Deze afspraken wil Klépierre met de gemeente maken voordat er trappen bij de Moreelsebrug kunnen komen Deze afspraken wil Klépierre met de gemeente maken voordat er trappen bij de Moreelsebrug kunnen komen

Deze afspraken wil Klépierre met de gemeente maken voordat er trappen bij de Moreelsebrug kunnen komen

Deze afspraken wil Klépierre met de gemeente maken voordat er trappen bij de Moreelsebrug kunnen komen
Een impressie van hoe het er in de toekomst uit zou kunnen zien als er trappen komen Bron: Cepezed
De gemeente wil vier afspraken met Klépierre maken, waardoor de eigenaar van Hoog Catharijne zich niet meer verzet tegen de bouw van trappen bij de Moreelsebrug. Eén daarvan is een tegemoetkoming voor de ‘waardedaling’ van het winkelcentrum.

De gemeente wil vier afspraken met Klépierre maken, waardoor de eigenaar van Hoog Catharijne zich niet meer verzet tegen de bouw van trappen bij de Moreelsebrug. Eén daarvan is een tegemoetkoming voor de ‘waardedaling’ van het winkelcentrum.

De trappen vanaf de Moreelsebrug naar de perrons van station Utrecht Centraal zijn al lang een heet hangijzer. Het is een langgekoesterde wens van veel forensen en de gemeenteraad. Tot op heden leek het steeds dat het er niet van zou komen. Met Klépierre is namelijk afgesproken dat er geen trappen komen, behalve als de veiligheid in het geding komt door toenemend reizigersverkeer.

Eind vorige maand werd echter bekend dat er een overeenstemming met Klépierre was bereikt. Wethouder Eelco Eerenberg noemde dat ‘goed nieuws voor de stad’ en ook zei hij dat de komst van de trappen een ‘serieuze stap’ dichterbij waren. Nu is voor een deel bekend wat er in die overeenstemming tussen de gemeente en Klépierre is opgenomen. Grotendeels bestaat het uit vier afspraken tussen beide partijen.

Herstellen

De eerste afspraak is dat wanneer de trappen aangelegd zouden worden, deze niet voor 1 januari 2026 in gebruik worden genomen. Klépierre wil de tussenliggende tijd namelijk gebruiken om te herstellen van de schade die ontstond tijdens de pandemie en ook wil het Franse bedrijf de herontwikkeling van Hoog Catharijne kunnen afronden. “Aangezien de gemeente en ProRail ook nog enkele jaren bezig zijn met de praktische voorbereidingen en realisatie […] vinden wij dit voorstel acceptabel”, is te lezen in een brief aan de raad.

De tweede afspraak is dat de gemeente een tegemoetkoming aan Klépierre betaalt voor de eventuele waardedaling van het winkelcentrum. Vanwege de trappen bij de Moreelsebrug kan het namelijk zijn dat minder mensen Hoog Catharijne passeren. Om hoeveel geld het gaat is geheim.

Plint

Ten derde wil de gemeente afspreken dat de Moreelseplint uiterlijk op 1 januari 2025 afgerond moet zijn. In een eerdere overeenkomst tussen Klépierre en de gemeente staat dat de herontwikkeling van Hoog Catharijne vanaf 1 januari 2023 gereed moet zijn.

Deze planning zou al voor 95 procent gelukt zijn, maar vanwege de pandemie heeft het deel bij de Moreelsehoek en Moreelsepark vertraging opgelopen. “Wij vinden dit een gegronde reden voor uitstel.” De verwachting is dat de werkzaamheden dit najaar starten.

Kantoor

De vierde en laatste afspraak is dat de gemeente zich zal inspannen om 260 vierkante meter oppervlak in Hoog Catharijne om te zetten van een retail- naar een kantoorbestemming. “Klépierre wil graag een entree maken vanuit de passage Gildekwartier naar de te herontwikkelen voormalige Rabokantoren in Gildeveste.”

Voordat het college deze overeenkomst aangaat is het de beurt aan de gemeenteraad om zich te buigen over de voorgenomen afspraken. De leden krijgen tot en met 21 april de tijd om eventuele wensen en bedenkingen te uiten.

Wil jij DUIC steunen en een set ansichtkaarten ontvangen met de beste foto’s uit het boek DUIC in 2021? Voor 7,95 euro krijg je twaalf kaarten, van elke maand in 2021 één ansichtkaart. Met de aanschaf van de kaarten heb je niet alleen een herinnering aan 2021 – om op te hangen, te bewaren of te versturen – maar steun je ook de lokale journalistiek in Utrecht.

Gekoppelde berichten

48 Reacties

Reageren
  1. passalacqua

    wat een 4 forse afspraken zeg! Utrecht zit stevig in een enorme wurggreep van een Franse vastgoedboer

  2. John D

    Absurde koehandel.
    Een commercieel bedrijf bepaalt voor de stad wat er gebeurt.
    Duidelijk de omgekeerde wereld en vooraf niet goed doorgedacht.

  3. W.

    Ik mag toch hopen dat die vermeende waardedaling hard gemaakt moet worden voordat Klepierre daar ook maar een cent compensatie voor gaat vangen?

    In elk geval mooi dat die trappen er eindelijk komen. Ik denk dat de dagjesmensen toch veelal via HC blijven lopen, dus met die waardedaling zal het wel meevallen.

  4. Erwin

    @paasalacqua: welkom in de grotemensenwereld!

  5. Herman

    Er is maar een partij de baas in dit gebied en dat is Kleppierre.
    De gemeente is met handen en voeten aan hen gebonden en mag alleen maar hopen en betalen.

  6. Jozef

    We moeten eigenlijk geen cent meer uitgeven in dat gebied.

  7. Berend

    Het gaat met name om studenten en forenzen, maar ja uitwringen en gebruik maken van je macht, dat is kapitalisme!

  8. Rob

    een stukje glasnost lijkt mij wel van toepassing

  9. Confusius

    Vreemd dat de hele Utrechtse samenleving zich moet aanpassen op de bedrijfsvoering van een bedrijf.

    Zij MOETEN winst maken en dat is ineens ons probleem ofzo?

    Zaken doen betekent risico nemen. Kleppiere wil zaken doen zonder risico’s. Dat is tegen de spelregels.

    Afspraken over geld geheim houden kan niet. Dat is niet transparant. Niet tegenover de raad en niet tegenover de burger en belastingbetaler. Wij hebben gewoon recht via de wet openbaarheid bestuur om dit te weten te komen.

    En: die glazen wand tussen tramstation en richting Mariaplaats zit er ook alleen maar om mensen te dwingen via HC te laten lopen. Het veiligheidsargument is een goedkoop trucje. In alle steden in Nederland en de wereld steken voetgangers namelijk tramlijnen over bij het station. Waarom zou Utrecht dan de enige stad ter wereld zijn waar dat een issue is. Wel eens bij Den Haag en Rotterdam en Amsterdam geweest?

    Utrecht zou gewoon via de hoge raad moeten afdwingen dat Kleppiere geen cent meer krijgt van de Utrechtse belastingbetaler. Liever dat het belastinggeld aan ene dergelijke rechtszaak wordt uitgegeven dan aan het verrijken van überkapitalisten.

  10. Scherpschutter

    Wel ja. Links dat geheime financiële transacties in de duisternis sluit met belastinggeld. Dat soort democratische ondermijning kan er ook nog wel bij…

    En dan verbaast zijn dat 50% van de kiezers niet eens meer op komen dagen bij verkiezingen. LOL

  11. Robin Hood

    Die afspraak over de waardedaling is nu al een Zeer Slecht idee. Dat gaat echt miljoenen kosten. Hoe weet je trouwens wat die trappen precies bijdragen aan de waardevermindering? Er zijn zoveel factoren die daar van invloed op zijn: meer thuiswerken, online shoppen, een recessie. Ga maar door. Trap er niet in gemeente!

  12. passalacqua

    gelukkig is het ov, het cs, en hoogcatharijne dermate onaantrekkelijk dat ik er zelden kom, ondanks dat ik er tegenover woon, maar t is absurd dat klepierre zo enorm veel macht en zeggenschap heeft in het stationsgebied!

  13. Scherpschutter

    @Confusius 16:34

    “Vreemd dat de hele Utrechtse samenleving zich moet aanpassen op de bedrijfsvoering van een bedrijf.”

    Vreemd dat u denkt dat dat vreemd is. Zulks is immers een consequentie van hetgeen contractueel(!) is overeengekomen en in juridisch graniet gebijteld staat.

    “Zij MOETEN winst maken en dat is ineens ons probleem ofzo?”

    Wel, het is natuurlijk niet het probleem van Kleppiére dat de gemeente Utrecht onder het contract uit wil en u dat wel ziet zitten. LOL. U bent geen partij in deze kwestie en heeft niets te willen. Nou ja, u zou kunnen proberen om Kleppiére over te nemen en dan kunt u als nieuwe eigenaar wellicht trappen aanleggen.

    “Zaken doen betekent risico nemen. Kleppiere wil zaken doen zonder risico’s. Dat is tegen de spelregels.”

    Zaken kunnen doen kan alleen waar contracten gerespecteerd worden. Waar een overheid consequentieloos contracten kan schenden zal uiteraard niemand meer zaken willen doen. Zie Canada, waar de fascistische overheid meende zonder enige(!) rechtsgang toegang de assets van hun politieke opponenten bevroor…en nu alle miljardairs en miljonairs hun assets elders onderbrengen.

    Overheden hebben regels en contracten te respecteren en waar ze dat niet doen eindig je snel als Venezuela. De incapabele Gemeente Utrecht heeft zelf KEIHARDE afspraken met Kleppiére gemaakt en zal nu moeten bloeden om onder haar eigen gestuntel uit te komen…

    “Afspraken over geld geheim houden kan niet. Dat is niet transparant. Niet tegenover de raad en niet tegenover de burger en belastingbetaler. Wij hebben gewoon recht via de wet openbaarheid bestuur om dit te weten te komen.”

    LOL! De naïviteit…Nope. Je hebt niet eens een privilege om het te weten te komen, laat staan het recht. De wet openbaarbeid heeft geen ander doel dan de bewegingsvrijheid van een overheid definiëren, zoals de vrijheid voor de overheid om in de duisternis te opereren en het limiteren van de macht van burgers om daar ook maar iets aan te doen. Jij krijgt geen moer te weten van wat een overheid niet wil dat je weet. Succes met de zwartgelakte vodjes…

    “Utrecht zou gewoon via de hoge raad moeten afdwingen dat Kleppiere geen cent meer krijgt van de Utrechtse belastingbetaler.”

    Wacht even…U bedoelt dat de Gemeente Utrecht die zelf onder de contractuele overeenkomsten met Kleppiére uit probeert te komen naar de Hoge Raad moet stappen zodat de Hoge Raad (die hier in het geheel niet over gaat) de Gemeente Utrecht daarop kan verbieden om te doen wat de Gemeente Utrecht zelf wil doen, namelijk belastingpoet aan Kleppiére overhandigen om onder het contract uit te komen….? Dat klinkt wat…warrig. LOL

  14. Realist

    Feit is dat door onkunde weer een hoop geld weglekt. Typisch links, zakendoen kunnen ze niet, met geld strooien wel.

  15. Herman

    @Confusius, die situatie is zo gegroeid, is al in de jaren 70 misgegaan.
    Toen de gemeente CU2030 wilde hadden ze Kkeppierre nodig. Situatie is wat het is, die je weinig meer aan

  16. Lachgas

    En stel dat er onverhoopt veel meer mensen komen, al dan niet door de trappen, krijgt de gemeente fan geld toe. Je weet maar nooit dus opnemen in de overeenkomst!

  17. GeeWee

    Aan de kant van de Lego winkel staan al jaren (sinds oplevering) meerdere panden leeg.
    HC lijkt al een zinkend schip in de wereld van het webwinkelen. Nu proberen ze nog wat centjes te verdienen over de rug van de gemeente en haar inwoners.

  18. Massegast

    Klépierre doet het weer uitstekend. Ik ga gauw aandelen Klépierre bijkopen. De Gemeente Utrecht betaalt mijn dividend. Zo krijg ik via een omweg iets van de hoge lokale lasten terug. Met een Klépierre in de stad heb je geen rijkeluispartijen meer nodig…..

  19. Stuiter

    Eigenlijk zou in het algemeen belang het vastgoed van klepierre onteigend moeten worden. Het is prima dat machtige vastgoedbedrijven grote hoeveelheden vastgoed bezitten. Maar ga dan niet democratische besluitvorming lopen frustreren. Dat winkelcentrum maakt met trappen ook heus nog wel winst.

  20. Koel Hoofd

    WERKELIJKE TOTALE INCOMPETENTIE!

    “De eerste afspraak is dat wanneer de trappen aangelegd zouden worden, deze niet voor 1 januari 2026 in gebruik worden genomen. Klépierre wil de tussenliggende tijd namelijk gebruiken om te herstellen van de schade die ontstond tijdens de pandemie en ook wil het Franse bedrijf de herontwikkeling van Hoog Catharijne kunnen afronden. “Aangezien de gemeente en ProRail ook nog enkele jaren bezig zijn met de praktische voorbereidingen en realisatie […] vinden wij dit voorstel acceptabel”, is te lezen in een brief aan de raad.”

    K zet heel hoog in, tijd om te herstellen corona schade, en krijgt wat het wenst omdat de gemeente iets heel fundamenteels niet begrijpt: K verhuurt winkelruimte aan ondernemers die enkel de huur kunnen opbrengen door iets moeten verkopen wat klanten trekt, terwijl deze ‘stenen winkels’ ook moeten concurreren met de virtuele wereld die pas reëel wordt aan de andere kant van de wereld. K concurreert dus met Bol.com en niet met reële voetgangersroutes. K wentelt hier de problemen van de ondernemers (die corona steun hebben ontvangen) af op de gemeente die niet in staat is om de mondiale vrije markt te reguleren, maar wel de vingers diep in de zakken van burgers heeft (die consumenten die HC hadden moeten bezoeken en daar geld uitgeven). Alles om de eigen solide bron van inkomsten veilig te stellen terwijl ze met een achterhaald business model werken. De goedgelovige gemeente trapt er wel in.

    “De tweede afspraak is dat de gemeente een tegemoetkoming aan Klépierre betaalt voor de eventuele waardedaling van het winkelcentrum. Vanwege de trappen bij de Moreelsebrug kan het namelijk zijn dat minder mensen Hoog Catharijne passeren. Om hoeveel geld het gaat is geheim.”

    Als de gemeente hier in mee gaat dan hebben ze allemaal een hele harde draai om de oren nodig! Klépierre kan het namelijk totaal niet hardmaken dat de treinreizigers die via de brug het perron bereiken ipv via de zijingangen (die kale verhoogde windpaden) of HC hun geld ook in HC of dat stinkende vreetplein hadden uitgegeven. Als ze dat wel kunnen, wil ik graag de onderbouwing daarvan zien. Daar moet heel eenvoudig vegan kebab van te maken zijn.

    “Ten derde wil de gemeente afspreken dat de Moreelseplint uiterlijk op 1 januari 2025 afgerond moet zijn. In een eerdere overeenkomst tussen Klépierre en de gemeente staat dat de herontwikkeling van Hoog Catharijne vanaf 1 januari 2023 gereed moet zijn. Deze planning zou al voor 95 procent gelukt zijn, maar vanwege de pandemie heeft het deel bij de Moreelsehoek en Moreelsepark vertraging opgelopen. “Wij vinden dit een gegronde reden voor uitstel.” De verwachting is dat de werkzaamheden dit najaar starten.”
    Die plint is ver door 2026 klaar, in relatie met in gebruik name van de Moreelsebrugtrappen heeft K. hier minimaal 3 jaar winst dankzij controle over de voetgangersstroom. De gemeente heeft het nakijken en danst braaf naar de pijpen mensen die heel goed kunnen rekenen met eurotekens.

    De vierde en laatste afspraak is dat de gemeente zich zal inspannen om 260 vierkante meter oppervlak in Hoog Catharijne om te zetten van een retail- naar een kantoorbestemming. “Klépierre wil graag een entree maken vanuit de passage Gildekwartier naar de te herontwikkelen voormalige Rabokantoren in Gildeveste.”

    Natuurlijk willen ze dat, kantoorpersoneel verdiend goed en kan dat verdiende geld makkelijk besteden binnen 5 minuten van de flexwerkplek wat inkomsten voor de winkels betekend zodat de huur met opslag in de toekomst verzekerd is.
    Maar 260 vierkante meter in een uithoek zet geen zoden aan de dijk, en is dus een gemeentelijk ‘eel good hokje we hebben-iets-gedaan’ is afgevinkt.

    “Voordat het college deze overeenkomst aangaat is het de beurt aan de gemeenteraad om zich te buigen over de voorgenomen afspraken.”

    ….. WORDT WAKKER RAAD!
    Fileer deze onzin!
    Dit is nou een bullshit deal welke pijnlijk duidelijk maakt dat onze gemeente gewoon compleet en totaal incompetent is. Verantwoordelijke wethouders er met een buikschuivert eruit en deskundigen erin, en daarna de bezem door de 4e macht. Want deze mensen kosten Utrecht heel erg veel geld en ze leveren slechts groengebakken lucht wat net zo duurzaam is als tijd die nodig is om de inkt op het contract te drogen!

  21. Fred

    Slechte zaak, dus beter niet doen.
    Dat gaat enorme hoeveelheden gemeenschapsgeld kosten tegen een zeer gering voordeel, en dat kan veel beter voor andere zaken gebruikt worden.
    Het aantal mensen dat daadwerkelijk gebruik zal gaan maken van die toegang tot de perrons wordt denk ik zwaar overschat, en je kunt nu ook gewoon naar het station/perron zonder door HC te lopen.
    Het weegt gewoon niet op tegen de gevraagde “compensatie”, dat weet je bij voorbaat al.
    Het lijkt meer een soort symbool politiek te zijn.

  22. Steven

    Schandalig hoe één marktpartij hier een gemeente, haar inwoners en vele reizigers al jaren in de tang heeft. Onteigenen die toko!

  23. Baliekluiver

    Nu weten de vers gekozen raadsleden, goedwillende amateurs die het erbij doen in de avonduurtjes meteen wat hun taak is. Namelijk tekenen op het stippellijntje dat de gehaaide full-time juristen van vastgoedboer Klépierre voor hun hebben neergezet. Misschien moeten we bij de volgende verkiezingen de bestuursvoorzitter van Klépierre gaan kiezen i.p.v. raadsleden, dat lijkt meer zoden aan de dijk te zetten!

  24. Lexus

    @Fred: je kunt vanaf het Moreelsepark juist niet ‘gewoon’ naar het station/perron, maar moet eerst het station voorbijlopen en je dan vervolgens door een zij-ingang naar binnen wurmen.

    Overigens heb ik een nieuwe interessante ontwikkeling waargenomen. Hoewel er een gigantische fietsenstalling aanwezig is, rijden hier steeds meer fietsers, scooters en brommers via de oprit langs de hoogbouw naar boven en stallen hun voertuigen op het Stationsplein. Er staat nergens dat het verboden is, dus het zal snel in aantal toenemen. Tenzij er een parkeerverbod komt, zal binnen de kortste keren het Stationsplein vol geparkeerde tweewielers komen te staan.

    Overigens stal ik als mijn fiets niet in de stallingen, omdat het voor ouderen niet te tillen is en je je voortdurend aan de rekken stoot.

  25. henri.koopman@xs4all.nl

    Hoeveel korting krijgt @kleppiere eigenlijk op de Onroerende Zaak Belasting OZB en corona ondersteuning tov de eenmanszaken in de rest van de stad? Zou als voorwaarde stellen alle lege ruimte omzetten in wonen?

  26. Fred

    Waarom wordt mijn reactie niet geplaatst?
    Omdat ik vraagtekens stel bij de bijdrage van Scherpschutter??

  27. BdV

    Dan maar geen trappen. Ze zouden ongetwijfeld meer kosten dan ze op zouden leveren.

  28. Theo

    Akkoord gaan met een overeenkomst waarvan de geheime compensatie deel uitmaakt is onverantwoord.

  29. Peter

    Noch Klépierre noch de gemeente herstelt de schade van de pandemie, maar dat doen de klanten. Mij zijn ze nu kwijt.

  30. mikel

    tja dat heb je door een coalitie die al jaren hetzelfde is in utrecht, Al jaren achteraf er achterkomt dat ze het verkeerd hebben gedaan. Dat ze toch niet goed hebben opgelet. Elke keer hetzelfde riedeltje.

  31. Ed.

    Trappen als verdienmodel? Gewoon niet doen en wachten tot K. failliet gaat 😉

  32. Pee

    Dat die klepierre indirect beslist over die trappen middels eisen kan eigenlijk helemaal niet.
    De gemeente gaat daar over maar die zijn er waarschijnlijk ingelegd door klepierre via contracten en heeft utrecht zich weer eens in de luren laten leggen.

  33. Liza

    @ Fred

    Reacties op (extreem) rechts populisme of “trollisme” worden zelden tot nooit geplaatst op DUIC. Zeker in het weekend niet. @Redactie DUIC: hoe zit dit nu eens eigenlijk? (graag deze reactie gewoon plaatsen, ondanks mijn kritiek)

    Raar. Zeker omdat trollen hier bewust polariserend bezig zijn met hun “links, links, links”.

    Newsflash: D’66 is niet links, maar voert keihard neo-liberaal rechts economisch beleid.

    2) Er wordt altijd gerept over die zogenaamde contracten die Kleppierre in de achterkamertjes met de gemeente zou hebben afgesproken (onder de Leefbaar wethouder is dat gebeurd overigens in de jaren tweeduizend). Leuk als iemand weer eens met het vingertje aan het wijzen is.

    Waar zijn deze zogenaamde contracten dan?

    En 3)

    Lijkt me dat deze zogenaamde contracten die tegen het algemeen belang indruisen door een hoge rechter zo verscheurd kunnen worden, omdat ze dus tegen het algemeen belang en het belang van de burger indruisen!

  34. Ger

    wat een onzin deal, dan maar geen trappen.

  35. Liza

    @ Mikel

    Achterkamertjes bij Kleppiere waren half jaren tweeduizend ongeveer. De leefbaar wethouder heeft eigenhandig daar dingen in het geniep afgesproken. Dat krijg je met populisten.

  36. isabelle

    Het liefst wil Kléppiere natuurlijk perronkaartjes verplicht stellen. Voor € 1,50 ‘mag’ je dan je trein gaan halen.

  37. Binnenstadbewoner

    Nooit toegeven aan zulke absurde eisen. Dan maar geen trappen.

  38. Peter

    Wat een domme gijzelactie van Klépierre. Als ik vanaf Mariaplaats, Moreelsepark naar de treinen wil, wil ik naar de treinen en dus niet winkelen in HC. En idem omgekeerd als ik uit het station kom. Daarbij moet Klépierre bedenken dat het winkelaanbod van HC dertien in een dozijn is, heel middelmatig, weinig interessants aan.

  39. Lexus

    Misschien een domme vraag, maar is het niet mogelijk om via een WOB-procedure dat hele samenstel van overeenkomsten met Klépierre op te vragen? Of levert dat alleen maar weer zwartgelakte stukken op? Ik meen dat het algemeen belang hier dusdanig in het geding is tegenover een privébelang, dat de onderste steen maar eens een keer boven moet komen. En dan niet alleen met het oog van de toekomst, maar ook om zo mogelijk nog af te rekenen met degenen die voor de ontstane absurde, tegen het algemeen belang ingaande toestand verantwoordelijk zijn. En dan heb ik het nog niet over het feit dat het hele stationsgebied een foeilelijk gedrocht is geworden waar je zo snel mogelijk zonder belemmeringen doorheen wilt.

  40. Ik !

    Den Haag heeft al jarenlang extra trappen zoals Utrecht het nu ook wil, als by-pass van de hoofdroute. Ik zeg dan: ‘Utrecht, overleg met Den Haag’. Zij weten neem ik aan welk effect die extra trappen hebben op het aantal reizigers dat daar gebruik van maakt. In mijn persoonlijke ervaring op Den Haag Centraal is dat nagenoeg nihil.

    Dus gewoon elkaar ff bellen als gemeente bestuurders.

    Daarnaast lijkt me de investering in de extra trappen (Utrecht, NS, ProRail, hoe dan ook belastinggeld) overbodig. Veel trappen aanleggen voor weinig mensen die ietsje korter willen lopen is geld weggooien.

  41. Bromsnor

    Bromsnor vindt het knap hoe Realist de totale asociale waanzin van Klépierre framed als “links onvermogen” om daar mee om te gaan. Bromsnor constateert uit de opmerkingen van Realist en anderen dat als Uber Kapitalisten zoals Klépierre de gemeenschap naaien omdat ze menen “recht” te hebben op winst, dat dus ligt aan het gekozen stadsbestuur dat tegen zulk kapitalistisch geweld niet is opgewassen?

    Bromsnor leeft niet draag in een wereld waar het recht van de sterkste geld, daar komen ongelukken van (vraag maar aan Putin)

  42. Wim

    Zo we hebben weer eens lekker gif kunnen spuien op Klepiete.
    Deze mensen maken dus geen gebruik van HC die alleen maar gebouwd kon worden door investment van K en die wil gewoon daar geld van terug zien, normaal toch want ze leven niet van de lucht.

  43. MaxGbw

    Kon dit niet bekend worden vóór 16 maart 2022?

  44. JdV

    Om te beginnen eens even kijken wie wat gestemd heeft toen deze contracten werden voorgelegd aan de gemeenteraad destijds. Welke partijen hebben voor gestemd en welke tegen. Dat zal u nog verrassen.

  45. Peter

    Men had nooit met Klépierre moeten gaan onderhandelen over de brug zonder perrontrappen. De gemeente heeft daarbij de belangen van de reizigers totaal veronachtzaamd en zich met oogkleppen op laten leiden door veel te ver gaande commerciële belangen van Klépierre. En nu wordt het opnieuw op de lange baan geschoven, louter vanwege commercie. Het is bijvoorbeeld ridicuul dat je van de kant van de RABO-bank niet op een handige manier bij de bushaltes kunt komen. HC verpietert zichtbaar, als je even de moeite neemt door het spiegelend natuursteen en glas heen te kijken. Hoe dat komt? Totaal oninteressant en verschraald winkelbestand.

  46. Liza

    @ JdV

    Leefbaar Utrecht was verantwoordelijk voor de dubieuze afspraken. Hun wethouder, dit terwijl de gemeenteraad dit niet wilde. Was achterkamertjeswerk.

  47. JdV

    @liza: dus LU heeft dit contract afgesloten zonder akkoord van de gemeenteraad? Goed nieuws, dat zou zo maar eens helemaal niet rechtsgeldig kunnen zijn als ik u goed begrijp.

  48. Hans

    Iedereen met een beetje gezond verstand weet dat die trappen er gewoon moeten komen. Die zijn namelijk reuze handig. ‘ Klépierre’ klinkt verdacht veel als ‘kleptomaan’. Daar moeten we ons tegen verzetten. Desnoods beginnen we met het uitwerpen van touwladders. Daarna zien we verder.

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).