Zuilense Ring in Utrecht deze zomer deels afgesloten; ‘grote hinder verwacht’ Zuilense Ring in Utrecht deze zomer deels afgesloten; ‘grote hinder verwacht’

Zuilense Ring in Utrecht deze zomer deels afgesloten; ‘grote hinder verwacht’

Zuilense Ring in Utrecht deze zomer deels afgesloten; ‘grote hinder verwacht’
De Zuilense Ring in Utrecht krijgt deze zomer groot onderhoud. Dit betekent dat delen van de weg tussen 18 juli en 1 september zijn afgesloten. De provincie zegt dat automobilisten rekening moeten houden met extra reistijd.

De Zuilense Ring in Utrecht krijgt deze zomer groot onderhoud. Dit betekent dat delen van de weg tussen 18 juli en 1 september zijn afgesloten. De provincie zegt dat automobilisten rekening moeten houden met extra reistijd.

In de zomer wordt onder meer het asfalt vernieuwd en er wordt gewerkt aan de verlichting, bruggen, viaducten, vangrails, afwatering en bermen. Zodra de werkzaamheden zijn afgerond, wordt de maximumsnelheid teruggeschroefd van 100 naar 80 kilometer per uur.

Fases

Het werk is opgedeeld in twee fases. In de eerste fase, die duurt van 18 juli tot 11 augustus, is het deel van de A2 richting het Gandhiplein dicht. In de tweede fase, die van 11 augustus tot en met 1 september duurt, is de Zuilense Ring in de andere richting dicht. “Doorgaand verkeer tussen de A2 en het Gandhiplein wordt omgeleid over de A2, de A12 en de A27”, schrijft de provincie Utrecht.

In de week van 7 en 14 juli wordt op doordeweekse avonden en nachten van 20.00 tot 06.00 uur gewerkt aan de verlichting en vangrails. Tijdens deze werkzaamheden is in beide richtingen een rijstrook afgesloten.

Grote hinder

“Tijdens de werkzaamheden wordt grote hinder verwacht”, schrijft de provincie Utrecht.
“We doen ons uiterste best om dit tot een minimum te beperken en Utrecht, Maarssen en omgeving bereikbaar te houden, maar willen u ook vragen om rekening te houden met de hinder.”

De provincie zegt tot slot een slag om de arm te houden. Wanneer het bijvoorbeeld langere tijd gaat regenen, moeten de werkzaamheden worden uitgesteld. “Als de planning onverhoopt wijzigt, melden wij dit.”

15 Reacties

Reageren
  1. Henk

    Waarom wordt hier de snelheid verlaagd?

  2. RABE

    80 is daar een goede snelheid. Maar ik denk dat camera’s en handhaving wel hard nodig zullen zijn.

  3. Rein Tuinstra

    Goedemiddag.

    Is dit niet zonde in de wetenschap dat de Zuilensring een vierbaansweg wordt met status snelweg en de daarbij horende viaducten en flyovers. Uitgave: Dossier Zinloos.

    Doet me denken aan de Maliebaan..Dag in en dag uit de laatste 20 jaar hergeafalyeerd. Laag hier, laag daar. Wegens onderhoud is zo’n kwestie van miljoenenuitgaven. Of hoort dat bij de infrastructuur uitgaven onderdeel van de 5% NAVO-norm?

  4. Steve

    @RABE, jij rijd dus duidelijk geen auto.
    80 is niks op een weg met ongelijkvloerse kruisingen.
    Gemeente Utrecht en Maarssen: bouw nou eens een tunnel tussen Blauwkapel en de A2.
    Voor al het doorgaande verkeer.

  5. wollie

    prima om daar 80 te rijden, fijner voor omwonenden en scheelt maar een seconde of 15

  6. Wies

    Had de trajectcontrole en verkeersborden gewoon aangepast…. Prima weg verder die toe is aan een ander soort opwaardering: ongelijkvloerse kruising.

  7. Jelle

    en vangrails * geleiderails*

  8. j

    @Rain Tuinstra Behalve dat er niets sentimenteels is aan deze strook asfalt, het is een rondweg die de files zou moeten verminderen. Maar dit is contraproductief en zal leiden tot vertragingen in de reistijd.

  9. Ramon

    @steve , je beseft dat dit een provinciale weg is? Hebben Utrecht en Maarssen dus niks mee van doen.

    Door deze aanpassing kan overigens Maarssen wel 2500 woningen bouwen in het kwadrant

  10. gp maas

    nog even en de fietsen halen de auto.s in

  11. Rutger

    Ik reed er gisteren nog, prima weg en gewoon de borden op 80 zetten en de camera’s die er al staan anders inrichten. De weg kun je gewoon zo houden, zonde om daar geld aan te spenderen. #geldverbranden

    Leg dat idd bij het stuk langs Overvecht om daar 3 onderdoorgangen te maken, dat komt de leefbaarheid van Overvecht ten goede.

  12. Dennis

    Waarom de N230 terhoogte van de Eindsteindreef niet is doorgetrokken naar de N234?

    Dat lijkt me een slimmere oplossing om veel verkeer na de ellende van knooppunt Rijnsweerd op te lossen.

  13. G.H.

    @Rein Tuinstra
    De weg krijgt helemaal geen snelwegstatus.
    Integendeel: de rijbanen worden bij deze onderhoudsbeurt zelfs smaller gemaakt dan ze nu zijn.
    Dat vind ik overigens belachelijk, zeker gezien het veiligheidsargument dat ermee gepaard gaat. Een smallere rijbaan is niet veiliger, en wat betreft het omlaag brengen snelheid is het een kwestie van trajectcontrole instellen op 80 (hoeft van mij an sich ook niet, maar dat terzijde).

  14. Wim

    @ Dennis

    En wat een gemiste kans dat de N230 niet door Leidsche Rijn via de Haarrijnse Rading is doorgetrokken naar een aansluiting met de A12. Wat zou dat knooppunt Oudenrijn hebben ontlast.

  15. Derk van Dorth, kandidaat gemeenteraadslid

    Dennis, dat zou pas echt een onzalig plan zin, dwars door het Noorderpark, dat zowel natuurgebied als recreatie/wandelgebied is, met fort Ruigenhoek, Kooidijk, Groendijksepad

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).