Hulpmiddelencentrum failliet verklaard | De Utrechtse Internet Courant Hulpmiddelencentrum failliet verklaard | De Utrechtse Internet Courant

Hulpmiddelencentrum failliet verklaard

Hulpmiddelencentrum failliet verklaard
Afbeelding: klimkin via Pixabay
Het Hulpmiddelencentrum is failliet. De organisatie kreeg van de gemeente Utrecht eerder deze week al een rode kaart en mocht geen opdrachten meer voor de gemeente doen, maar vrijdag is het totale faillissement uitgesproken.

Het Hulpmiddelencentrum is failliet. De organisatie kreeg van de gemeente Utrecht eerder deze week al een rode kaart en mocht geen opdrachten meer voor de gemeente doen, maar vrijdag is het totale faillissement uitgesproken.

Bij het Hulpmiddelencentrum zijn bijna 400 medewerkers in dienst verspreid over 10 vestigingen en 5 winkels. Het centrum heeft met ruim 100 gemeenten contracten gesloten voor de levering en het onderhoud van mobiliteits- en revalidatie hulpmiddelen.

Rode kaart

Het Hulpmiddelencentrum voldeed in Utrecht al langer niet niet aan de contractafspraken die de gemeente heeft gemaakt. De gemeente gaf het bedrijf daarom op 25 maart een rode kaart. De gemeente Utrecht werkt al samen met nog twee andere hulpmiddelenleveranciers, Medipoint en Meyra.

De curatoren willen de dienstverlening onderbrengen bij andere leveranciers van hulpmiddelen. Ook is het de bedoeling dat cliënten weinig merken van het faillissement.  De hulpmiddelen die nu in gebruik zijn, kunnen daar blijven.

7 Reacties

Reageren
  1. Scherpschutter

    Curieuze gang van zaken dit. Op 25 maart een rode kaart van de Gemeente en 1 1/2 week later zelfs failliet verklaard en een curator die al een plan heeft om de diensten onder te brengen bij concurrenten? Hier klopt iets niet…

  2. UtrechtseSjoerd

    Eens met Scherpschutter. Dit voelt georkestreerd.

  3. Ondieper

    Kan niet anders. Alles is een complot.

  4. Pieter

    Hoezo is dat georkestreerd?

    het is overduidelijk een organisatie waar de boel niet goed op de rit zit/ zat.

    Financiële problemen vertalen zich natuurlijk altijd door naar slechte prestaties leveren richting de klant. Daarom laten leveringen en reparaties natuurlijk ook op zich wachten.

    Aan de rode kaart kon je zien dat het al niet liep. Het is dan niet zo vreemd dat in diezelfde periode de boel failliet blijkt te zijn.

    Curatoren handelen altijd snel, binnen een werkdag- een werkweek. Die moeten namelijk de schuldeisers zo snel mogelijk zo veel mogelijk geld opleveren. Dat gebeurd het snelst en is het meest effectief als onderdelen van de boel snel gered kunnen worden en snel doorkunnen. Dan kunnen bepaalde rekeningen ook afbetaald worden en raakt het personeel niet hun baan kwijt. Misschien hebben een aantal concurrenten wel schulden te vereffenen met dit bedrijf en kan de schade op deze manier gecompenseerd worden?

    Denk eens niet zo onnodig in complotten. Maar ja, als je de hele dag alleen maar nieuwssites checkt en de ene naar de andere reactie over alle onderwerpen de wereld in wil slingeren, dan zie je de zaken misschien niet meer zo helder.Luister dus maar niet te veel naar de trollen.

  5. Koel Hoofd

    Dat bedrijf heeft ook al 2 gele kaarten gehad van de gemeente.
    Maar omdat een faillissement niet uit de lucht komt vallen en daar een lange periode aan vooraf gaat, stellen die gele kaarten geen moer voor anders dan een vermogen van ombekwaamheid van de gemeente…

    Het gemeentelijk communicatie vermogen wordt ook steeds infantieler, gekleurde kaarten, stoplichten, what’s next?

  6. Pee

    @Scherpschutter

    Dat is zo vast als een huis.
    Dat kan namelijk allemaal niet in z’n korte tijd.

  7. PR

    al een jaar lang worden leveranciers aan het lijntje gehouden en nu kunnen ze fluiten naar de €€.
    Erg zonde voor al die hardwerkende medewerkers.

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).