Escape Room stuurt ‘verdacht pakketje’ als uitnodiging naar DUIC

Escape Room stuurt ‘verdacht pakketje’ als uitnodiging naar DUIC
De uitnodiging van de Escape Room
De Escape Room Escapium heeft vier mediabedrijven, waaronder DUIC, een uitnodiging gestuurd die niet helemaal goed is gevallen. De invitatie was een stuk elektronica bestaande uit een LEC-scherm, keypad en een printplaatje. RTV Utrecht schrok van het verdacht uitziende pakketje zonder afzender.

De Escape Room Escapium heeft vier mediabedrijven, waaronder DUIC, een uitnodiging gestuurd die niet helemaal goed is gevallen. De invitatie was een stuk elektronica bestaande uit een LEC-scherm, keypad en een printplaatje. RTV Utrecht schrok van het verdacht uitziende pakketje zonder afzender.

De uitnodiging is gestuurd aan Hart van Nederland, NU.nl, RTV Utrecht én DUIC. De redactie van De Utrechtse Internet Courant kreeg het pakketje een dag later pas onder ogen. Vooral het feit dat er geen afzender bij het pakketje vermeld staat, zorgt voor onduidelijkheid.

De organisatie van de Escape Room heeft de uitnodiging eerst gestuurd naar vrienden, familie en collega’s. “We hebben eerst bij vrienden en familie de envelop afgeleverd waarin een stuk elektronica zat” zegt mede-oprichter Patrick Meutzner. “De reacties van onze vrienden waren fantastisch, nadat ze achter het raadsel gekomen zijn en daarmee persoonlijk uitgenodigd werden via een geheime website om gratis deel te nemen aan de Escape room van Escapium.”

Politie

Na die reactie besloot Meutzner ook aan de media een uitnodiging te sturen voor een bedrijfsuitje. Dat viel bij RTV Utrecht niet in goede aarde. De redactie van RTVU vroeg de politie ook om een reactie nadat duidelijk was dat het ging om een reclamestunt: “In deze tijd kan een dergelijke reclamestunt verkeerde reacties oproepen. Ze zullen ongetwijfeld geen verkeerde bedoelingen hebben gehad, maar dit is niet het soort aandacht dat je als bedrijf moet willen”, liet een woordvoerder hun weten.

De politie zou de Escape Room hebben laten weten ‘niet blij te zijn met de actie’. “Dat het zo snel en massaal opgepakt werd door alle media, hadden wij nooit gedacht”, vertelt Patrick Meutzner. “Aan de hand van deze unieke uitnodiging en het daaropvolgende bedrijfsuitje, hoopten wij dat deze mediabedrijven uiteindelijk een artikel aan ons zouden wijden, omdat wij uniek zijn als Escape Room.”

2 Reacties

Reageren
  1. Piet de W

    Zegt genoeg over RTVU dat ze dit ook maar enigszins aanzien voor een bom.. Mooie actie van Escapium, ben benieuwd naar hun escape room.

  2. Annemiek

    Missie geslaagd voor Escape Room Escapium: gratis publiciteit!

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).