Club WAS biedt excuses aan en geeft toch geld terug aan geweigerde bezoekers

Archieffoto
Archieffoto

De club ‘WAS.’ aan de Tractieweg heeft excuses aangeboden voor het weigeren van bezoekers zaterdagavond. Mensen werden geweigerd omdat zij ‘niet aan de huisregels voldeden’. Eén van die regels is dat je op de hoogte moet zijn van de programmering.

“Wat voor velen een hele mooie ervaring had moeten worden, is voor een groep mensen uitgelopen op een vervelende avond. Wij balen hier enorm van. Het laatste wat wij willen is mensen een vervelende nacht bezorgen. Sorry!”, aldus de organisatie in een reactie op Facebook.

Jasper Coenen, mede-eigenaar van WAS., wees eerder op zondag bij DUIC op de huisregels en meldde geen geld terug te geven, maar in een reactie op Facebook vanmiddag zegt de organisatie dat bezoekers van 21 jaar of ouder toch hun geld terugkrijgen. Eerder zei hij: “Wij hebben heel duidelijk gemaakt dat er huisregels zijn en dat je daar als bezoeker aan moet voldoen om binnen te komen.”

Na veel media-aandacht en een klachtenregen bleek er op maandag genoeg reden om excuses te maken en aangeschafte tickets te vergoeden. ”Op het moment van berichtgeving was er nog onvoldoende zicht op wat er is gebeurd.”

De organisatie sluit af met: “We zijn niet ongevoelig voor kritiek en nemen de reacties mee in de voorbereidingen voor de volgende editie.” Geweigerde bezoekers kunnen een mail sturen naar info@was030.nl onder vermelding van je IBAN, voor- en achternaam en ticket.