiep, aldus de verkeersgroep.

De verkeersgroep wil dan ook dat het college verder kijkt dan de Monicabrug. “Vooral de route Loevenhoutsedijk – Anton Geesinkstraat – Omloop – Ahornstraat – Acaciastraat richting de Amsterdamsestraatweg zal de prijs gaan betalen voor verdere verkeersmaatregelen ten zuiden van onze wijk.”

De verkeersgroep daagt de gemeente en de politiek nu uit om hun verantwoordelijkheid te nemen en met hen en andere verkeersgroepen in en rond Pijlsweerd in gesprek te gaan. “Het streven moet zijn om tot een integrale oplossing te komen die niet alleen de verkeersveiligheid, files en luchtkwaliteit rond de Monicabrug verbetert, maar ook in een groter gebied daar omheen”, besluit de verkeersgroep.

Kritiek

Het is niet voor het eerst dat er kritiek vanuit bewoners komt op de knijp. Afgelopen augustus was ook de Verkeersgroep Pijlsweerd niet te spreken over de maatregel. Zij stelden na een maandenlang onderzoek dat de knijp grote negatieve gevolgen voor de veiligheid en leefbaarheid van de wijk heeft gehad.

8 Reacties

Reageren
  1. Bill

    Ja ja, het paradepaardje van Lot van Hooijdonk mag niet verdwijnen binnen het zg. groene Utrechtse college, en ondertussen zijn de bewoners de klos.

  2. Karel

    Luidruchtig groepje bewoners dat maar niet stopt met zijn pogingen zijn zin doorgedrukt te krijgen. Knip betekent Utrecht onbereikbaar. En eigenlijk geldt dat ook al voor de knijp. Utrecht is meer dan Ondiep. Bereikbaarheid is meer dan NIMBY-roepen.

  3. Sjaak

    Oplossing: het gebied waar de auto niet welkom is moet groter gemaakt worden en ook Ondiep omvatten.

  4. JdV

    Oplossing van Sjaak: het gebied waar bewoners en bezoekers niet welkom zijn moet groter gemaakt worden en ook Ondiep omvatten

  5. cas

    @ sjaak, prachtig plan…. goed doordacht met stevige onderbouwing. Zullen we anders gelijk Utrecht van de rijkswegen afknippen en tolpoortjes op de provinciale wegen neerzetten?
    Dan kunnen we weer zoals vroeger midden op straat de vredespijp roken rond een kampvuurtje.

  6. Hannah

    @jdv en cas: jullie voeren een achterhoedegevecht. Vertederend bijna om te zien.
    Dag jongens

  7. Mi

    Als ze eindelijk eens die knip zouden maken is alles fatsoenlijk bereikbaar en rijdt het plebs er niet meer dat te dom is om te snappen dat midden de door de stad rijden niet sneller is.

  8. Barend

    @ MI

    Alles bereikbaar door alles onbereikbaar te maken. Daar moeten we maar eens een paar filosfen aanzetten, voor de duiding.

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).