‘Twijnshoppers’ wil lokaal alternatief zijn voor grote bezorgservices | De Utrechtse Internet Courant ‘Twijnshoppers’ wil lokaal alternatief zijn voor grote bezorgservices | De Utrechtse Internet Courant

‘Twijnshoppers’ wil lokaal alternatief zijn voor grote bezorgservices

‘Twijnshoppers’ wil lokaal alternatief zijn voor grote bezorgservices
De ondernemers achter Twijnshoppers. Links Joep Hoekstra en rechts Diederik Stolk. Foto: DUIC / Annelies Hoelen
Producten van je favoriete ambachtswinkels uit de Twijnstraat aan huis bezorgd: sinds kort kan het. Diederik Stolk (24) en Joep Hoekstra (25) willen met hun initiatief ‘Twijnshoppers’ Utrechters de kans geven om speciale delicatessen, die bijvoorbeeld een Albert Heijn niet heeft, thuis te laten bezorgen.

Producten van je favoriete ambachtswinkels uit de Twijnstraat aan huis bezorgd: sinds kort kan het. Diederik Stolk (24) en Joep Hoekstra (25) willen met hun initiatief ‘Twijnshoppers’ Utrechters de kans geven om speciale delicatessen, die bijvoorbeeld een Albert Heijn niet heeft, thuis te laten bezorgen.

Het idee voor het initiatief kwam voort uit persoonlijke frustratie. “Je kunt thuis wél een pizza bestellen, maar geen normaal eten. Dat vind ik echt achterlijk”, vertelt Stolk. “En waar dat wel kan, zoals via de bezorgservice van de Albert Heijn, zijn de producten niet altijd van goede kwaliteit. Een écht goede avocado kan ik hier bijvoorbeeld niet bestellen.”

Kwaliteit

Het gemis van een website waar kwaliteitsproducten besteld kunnen worden is groot volgens de ondernemers. Daarom is ‘Twijnshoppers’ in het leven geroepen. “Hiermee spelen we in op de trend van bezorgservices, maar pakken we het toch wat anders aan dan de al bestaande online spelers”, vertelt Hoekstra. “Bij deze spelers missen we namelijk de diversiteit van de winkelstraat”, vult Stolk hem aan.

Ze werken samen met verschillende winkels in de Twijnstraat. Zo bezorgen ze producten van het Vlaamsch Broodhuys, Bierverteller, Visjes en Grapedistrict. “Dit zijn over het algemeen wat kleinere winkels. Het zijn experts in het bakken van brood of het bereiden van vis, maar dit betekent niet dat ze goed zijn in logistiek”, legt Stolk uit. Daarnaast hebben ze vaak niet de middelen om een aparte bezorgservice voor hun speciaalzaak op te starten. “Omdat mensen wel steeds meer online shoppen, hebben dit soort speciaalzaken al jaren hun omzet zien dalen, terwijl de producten wel echt goed zijn”, vertelt Hoekstra.

Op de bakfiets

Via de website kun je je lijstje doorgeven. Een twijnshopper gaat dan met dit lijstje op pad naar de winkel, net zoals je dat zelf ook zou doen als je boodschappen doet. Als hij of zij alles heeft gekocht, wordt de bestelling lopend of met de (bak)fiets afgeleverd. “Met de auto is het in Utrecht niet te doen: met de fiets of lopend ben je vele malen sneller”, vertelt Hoekstra. “In een busje bestellingen rondbrengen is ook niet meer van deze tijd”, licht Stolk verder toe. “Dat is niet milieubewust. Daar moet je tegenwoordig wel over nadenken.”

De initiatiefnemers hebben grootse plannen. Als dit concept in de Twijnstraat aanslaat, willen ze hetzelfde gaan doen in andere Utrechtse straten. “Misschien heb je over een tijdje wel Kanaalshoppers of Biltshoppers”, fantaseert Hoekstra. Stolk: “Mijn grote droom is echt om een lokaal alternatief te zijn voor zo’n grote bezorgservice als die van Albert Heijn.”

1 Reactie

Reageren
  1. Beestje

    Top! Succes mannen.

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).