Reizigers die donderdag en vrijdag in Utrecht de bus of tram willen pakken moeten rekening houden met uitval en vertraging. De vakbonden FNV en CNV én de Werkgevers Openbaar Vervoer (VWOV) zijn het namelijk niet eens geworden over een nieuwe cao, waardoor de staking in het streekvervoer doorgaat.
VWOV laat weten onder meer een loonsverhoging van 8 procent te hebben geboden. “We hebben een bovengemiddeld hoog loonbod gedaan. Ook als je kijkt naar de ontwikkelingen van cao lonen de afgelopen periode en wat er in de vervoersector gebeurt. Ons bod van 8 procent voor 2023 is méér dan gemiddeld in Nederland. Het is niet verantwoord om de kosten bij bedrijven nog hoger op te laten lopen. Dan komt de continuïteit van het openbaar vervoer in gevaar”, zegt Fred Kagie, voorzitter van VWOV.
De vakbonden hadden onder andere een loonsverhoging van 8 procent vanaf begin dit jaar geëist, maar ook een verhoging van 6 procent vanaf 1 januari 2024. Daarnaast zijn er ook andere punten waar de partijen het niet over eens zijn geworden. Dit waren verschillende maatregelen die invloed hebben op de werkdruk.
“We komen er niet uit met de werkgevers. Het loonbod en de maatregelen om de werkdruk structureel aan te pakken waren onvoldoende. Gevolg is dat de aangekondigde staking in het streekvervoer van donderdag 19 en vrijdag 20 januari doorgaan.”
49 Reacties
ReagerenWow. Het zouden je werknemers maar zijn zeg…Wat een ondankbaarheid, egoïsme, inhaligheid en totaal gebrek aan inlevingsvermogen voor de situatie dat de werkgever een enorm deel van de klanten is kwijtgeraakt en daar bovenop natuurlijk ook geraakt wordt door inflatie. Ikke ikke ikke en de baas kan stikken.
Stuk voor stuk direct op de stapel ‘Dossier opbouwen en z.s.m. de laan uit’.
Dit is een logisch gevolg op de actie van Kaag die 15% verhoging voor NS personeel heeft afgedwongen. Het is een ieder gegund maar het levert uiteraard scheve gezichten op bij anderen met alle gevolgen van dien.
De aangeboden loonsverhoging van 8% is een ruim aanbod van de werkgevers. In mijn beroepsgroep is slechts een loonsverhoging van 2,5% afgesproken. De FNV grijpt te snel naar het stakingswapen. Ook dupeert de FNV de reiziger om direct te gaan staken zodat de gedupeerde reizigers geen tijd wordt gegund om een andere reismethode te kunnen regelen. De reizigers zijn partij in deze maar worden door de FNV wel getroffen.
Goedemorgen allemaal,
Het zijn wederom de werkgevers die de reizigers en hun personeel in de kou laten staan! Vorige week was officieel de laatste onderhandelingsronde, maar de werkgevers vroegen(weer eens) om uitstel van acties en een extra onderhandelingsronde. De vakbonden hebben wederom(er was eigenlijk al een eerdere 4 daagse staking gepland voor eind december) de werkgevers de ruimte gegeven om berekeningen te maken en met een serieus eindbod te komen. De werkgevers komen uiteindelijk met een slechter loonvoorstel dan bij de onderhandelingen van vorige week, dus sturen zelf weer aan op een staking!
@scherpschutter, allereerst welkom terug!
Fijn dat je ook jou licht laten schijnen vanuit de rol werkgever.
Op basis waarvan wil jij eigenlijk een dossier opbouwen en z.s.m. de laan uit???
Het is duidelijk dat jij een werkgever bent die alleen maar jaknikkers in dienst wil hebben, want anders moeten ze in jou optiek maar ontslagen worden…
Scherpschutter,
alles wat u hierboven beweert over de betreffende werknemers zou in werkelijkheid weleens op uzelf betrekking kunnen hebben. U kijkt in de befaamde spiegel.
Allemaal makkelijk praten, kijk is naar de situatie van sommige medewerkers Nederland breed!. Het is schrijnend dat sommige naar de voedselbank moeten of iets dergelijks.
@scherpschutter je blaat wat maar je hebt totaal geen besef van de werkelijkheid. Dossier opbouw blah blah. Kom naar de werkelijkheid.
De overheid is hier voor verantwoordelijk, die hebben alle voorzieningen geprivatiseerd en daarvoor betalen we nu de rekening. Overheden verkochten Eneco en Nuon en die is de markt en dat is ook zo met het openbaarvervoer gebeurd.
Inflatie is overal en dat hoeven niet alleen de werknemers te dragen.
Inflatie 14% en dan 8 procent krijgen betekend nog steeds een verlies van 6%.
@Frank Blom: het zijn de werknemers die de mensen in de kou laten staan, 8% is heel veel, ikzelf krijg dit jaar 3%.
Staak maar lekker door tot het onderste uit de kan is bereikt, en OV onbetaalbaar is geworden.
@Frank Blom 18/1/2023 – 11:05
“Op basis waarvan wil jij eigenlijk een dossier opbouwen en z.s.m. de laan uit???”
Wat is dat nu voor een vraag? Werkelijk alles dat ik maar kan vinden uiteraard en wat ik niet vind creeer ik wel. Minuut te laat? Direct waarschuwing. Tweede keer? Officiele waarschuwing. Afspraak niet nagekomen? Direct officiele waarschuwing. Te lang pauze genomen? Zelfde aanpak. Grote mond? Waarschuwing. Ziekmelding? Direct controle erop af. Acute invoering van een verdubbeling van het aantal functioneringsgesprekken, waarin de medewerkers steeds meer eisen opgelegd krijgen en er uiteraard ook steeds meer en meer kritiek te ontdekken zal zijn op de medewerkers, gevolgd door waarschuwingen. Ik zou werkelijk alles aangrijpen als dit mijn personeel was. Geloof me; kan me niet schelen hoe, maar ze gaan eruit. Met dergelijk personeel is geen bedrijf te runnen.
“Het is duidelijk dat jij een werkgever bent die alleen maar jaknikkers in dienst wil hebben, want anders moeten ze in jou optiek maar ontslagen worden…”
U begrijpt werkelijk niets van ondernemen geloof ik. Ik heb namelijk letterlijk niets liever dan hondsbrutaal personeel dat onaangekondigd mijn kantoor binnen stormt en een exorbitante loonsverhoging eist omdat ze een obscene hoeveelheid geld verdiend hebben voor de zaak en voornemens zijn de komende periode nog veel meer geld voor me te verdienen.
Maar personeel dat me het mes op de keel zet om fors meer salaris te betalen in ruil voor minder arbeid terwijl mijn bedrijf al jaar op jaar verlies lijdt en tegelijk al geconfronteerd wordt met stijgende bedrijfskosten…? Ben je nou helemaal belazerd! Korte metten. Dat is giftig personeel waar je heel snel vanaf moet als je bedrijf je wat waard is.
Nee hoor. Geloof me. Letterlijk ieder personeelslid dat aan deze staking meedeed, zou direct een rood vlaggetje op het personeelsdossier krijgen; z.s.m. eruit kegelen, by any means necessary.
8? Met een inflatie van rond de 10%? De centrale banken, overheid (geld printen) en bedrijven (aandeelhouders die de wnist pakken) zijn hier de grote schuldigen. En dan wijzen naar werknemers die hier part noch deel aan hebben als “inhaligen”? Dan begrijp je niet helemaal hoe het systeem werkt. 8% bij huidige inflatie is geen vooruitgang, het is gecompenseerd worden voor een achteruitgang, en zelfs dat nog niet helemaal. En dat gezwets over “het is een bovengemiddelde verhoging”; ja en? Met huidige inflatie is het nog steeds een achteruitgang.
Pak het geld daar waar het zit: bij bedrijven en aandeelhouders, niet bij de werknemers.
Wat mij betreft leggen ze de hele boel een week stil.
@Frank Blom. Goedemiddag. Je haalt oorzaak en gevolg door de war want het voorstel van WG had ook gewoon geaccepteerd kunnen worden. Het is ietwat te simplistisch om de schuld domweg bij WG te leggen.
@scherpschutter het klinkt een beetje alsof u alle nuance kwijt bent. Er is een ernstig tekort aan chauffeurs. Op deze manier met je personeel om gaan is een goede manier om niet alleen deze mensen te kunnen ontslaan (als dat al uberhaupt kan op deze manier) maar dat nog meer om zich heen zullen kijken om ergens anders te gaan werken.
Grappig. FNV roept een staking uit omdat een loonsverhoging van 8% niet acceptabel is.
Voor iedereen die het hier mee eens is, verdiep u eens in hoe hypocriet deze club omgaat met haar eigen werknemers. Kijk vooral naar de loonsverhoging die het personeel van de FNV zelf krijgt.
Ik zou als werkgeversorganisatie gewoon het standpunt hanteren dat we nooit hogere percentages toekennen dan dat de eisende vakbond aan zijn eigen personeel betaalt. Lachen !!!
@ Scherpschutter:
‘(…)Werkelijk alles dat ik maar kan vinden uiteraard en wat ik niet vind creeer ik wel.”
Zelfonthulling noemen we zoiets.
Let op! “creër ik wel”.
Deze werkgever deinst er niet voor terug om het een en ander bij elkaar te liegen. Niet alleen laakbaar maar ook strafbaar.
Noteert u dat even. Voor de dossieropbouw.
Wie wil Scherpschutter vertellen dat in vrijwel alle sectoren een groot personeelstekort heerst en dat mensen ontslaan op dit moment misschien niet de allerbeste keuze is?
Niet mee in discussie gaan. De rechtsreactionaire reageerders hebben alleen iets met hun eigen portemonnee en staan een soort van slavernij voor. En als je discussieert worden de doelpalen steeds verzet waardoor je nergens komt, krijg je de beledigingen om je oren en luisteren/lezen doen ze toch niet.
HUP STAKERS!
@ JdV “ Ik zou als werkgeversorganisatie gewoon het standpunt hanteren dat we nooit hogere percentages toekennen dan dat de eisende vakbond aan zijn eigen personeel betaalt. Lachen !!!”
De stakingskassen gaan open, mijn beste.
Ze zijn diep. En ze worden nog dieper want de bonden groeien.
Heel het raderwerk staat stil etc. etc.
De rollen omgedraaid.
Daar valt weinig mee te lachen. Uw drie uitroeptekens ten spijt.
We moeten een beetje uitkijken dat we de trollen niet voeden. Ik denk dat van veel mensen hier de tijd waardevoller is dan van de vaste stokers.
@BW & Marcel
Tekort aan chauffeurs? Vergeef me, maar van welke planeet komt u? Er is geen tekort aan chauffeurs, maar een gigantisch overschot aan buschauffeurs! Zie de duizenden zombie-bussen door heel Nederland die dagelijks geheel leeg van remise naar remise rijden.
@Scherpschutter
Google is your friend: “Branchevereniging Koninklijk Nederlands Vervoer denkt dat er landelijk een tekort is aan zes- tot zevenhonderd buschauffeurs”. Maar ja, wat weet de branchevereniging er nou van, hè…
https://www.nporadio1.nl/nieuws/binnenland/91a31152-c051-4062-8a17-57938197e11e/huilende-kinderen-door-tekort-aan-buschauffeurs
@ Scherpschutter
En weer jokt Scherpschuttertje de boel aan elkaar. Hetgeen ons niet verbaast, gezien de recente zelfonthullingen die behelsen dat er het een en ander “gecreëerd kan worden” (lees manipuleren van de feiten) als het om ‘dossieropbouw’ gaat.
“Er is geen tekort aan chauffeurs,” zegt onze man uit het dichtbevolkte Stadskanaal, “maar een gigantisch overschot aan buschauffeurs!”
Deze uitspraak wordt gelogenstraft door de harde feiten zoals deze aan de lopende band in de pers verschijnen.
“Maar dat zijn de mainstreammedia”, hoor ik hem al pruttelen. In bepaalde kringen gelden ‘alternatieve feiten’. Dat wisten we. Maar helaas pindakaas, ‘alternatieve feiten’ zijn uit de duim gezogen fantasterijen.
Een willekeurige greep dus uit de echte wereld, zijnde deze planeet, ditmaal uit de Gelderlander, afgelopen zomer nog:
“Wordt de buschauffeur met uitsterven bedreigd? De regionale vervoerder Breng rijdt al twee weken een zomerdienstregeling omdat de roosters anders niet rondkomen. Ook landelijk is er een groot tekort aan personeel. Chauffeurs in Nijmegen staakten daarnaast afgelopen week omdat de werkdruk te hoog is. Maar toch, zo vertelt Arnhemmer Joop van Oosterom, is buschauffeur het mooiste vak dat er is.”
Zo zie je maar weer. Buschauffeurs hebben A. hart voor hun werk en B. er is een groot tekort aan en C. ze zijn gewoon bereid om voor hun rechten op te komen indien noodzakelijk. En dat is nu het geval. Ook via het stakingsmiddel.
Scherpschutter schiet er dus aan alle kanten weer eens faliekant naast. Om met hemzelf te spreken: punt.
Sommige mensen hier doen zich groter voor dan ze zijn.Volgens mij zijn ze geen werkgever, sterker nog hebben zelfs geen baan.Hoe kan je anders de hele dag van die domme lange stukken schrijven?
@Hans: O jee. Dus zo meteen rijden er geen bussen. Jeetje. Das vervelend. Maar niet voor 90% van de mensen die gewoon auto, fiets of trein gebruiken. Staak u een ongeluk hoor. Geen probleem.
@BW
Ze begrijpen geen reet van bedrijfsvoering in ieder geval. Het is doodsimpel; als busmaatschappijen simpelweg alle onrendabele zombie-lijnen nou eindelijk eens mochten schrappen van de overheid, dan waren er duizenden buschauffeurs te veel. Er zijn letterlijk duizenden buschauffeurs die nutteloos en doelloos de hele dag maar wat rondjes rijden zonder betalende klanten!
Er zijn niet te weinig buschauffeurs! Er zijn er veel te veel…En ja, ongetwijfeld dat de overheid graag nog veel méér buschauffeurs de hele dag nutteloos rondjes ziet rijden zonder klanten, maar met de economische werkelijkheid heeft dat verder weinig van doen uiteraard.
Hans heeft volgens mij niet helemaal door dat er een massale mobiliteitstransitie gaande is; van het O.V. naar de auto.
De vervoersregio’s zélf kondigden een paar maanden terug nog aan dat 20-30% van alle buslijnen gaan verdwijnen vanaf 2023 vanwege het ontbreken van klandizie;
https://www.trouw.nl/binnenland/een-op-de-vier-buslijnen-verdwijnt~b30ba66b/
Nogmaals; er zijn niet te weinig chauffeurs! Er zijn er véél en véél en véél te veel om het kleine restantje betalende klanten te vervoeren dat ze nog over hebben.
Het hele O.V. staat op instorten. Wellicht niet zo gek, als dit de mentaliteit van je personeel is…
@JvD.
Dat jij geen rekening houdt met je medemens zegt genoeg over je karakter.Voor jouw en een paar anderen is het IK IK IK
@Rob H@UvU
Ben het helemaal met jullie eens.Deze “mensen”gewoon negeren
Tsja. De FNV biedt haar eigen personeel 2% loonsverhoging en stookt de rest van het land op om de barricaden te bestijgen voor een looneis van 14,3%. Wie tuint daar nou in hemelsnaam in.
@Scherpschutter
Cuppasoup wijsheid: Om personeel te houden moet je van ze houden.
Scherpschutter heeft om een of andere onnavolgbare reden een hekel aan het OV en gebruikt het dus nooit. Er stort helemaal niets in! Het OV is zelfs vaak buitengewoon handig. Je hoeft o.a. geen dure parkeerplaats te zoeken. Ook begrijpt hij niet dat er mensen zijn (ja, ze bestaan) die geen rijbewijs hebben of een zodanige handicap hebben dat ze niet kunnen rijden. Of… geen auto kunnen betalen. En dus af en toe op het OV aangewezen zijn. Het verdwijnen van enkele buslijnen op het platteland is voor sommige mensen een kleine ramp. Hij heeft weinig empathisch vermogen, gezien zijn snoeiharde aanpak (zie hierboven) van o.a. mensen die een minuut te laat zijn. Wat een geluk dat hij niet als directeur van een vervoersbedrijf werkt waar je als werknemer dagelijks wordt bedreigd met het opbouwen van een dossier. Zo leuk is dat niet, als directeur dagelijks dossiers opbouwen. Dat leidt tot maagzweren.
@Moniek. Buitengewoon handig.. je hoeft alleen maar een peperduur kaartje te kopen, ellenlang te wachten en het geen probleem te vinden om als een sardientje in een blik in een stinkend en smerig vervoersmiddel vervoerd te worden.
@Moniek 17:10
Ja mevrouw, u kunt wel weer pogen om er een karikatuur van te maken en/of een of ander emotioneel huilverhaal, maar dat verandert verder weinig aan de economische realiteit dat een bedrijf winst móét maken om te kunnen blijven bestaan. Punt. Bedrijven zijn geen filantropische instellingen en hebben geen magische geldboom, ook al lijkt u dat soms te fabuleren. Bedrijven moeten iedere cent zélf verdienen door vrijwillig betalende klanten efficiënt te bedienen.
Welnu, een heel groot deel van de klanten van busbedrijven (en andere O.V. organisaties) zijn de laatste jaren gillend weggerend en dat heeft geresulteerd in miljoenenverlies op miljoenenverlies voor busbedrijven. Van miljoenenverliezen kun je niet tanken of chauffeurs betalen, mevrouw. Deze bedrijven moéten dus duizenden onrendabele diensten schrappen (zie alle lege zombie-bussen om u heen) en dat betekent dat een groot deel van de buschauffeurs overbodig is geworden en ontslagen zal moeten worden, zeker nu de personeelskosten ook nog eens met 8% stijgen én de buschauffeurs nota bene minder zombie-bussen willen besturen voor fors meer geld….Het zou je personeel zijn, hè?
Er zijn helemaal geen tekorten aan buschauffeurs, maar gigantische overschotten en die overschotten zullen weggewerkt gaan worden de komende jaren, aldus de vervoersregio’s zelf. Ongeveer 25% van alle buslijnen gaan verdwijnen en daarmee zullen ongeveer 25% van de buschauffeurs ook ontslagen worden. Ze zijn overbodig. Of u dat nu vervelend of heel zielig vindt, is volslagen irrelevant. De economische realiteit is de economische realiteit en voor een bedrijft is de economische realiteit het enige dat telt. C’est ca.
Op empathie kun je niet rijden, mevrouw, maar verder staat het u als weldoener uiteraard wel helemaal vrij om zelf gratis vervangende vervoersdiensten aan te bieden aan wie u maar wenst. Vast en zeker dat een mensen-mens als u (en ook Hans uiteraard) volgend jaar direct vooraan staat om als gratis Uber te functioneren voor anderen in de provincie die geen gebruik meer kunnen maken van de zombie-buslijnen, nietwaar? Want zo bent u, toch? U bent iemand die daad bij het woord voegt.
@Zuilen030
Jammer om te horen dat in jou geval 3% krijgt, maar daar zijn jullie als werknemers(met of zonder vakbond) blijkbaar ook niet tegenin gegaan. Het onderste uit de kan halen, dat is wat de werkgevers proberen te doen! Overigens ben ik het met je eens dat het OV te duur is! Fijne avond verder
@Scherpschutter
Gelukkig begrijp ik genoeg van ondernemen om te weten dat je niet zoals jij het stelt zelf maar wat regeltjes kunt bedenken om zo werknemers te ontslaan… Die tijd is inmiddels voorbij!
In jouw optiek kan je blijkbaar als serviceverlening bedrijf winst maken en moet het personeel maar gewoon alles slikken. Tijdens de vorige staking heb ik je al laten weten dat er geen sprake is van verlies door overheidssteun, maar goed…
@vrolijk rechts: ik kan het toch niet laten. In 3 zinnen 2 vouden. Het is JdV. En het is jou, niet jouw.
En verder was het een zinloze reactie van u.
Goedemorgen allemaal,
@Zuilen030
Jammer dat het voor jullie bij 3% gebleven is, maar bedenk ook dat jullie dat als werknemers(met of zonder vakbond) dat geaccepteerd hebben en er blijkbaar niet tegenin gegaan zijn… Dat is precies wat wij nu wel doen!
Wat betreft het onderste uit de kan, dat is wat de werkgevers willen. Ben het trouwens volledig met je eens dat het OV in Nederland veel te duur is!!!
@realist
Zal even het een en ander voor je verduidelijken, bij de onderhandelingen van vorige week is er door de vakbonden een tegenvoorstel neergelegd. De werkgevers gaven aan dat zij (weer) tijd nodig hadden voor berekeningen en na al 3 onderhandelingsrondes sinds december een 4e onderhandelingsronde nodig te hebben… Vervolgens komen ze niet over de brug en doen het voorkomen dat de vakbonden niet meer willen praten!
De tijd van praten is voorbij, de werkgevers hebben kans op kans op kans op kans gehad…
@Scherpschutter
Misschien tijd voor een andere naam… Veel woorden, maar je raakt niks!
En nee, ondernemen is niet zelf maar wat regeltjes bedenken om zo op een makkelijke manier je werknemers de laan uit te sturen.
Bijzonder wereldbeeld heb jij, succes ermee!
@JdV.
Gelukkig maak jij geen fouten?
En ik blijf bij mijn mening dat je gewoon een grote egoïst bent.
@Realist
Een peperduur kaartje? Hebt u uw autokosten wel eens opgeteld?
Ellenlang wachten? Nog nooit de handige apps bekeken waarmee je kunt zorgen op tijd te vertrekken?
Als sardientje in blik in een stinkend smerig vervoermiddel? Wanneer hebt u voor het laatst in het OV gezeten? Ik zat gisteren nog in de tram in Utrecht. Keurig, en schoon en op tijd, en met een zitplaats.
Ik zou wel gek zijn om van Utrecht naar b.v. Amsterdam te reizen met eigen auto. Een paar euro en ik ben er, in de binnenstad, zonder parkeerkosten, zonder file, zonder blikschade, zonder zoeken naar een parkeerplekje. En vrijwel altijd met zitplaats.
Merkwaardig overigens dat u opgepropt in het OV denkt te reizen en dat Scherpschutter steeds maar lege bussen denkt te zien rijden. Of zou dat verschijnsel zich beperken tot de regio Stadskanaal?
@Frank Blom 19:15
“Gelukkig begrijp ik genoeg van ondernemen om te weten dat je niet zoals jij het stelt zelf maar wat regeltjes kunt bedenken om zo werknemers te ontslaan…”
Nou nog leren begrijpend lezen. Dat heb ik niet gesteld.
“In jouw optiek kan je blijkbaar als serviceverlening bedrijf winst maken en moet het personeel maar gewoon alles slikken.”
Wederom een product van je eigen fantasie. Ook dit heb ik niet gesteld.
“Misschien tijd voor een andere naam… Veel woorden, maar je raakt niks!”
Dat ik uw tussen uw oren niets raak mijnheer, verwondert me weinig.
“En nee, ondernemen is niet zelf maar wat regeltjes bedenken om zo op een makkelijke manier je werknemers de laan uit te sturen.”
En wederom een geprojecteerde fantasie op wat er niet staat.
“Bijzonder wereldbeeld heb jij, succes ermee!”
Succes heb ik niet nodig. Dat had ik al.
@Utrechtvoorutrecht
de reageeroptie op duic lijkt inmiddels op een twitterriool, populisten die domineren en verstandige mensen die trachten met ze in gesprek te gaan, dus stoppen met voeden idd, ik doe mee!
@Vrolijk rechts: Zeker wel. En wat betreft uw mening: boehoehoe.
@Frank Blom; Ik val onder de grafische cao, totaal niet interessant voor de FNV, die zoeken de bedrijfstakken uit waar mensen het meest afhankelijk van zijn. Zorg, OV bijvoorbeeld.
Zo scoren ze beter bij de leden.
Vroeger actief lid geweest van de bond, maar sinds ze de rechten van de grafici verkwanseld hebben omdat de kunstenaars erbij moesten ben ik afgehaakt.
En van die fijne avond, ik was gewoon aan het werk tot 23.30 uur.
@Frank Blom. Je stelt zelf een ultimatum, je besluit zelf dat het de laatste keer is en besluit zelf na die laatste keer te gaan staken. De keuze is dus echt wel je eigen keuze en niet die van de werkgever. Ik zei toch al dat oorzaak en gevolg door elkaar gehaald wordt.
@Zuilen030
Begrijpelijk dat je om die reden ben afgehaakt als vakbondslid! Fijne dag verder, hoop dat je vanavond minder last klaar bent!
@realist
Als je het zo stelt, het is zeker mijn eigen keuze om te gaan staken! Zal ik verder ook niet omheen draaien.
Persoonlijk had ik alleen liever gestaakt zonder dat de passagiers daar de dupe van zouden zijn. In het verleden is er ook gestaakt door wel te blijven rijden, maar de passagiers niet te laten betalen. Maar daar hebben de werkgevers toen een stokje voor gestoken en dat is sindsdien door de rechter verboden!
@scherpschutter
Denk dat we het over één punt wel eens kunnen zijn:
Serviceverlening en winstgeven gaan niet samen, oftewel het zou het beste zijn als het OV terug gaat naar de gemeente.
Voor de rest enorm knap van je joh, zulke lappen tekst schrijven! Vervolgens zelf blijkbaar niet meer begrijpen wat je zelf geschreven hebt en dan aangeven dat de ander niet kan lezen!?
Ben enorm blij voor je dat je al succesvol bent, vraag mee alleen af waarmee?
Fijn weekend verder!
@Frank Blom
“Denk dat we het over één punt wel eens kunnen zijn:Serviceverlening en winstgeven gaan niet samen.”
Ja, u weet niet wat u zegt. Wat is dit voor een krankzinnig gewauwel? Lees nu nog eens terug wat u hier zegt, kijk dan even naar de honderdduizenden succesvolle bedrijven in Nederland en ga u vervolgens in een hoekje zittten schamen over de verbijsterende intellectuele leegte vanuit waar dit soort anti-gedachten voortkomen. Mijn hemel…
“Ben enorm blij voor je dat je al succesvol bent, vraag mee alleen af waarmee?”
Vol trots kan ik u melden dat ik ben uitgeroepen tot Palingontschubber van het Jaar 2022 op de Urker visafslag.
Nou, tabee.