De gemeente Utrecht wil jaarlijks 750 tot 1.500 parkeerplaatsen opheffen De gemeente Utrecht wil jaarlijks 750 tot 1.500 parkeerplaatsen opheffen

De gemeente Utrecht wil jaarlijks 750 tot 1.500 parkeerplaatsen opheffen

De gemeente Utrecht wil jaarlijks 750 tot 1.500 parkeerplaatsen opheffen
De gemeente Utrecht wil jaarlijks 750 tot 1.500 parkeerplaatsen in de stad verwijderen en parkeerhubs aan de rand van de stad realiseren. Hierdoor moet meer ruimte komen voor groen. Daarnaast moeten er, met name in de binnenstad, meer plekken komen om fietsen te parkeren.

De gemeente Utrecht wil jaarlijks 750 tot 1.500 parkeerplaatsen in de stad verwijderen en parkeerhubs aan de rand van de stad realiseren. Hierdoor moet meer ruimte komen voor groen. Daarnaast moeten er, met name in de binnenstad, meer plekken komen om fietsen te parkeren.

De gemeente is al langer bezig om de binnenstad autoluw te maken. In mei werd bijvoorbeeld bekend dat er dit jaar zo’n vijftig parkeerplaatsen uit het centrum zouden verdwijnen. Eind september verdwenen er ook 14 parkeerplaatsen op het Janskerkhof.

Parkeerhub

Nu zegt de gemeente de ambitie te hebben om jaarlijks 0,5 tot 1 procent van het totaal aantal parkeerplaatsen in de Utrechtse wijken te verwijderen. Dit komt neer op 750 tot 1.500 plekken. Om ervoor te zorgen dat inwoners toch hun auto kwijt kunnen, moeten er aan de rand van de stad zogenoemde parkeerhubs komen, zoals bijvoorbeeld de bestaande P+R’s.

“Door het faciliteren van autoparkeren aan de rand van de stad, komt er op straat plek beschikbaar voor andere functies en maken we de openbare ruimte aantrekkelijker. Daarbij komen er minder auto’s de stad in en voorkomen we dat wegen volstromen”, is te lezen in een brief aan de gemeenteraad.

Fietsen

Daarnaast wil de gemeente dat er met name in de binnenstad meer mogelijkheden komen om fietsen te stallen. Zo moeten er 9.000 nieuwe fietsparkeerplekken komen, waarvan 5.000 rond Hoog Catharijne. De gemeente zou al in gesprek zijn met eigenaar klépierre om een deel van de parkeergarages te gebruiken.

Daarnaast moeten er ook nog eens zo’n 2.000 plekken komen in bewaakte stallingen en 2.000 plekken op straat. De gemeente noemt het verruilen van autoparkeerplaatsen voor fietsparkeerplaasten een manier om stallingsplekken te realiseren.

Parkeerautomaten

Tot slot verdwijnt 30 procent van de parkeerautomaten uit het centrum omdat steeds meer automobilisten gebruikmaakt van een applicatie op de telefoon. De verwijderde automaten worden opgeknapt en hergebruikt in buurten waar betaald parkeren wordt ingevoerd.

Gekoppelde berichten

60 Reacties

Reageren
  1. Natte Otter

    Blij dat deze Otter een parkeerplek heeft.

    In mijn wijk een wachtlijst van bewoners voor 1 auto van 6 maanden, maar laten we er vooral een paar weghalen…

    De gemiste inkomsten voor de gemeente halen we wel weer terug door de OZB omhoog te knallen. Je weet wel die belasting over geld dat je helemaal niet hebt..

    Gekkigheid.

  2. Baliekluiver

    Wie nu nog niet heeft begrepen dat auto’s niet meer gewenst zijn in de binnenstad woont waarschijnlijk onder een (middeleeuwse) steen.

  3. Bromsnor

    Bromsnor zet zich vast schrap voor de reacties.

  4. Thomasje

    Ik vind het jammer dat de parkeerautomaten verdwijnen.
    Nu kan ik als incidenteel parkeerder even bij de automaat betalen.
    Als ik een app op mn telefoon moet installeren en activeren (die dan waarschijnlijk ook weer toegang wil tot mijn foto’s, oproeplijst, contactpersonen, locatie geschiedenis etc) dan ga ik vervolgens veel makkelijker, dus vaker, de auto pakken. Ik hoef er dan bijna niks meer voor te doen om te parkeren. Niet alleen in Utrecht maar door het hele land. Ik heb de app toch niet voor niks…

  5. Johannes

    Top! Haal er bij mij in de straat ook maar n paar weg. Kan er gelijk een boom bij!

  6. Paul

    Goed bezig Gemeente! Weg met dat blik

  7. Tim

    Top! Weg met al die lelijke blikken bakken aan de gracht, voor je deur en in het zicht van de mooie binnenstad. Oldtimers daargelaten, moderne auto’s zijn stuk voor stuk gedrochten die niets bijdragen aan de sfeer van een omgeving.

  8. Utrechtvoorutrecht

    App op de telefoon doet geen bewonerskorting. Daar heb je helaas toch de paal voor nodig.

  9. Esrin W.

    Dat is helemaal prima. Mijn inmiddels old timer BMW uit 1987 zonder kat staat heerlijk warm en droog in een garaagebox in Tuindorp. Ze doen maar.

  10. Realist

    De gemeente gaat namens alle studenten en quinoakauwende hipsters jaarlijks zo’n 1000 vervoersafhankelijke inwoners uitsluiten. Valt overigens mooi samen met het profileren voor een klimaattop.

  11. Joost

    Het zou DUIC sieren als ze de gemeente iets kunnen ontlokken over gehandicaptenparkeerplaatsen. De stad wordt steeds ontoegankelijker voor rolstoelers en mensen die slecht ter been zijn, onrechtmatig denk ik. Ook in dit artikel geen woord over die stadsbewoners die ook af en toe naar de binnenstad willen.

  12. wollie

    heel goed. de binnenstad is niet ontworpen voor auto’s.

  13. P-trus

    Yes! Goed bezig gemeente!

  14. 'n utrechter

    Zijn de relingen langs de stadswerven nog niet vol genoeg met fietsen?

  15. Nina

    Geen parkeerplekken, geen auto’s? Het autobezit in Nederland is nog nooit zo hoog geweest.

  16. Jan

    Ik ben woonachtig in de binnenstad. Ben ik even blij dat ik recent een privégarage heb kunnen aanschaffen en niet afhankelijk ben van de grillen van de gemeente. Zo zie je maar dat privébezit je uiteindelijk meer voordeel oplevert dan alles te moeten delen. Moet er niet aan denken met mijn kleine kinderen en bijbehorende zooi naar de rand van de stad te gaan (en ‘s avond weer terug) als ik een dagje naar mijn ouders ga. Of de auto vanaf de rand van de stad te moeten gaan halen, naar de binnenstad te moeten rijden om de kinderen op te halen en de stad weer uit te moeten richting zeeland.

  17. Fred

    Goed plan, maar dan moeten die parkeerhubs natuurlijk wel bij een halte van HOV liggen, bij voorkeur een tramlijn.
    Dus snel aan de slag om meer tramlijnen aan te leggen.

  18. Gasdrop

    Haha moeten die OV wappies van de gemeente zich niet gaan bezighouden met de ECHTE problemen in de stad? En daarnaast… Zorg daarnaast eerst maar eens voor een werkende tram. Of regel nog wat extra treinverkeersleiders voor ProRail :).

  19. OV slaven

    Kunnen we niet beginnen met parkeerplaatsen op te heffen voor de deuren van GroenSlinks stemmers? Die hebben door hun stemgedrag hier tenslotte om gevraagd. Want groen stemmen en rechts rijden kan natuurlijk niet!

  20. Bakfiets

    Volgens mij is een juiste start het invoeren van betaald parkeren in heel Utrecht voordat je deze waanzin gaat doorvoeren. Een volgende stap is geen tweede vergunningen verlenen en een derde stap is dan kijken hoeveel parkeerplekken je kan omvormen naar een andere invulling. Dit is gewoon blind rennen.

  21. Len

    Koren op de molen van de gemiddelde DUIC reaguurder.

    Ik vind het een goede ontwikkeling, net zoiets als in Brugge. Maar dan met wat meer fietsen.

  22. JdV

    Ik ben verbaasd. Klaarblijkelijk zijn er 150.000 parkeerplaatsen in Utrecht. Telt de gemeente daar elke straat waar je kan parkeren voor mee of alleen de plekken die duidelijk als bestemming parkeren hebben? Er zijn, zelfs in Utrecht, nog steeds (grote) geboeden waar parkeren niet betaald is. Hoe komt de gemeente dan aan het aantal van 150.000 plekken?

  23. Peter de V.

    De binnenstad is ook niet ontworpen voor fietsen. Maar dit terzijde.
    Waar wedden we om dat de vrijgekomen ruimte niet beschikbaar komt om te lopen, maar om horecaterrassen, reclameborden en fietsen te plaatsen zodat je als voetganger alsnog naar de rijbaan gedwongen wordt?

    Volgend jaar gemeenteraadsverkiezingen, ik kan niet wachten!

  24. GeeWee

    Wat ik in de reacties lees gaat met name over de binnenstad. Maar er staat dat ze dit structureel willen doen in de gehele stad. Ik neem aan van binnen naar buiten. Sooner-or-later krijgt iedereen er dus mee te maken. Wellicht goed om te kijken wat je stemt in maart. Je kunt hier heel blij van worden maar ook behoorlijk ongelukkig.

  25. niet normaal meer

    GroenLinks is toch inclusief en divers… dus ook voor mensen met een auto! Stop die parkeerplek razzia’s!

  26. BW

    Veel goedkeurende reacties om de binnenstad autovrij te maken. Voor de binnenstad lijkt mij dat idd onvermijdelijk, maar ik heb toch sterk de indruk dat met “de Utrechtse wijken” de rest van de stad wordt bedoeld. Oftewel, dat je ‘s morgens vanuit de Rivierenwijk, Oog in Al, Wittevrouwen (of waar dan ook) eerst even naar de rand van de stad mag fietsen om je auto te gebruiken.

    Mwoah, liever niet…

  27. Erwin

    Wat een enorm goede ontwikkeling! Onze prachtige stad en de grachten worden ontsiert door auto’s. Het kan me niet snel genoeg gaan.
    @thomasje: je logica ontgaat me geheel. Je wilt geen parkeerapp op je telefoon dus gaat vaker de auto pakken…? 🤯

  28. Frank

    Goed nieuws, weg met al dat blik in de stad. Inzetten op meer ov, fietsen, lopen en deelauto’s (scheelt 5-10 auto’s per deelauto).

  29. wollie

    eens, weg met die fietsen!

  30. Leon

    Mooi, puik plan.

  31. Ger

    Volgens RSU 2040 zet de gemeente in op meer lopen want dan geen fietsoverlast, als je deze plannen ziet twijfel ik of de inzet op lopen wel breed gedragen wordt, de ruimte gaat weer door fietsen ingenomen worden.

  32. Bernard Prins

    Fantastisch ! Het gebruik van openbare ruimte voor het stallen van lelijk blik heb ik altijd al vreemd gevonden. Onder de grond en uit het zicht met die auto’s. Groen en meer ruimte ervoor in de plaats.

  33. Binnenstadbewoner

    Schande. De binnenstad is niet alleen een openlucht museum en uitgaans- en winkelgebied zoals vaak wordt gedacht, maar is ook een gewone woonwijk. Ook in de binnenstad zijn daarom voldoende parkeerplaatsen voor bewoners noodzakelijk, net als in elke andere wijk. Veruit de meeste binnenstadbewoners hebben geen auto dus dit hoeven niet zoveel parkeerplaatsen te zijn, maar minder dan nu gaat problemen geven.

    Tegen een aantrekkelijk tarief in een parkeergarage bij Utrecht Centraal kunnen parkeren, is ook acceptabel. Of parkeerplaatsen die alleen voor bewoners zijn.

  34. peter R.

    Hallo mensen, word wakker! dit bericht wekt de indruk dat dit beleid voor de hele stad gaat gelden, wellicht ook in wijken waar plek zat is, zoals Overvecht en Lunetten. Willen we dit wel met zijn allen?

  35. RB

    Ik snap het beleid echt niet. Alleen maar parkeerplaatsen weghalen verbetert de leefbaarheid niet. Er wonen ook daadwerkelijk mensen in de binnenstad die hun auto gewoon nodig hebben.

    Tijdens het toppunt van de eerste lockdown zag je dat heel veel betaald parkeerplekken vrij bleven. Dan kan je vrij eenvoudig de conclusie trekken dat veel van de geparkeerde auto’s van buiten de stad komen. Dus i.p.v. alleen maar parkeerplekken verwijderen kan je beter parkeerplekken verwijderen en de overgebleven plekken toewijzen aan bewoners en gehandicapten.

    Je haalt auto’s van de straat en je vernaggelt de leefbaarheid voor bewoners niet.

    Wat de gemeente echter doet is ervoor zorgen dat er geen bewonersvergunningen meer worden uitgegeven en betaald parkeren in stand houden. Blijkbaar zijn de inkomsten belangrijker dan de binnenstad leefbaar houden voor andere mensen dan studenten en airbnb-huurders.

  36. Willem

    Heel goed plan. De auto is nog steeds heel dominant in de stad als het gaat om ruimtegebruik. Waar de auto vertrekt komt de leefbaarheid terug. Kan iemand zich nog herinneren dat Vredenburg , Neude en Domplein gewoon parkeerterreinen waren? Kijk nu eens hoe de leefbaarheid daar terug gekomen is.

  37. Roerdomp

    Je zegt het goed Binnenstadbewoner: de binnenstad is niet ALLEEN een openluchtmuseum en uitgaans- en winkelgebied. Maar de binnenstad is dat wel, en dat geldt voor alle andere woonwijken niet. Het kan dus best zo zijn dat er minder parkeerplaatsen zijn in het centrum en dat de keuze om daar te gaan wonen gevolgen heeft voor de bereikbaarheid per auto.

    Iemand die in Tuindorp woont kan ook wel roepen: ik wil evenveel voorzieningen als in de binnenstad, want het zijn beide woonwijken. Maar zo werkt dat niet.

    Verder wordt volgens mij ten onrechte de link gelegd tussen het verdwijnen van duizenden parkeerplaatsen uit woonwijken en het autoluw worden van de binnenstad. Die twee hebben toch maar beperkt met elkaar te maken.

    Tot slot moet ik JdV gelijk geven dat 150.000 parkeerplaatsen wat absurd lijkt. Er zijn ongeveer 5000 straten in Utrecht, lange en korte, met veel of weinig parkeerplaatsen. Maar een gemiddelde van 30 parkeerplaatsen per straat klinkt voor mij echt te hoog, wetende dat er zeker een hoop tussen zitten waar het aantal parkeerplaatsen 0 is.

  38. Jakob

    Eigenlijk horen privé-eigendommen niet permanent veel plaats in te nemen in de openbare ruimte. Parkeren moet dus ofwel op eigen grond ofwel in een parkeergarage met een sterk gereduceerd tarief voor bewoners.

  39. Willem

    Besturen en regeren is ver vooruit zien op de maatschappelijke en sociale ontwikkelingen. De alsmaar toenemende groei van de bevolking heeft een enorme impact op de leefbaarheid van Utrecht en de verre omgeving (zeg maar Nederland). Alle negatievelingen denken nu alleen aan hun eigen directe omgeving en zijn in dat op zicht kortzichtig en egoïstisch. Gelukkig zijn er instanties die zich wel druk maken over onze (nabije) toekomst.

  40. Dave

    Prima gemeente! Pak de fiets of het OV

  41. Pee

    Onzin allemaal .
    Er komen ik weet niet hoeveel bewoners bij in utrecht die komen echt niet zonder auto .
    De merwedezone bewoners gaan hun auto in de aangrenzende wijken neerzetten daar kan je op wachten .
    Dan gaan ze ook nog eens van alle tweebaan wegen 1 baan maken
    Wat het OV natuurlijk grote gaat opbrengen door niet meer op tijd te kunnen rijden.
    Brandweer , politie, ambulance kunnen ook niet meer op tijd verschijnen maar dat maakt schijnbaar niet uit.
    In de binnenstad worden de plekken van de auto’s in beslag genomen door die huurfietsen zooi en huurbrommers .
    Het gaat helemaal de verkeerde kant op maarvdat word vanzelf wel duidelijk.

  42. Randstad

    @nena…niet of het auto bezit in Nederland toe neemt maar in Utrecht heeft relevantie.
    Heel veel auto’s staan voornamelijk stil geparkeerd, deel auto’s kunnen daarom ook in de grote steden een goede bijdrage leven tot vermindering van parkeerplaatsen .
    Hopelijk worden 2 historische pleinen bij Centraal Museum en Janskerhof z. s.m autovrij !

  43. Leefbare stad

    Haha sterk reduceer tarief parkeren bij Utrecht centraal. Tuurlijk joh. Dus bent al zo bevoorrecht dat je een woning in de binnenstad van Utrecht hebt weten te bemachtigen, en dan verwacht je ook nog een gereduceerd tarief voor 12m2 bij Utrecht Centraal, zo ongeveer de duurste grond van Nederland? Om daar je privébezit te stallen. Wat een verwende nesten hierzo joh. Absurd.

    Goed bezig gemeente Utrecht om de stad gewoon weer leefbaar te maken en opdonderen met al dat ruimte-innemende stilstaande blik. En graag inzetten op hoogwaardig OV zodat alles wel bereikbaar blijft.

  44. Hertz

    Autoblik inruilen voor nog veel meer stapels lelijke fietswrakken ….
    Ziet ook mooier uit op de gracht .
    Ja …echt een hele verbetering !
    Dus nog minder ruimte voor de voetganger !

  45. Scherpschutter

    Laat het een les voor je zijn. Je kon er nog om lachen toen links voor de parkeerplaatsen in het centrum kwam en zong het toe; nu komt links voor alle parkeerplaatsen in de hele stad….die van jou inbegrepen. Wel, je was gewaarschuwd.

    Lees je in, ladies and gentlemen. Het staat allemaal precies beschreven in alle overheidsdocumenten en contracten die open en bloot te vinden zijn. Links stopt letterlijk pas zodra er in 2040 geen één auto in heel Utrecht meer rijdt. Wijk voor wijk, blok voor blok, kruispunt voor kruispunt straat voor straat; uw vervoersvrijheid gaat eraan…

    Het Utrecht van de toekomst dat men voor ogen heeft, valt niet anders te omschrijven dan een socislistische openluchtgevangenis.

  46. Dorine

    Zullen we al die “deelmobiliteit” eerst even bij de echte naam noemen: HUURMOBILITEIT.
    Er willen namelijk allerlei bedrijven geld verdienen aan vervoersmiddelen, en dat doen ze door het een mooie lieve naam te geven. De gemeente speelt vrolijk mee want het speelt hen in de kaart van “kijk mij eens groen en progressief zijn en alle eigendom de stad uit pesten”.
    Ondertussen staat veel van die meuk in de openbare ruimte, die van u en mij zou moeten zijn.
    U gaat gewoon een commercieel tarief betalen voor dat kwartiertje fietsen, autorijden of steppen.

  47. Carmen

    Nou nou, Schermriddertje. 0,5 tot 1% van de parkeerplaatsen per jaar, over 18 jaar, dan kom ik niet op 0 parkeerplaatsen in 2040. Verder komt de hypocrisie weer keurig om de hoek kijken wanneer je die verwacht bij jou: ineens is de overheid wél goed genoeg om allerlei zaken gratis voor je te faciliteren, namelijk als er geparkeerd moet worden.

    En Dorine, worden auto’s die in privébezit zijn gratis uitgedeeld, of hoe zit dat? De laatste keer dat ik een auto kocht moest ik daar ook een commercieel tarief voor betalen.

  48. Erwin

    @peter R: ja

  49. Nina

    Met dit anti-parkeerbeleid worden de woningen in Utrecht vanzelf minder waard of denkt men in de gemeenteraad dat de rijke Nederlander geen auto bezit?

    Dat gaat dan alvast weer lekker met de inkomsten:
    – minder parkeeropbrengsten (vergunning en parkeerkaartjes)
    – lagere woningwaarde, dus minder OZB inkomsten

    Er is al een “goede” start gemaakt met de winkelleegstand en dat zal nu dus alleen maar verder toenemen.

    Regeren is vooruitzien, toch? Wat een armoe.

    Kunnen de mensen die in een groen bos willen wonen zonder uitstoot van verkeer misschien gewoon vertrekken uit Utrecht, dan kunnen de stadsmensen hier gewoon met plezier blijven wonen.

  50. Rob H.

    Als je echt een auto nodig hebt (bijv. voor je werk) dan moet je je afvragen of je dan wel in het centrum moet gaan wonen. Is een plek dichter bij de snelweg dan niet handiger. Parkeren (op eigen grond) en je bent zo weg en op de snelweg.

    De lusten van de binnenstad zijn fijn, maar er zijn ook “lasten” (beperkte tot geen parkeerplek)

  51. Nina

    Mss ook maar eens het fietsbezit aan banden leggen door parkeergeld voor fietsen te vragen en foutparkeerrboetes voor fietsen uit te delen. Registratieplaatjes op fietsen verplichten om dit te handhaven.

    Wat een ellende die rijendik geparkeerde fietsen overal. Gevaarlijk ook, als je wandelt.

  52. Dorine

    @Carmen
    Het gaat mij om het misleidende woord Deelmobiliteit. Dat suggereert gedeeld eigendom met jou en bijvoorbeeld een aantal mensen in je straat.
    Maar het artikel is eigendom van iemand die het voor een commercieel tarief verhuurt.
    Daar is niets mis mee, maar noem het wat het is: HUURmobiliteit.

  53. Hertz

    Carmen snapt het verschil niet tussen delen en huren.
    Laat je maar lekker in slaap sussen met marketing prietpraat.

  54. Trude

    @Nina: die ene generatie verstokte boomers die is opgegroeid met het idee dat het normaal is om twee auto’s te hebben en overal op elke stoep altijd plek is om te parkeren? Dat noem jij ‘de stadsmensen’? Ik denk toch dat echte stadsmensen wat cosmopolitischer en innovatiever zijn dan dat.

    Iedereen die zich stadsmens wil noemen mag lekker in Utrecht blijven wonen, ook jij, en ook met de auto als je dat echt heel graag wil. Maar er is zoiets als voortschrijdend inzicht sinds de jaren ’70, zowel qua luchtverontreiniging als benutting van de schaarse ruimte.

  55. John

    @Nina: je veronderstelt dat met dit ‘anti-parkeerbeleid’ woningen snel minder waard zullen worden in Utrecht. Maar ook nu al is de binnenstad al heel lang het minst toegankelijk voor auto’s en toch het duurste om te wonen. Elders in het land: alle duurste wijken (in prijs per m2) liggen in Nederland in Amsterdam Centrum en Zuid, toch niet de meest autovriendelijke gebieden. Internationaal idem, het duurste vastgoed (per m2) bevindt zich bijv in binnenstedelijke gebieden van Parijs, Londen, New York. Oftewel, het is bijna zo, hoe minder autovriendelijk, hoe duurder het vastgoed.
    Vind dus vooral wat je wilt vinden, maar probeer wel vanuit kennis van zaken de discussie te voeren zou ik zeggen 😉

  56. Luuk Upuuk

    Leuk, aangekochte grote artikelen met openbaar vervoer meesjouwen naar een plek waar je je auto mocht parkeren. De middenstand zal het wel gaan merken. Maar dat zal de bedoeling wel zijn. Dan kan er nog meer horeca in de leeggekomen winkels komen, en met een slok op pak je natuurlijk de fiets in plaats van de auto.

  57. Wim

    Het einde van de winkelnering in Utrecht is in zicht op deze manier, je mag me te je aankopen op en nee te d er buiten dan de om h er t w er g te brengen en terug om t we gaan

  58. Toine Goossens

    Door het faciliteren van parkeren aan de rand van de stad komt er op straat ruimte voor andere functies en plek voor aantrekkelijke functies.

    Droomt u rustig verder over het delen van autobezit. Recent is vastgesteld dat al die fietsende Utrechters geen enkele belangstelling hebben voor het delen van een auto. Autobezit blijft sterk toenemen. Ook onder linkse mensen. Het autobezit neemt vooral af onder super valide jongeren. Die vliegen liever, dat gaat sneller.

    Ondertussen glijdt Utrecht af op de schaal van inclusieve stad. Gehandicapten en slecht ter been zijnden zie je niet meer in het centrum. Exclusiviteit ten voeten uit.

    Deze dwang van links exclusivisme gaat ons zeer lelijk opbreken. Rechts krijgt meer en meer politieke macht.

  59. Cor

    @Nina: Met dit anti-parkeerbeleid worden de woningen in Utrecht vanzelf minder waard? Om met een DUICiaanse wijsgeer te spreken: man man man…LOL!

  60. Nina

    @ Trude
    Wat een aannames in jouw reactie; beetje vreemd wel.
    Los van evt. bewoners met een auto moet de stad bijv. ook worden bevoorraad, verbouwd of onderhouden door werkende medemensen van buiten de stad met….. een auto, bus of vrachtwagen die ze ergens moeten parkeren.

    @ John
    De tijd zal het leren. Utrecht is niet vergelijkbaar met de steden die je noemt waar bewoners bijv. met de taxi gaan. Zo rijk zijn de inwoners van Utrecht niet en veel mensen zijn voor hun werk afhankelijk van een auto. Ja, die kunnen ze dan in de randwijken parkeren en met de fiets pendelen naar huis, maar dat is geen goede oplossing natuurlijk.

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).