Automobilisten kunnen vanaf maart volgend jaar niet meer over de Catharijnesingel onder Hoog Catharijne doorrijden. Vanaf dat moment is de weg namelijk afgesloten door de veelbesproken knip. “We maken de Catharijnesingel vrij van doorgaand verkeer, zodat het gebied zich kan concentreren op wat er werkelijk toe doet: bestemmingsverkeer, voetgangers en fietsers”, zegt wethouder Lot van Hooijdonk.
De afsluiting komt tussen de Stationsstraat en de Spoorstraat. De werkzaamheden starten in januari 2025 en vanaf maart kunnen automobilisten niet meer van noord naar zuid, en van zuid naar noord rijden over de Catharijnesingel.
Er zijn echter wel een aantal uitzonderingen. Zo blijft de straat geopend voor hulpdiensten, openbaar vervoer, taxi’s, touringcars, logistiek, werkverkeer en brommers. Ook omwonenden krijgen een ontheffing.
Om ervoor te zorgen dat iedereen zich aan de nieuwe regel houdt komen er naast verkeersborden en markeringen op de weg ook camera’s. De eerste twee maanden worden door de gemeente gezien als gewenningsperiode, maar daarna krijgt iedere automobilist zonder ontheffing een boete als ze door de afsluiting rijden.
Tekst loopt door onder afbeelding
Oversteken
Dankzij de knip kunnen voetgangers en fietsers straks makkelijker te Catharijnesingel oversteken bij onder andere de Mariaplaats en het Vredenburg. “Zo komt er een betere verbinding tussen het stationsgebied en de binnenstad. Minder auto’s aan deze kant van de binnenstad levert ook meer ruimte op voor groen, lopen en fietsen”, schrijft de gemeente. “Daarnaast geven minder auto’s aan deze kant van de binnenstad ruimte voor andere projecten, zoals het opnieuw inrichten van het Westplein, de Amsterdamsestraatweg en de Zuidpoort.”
Gekoppelde berichten

Plannen voor Lombokplein weer een stap dichterbij; Utrechters kunnen hun mening laten horen
Het ontwerpbestemmingsplan Lombokplein ligt vanaf 18 maart ter inzage. Op en rondom het Westplein moet…

Werkzaamheden Amsterdamsestraatweg gaan deze zomer van start
De Amsterdamsestraatweg, een van de drukste straten van Utrecht, wordt heringericht. De verkeersveiligheid wordt verbeterd…

Wethouder Lot van Hooijdonk: ‘Plan Ledig Erf doet recht aan verschillende belangen van Utrecht’
Het plan voor het Ledig Erf en omgeving doet zo veel mogelijk recht aan de…

Vanaf 2025 knip voor autoverkeer op de Catharijnesingel in Utrecht
Automobilisten kunnen vanaf 2025 niet meer over de Catharijnesingel in Utrecht van noord naar zuid…
97 Reacties
ReagerenWat super! Jammer van de uitzondering voor bewoners, logisitek, brommers en taxi’s. Maar:
Fietsen op de gedeelde Catherijnesingel gaat een stuk veiliger worden zonder al die jakkerende doorgaande automobilisten!
Perfect! En nu doorpakken!
Ik mis het oude Utrecht van een paar jaar terug wel een beetje. Autovrij (of schuw) centrum? Doen. Iedere weg om de singel verpesten? Doe maar niet, bedankt.
En als de knip op Ledig Erf er ook is, is de Catharijnesingel dan alleen nog via de Bleekstraat bereikbaar? En de Bleekstraat mag je maar vanaf 1 kant van de Vondellaan in? Dat gaat leuk worden.
Nice!
Dan ook graag knip op de ASW, bij Ondiep. Zijn vooral jakkeraars.
Ik ben benieuwd welke oplossing er gekozen wordt om auto’s te weren die door de parkeergarage willen oversteken naar de andere kant.
goed nieuws!
Fantastisch! Ik kijk ernaar uit!
Dat betekend wel dat ik iedere keer dus zeker 6 km verder moet rijden en dus benzine verbruiken en uitlaatgassen uitstoten. En met mij vele duizenden andere automobilisten. Dus in totaal is dit een goede deal voor Shell en andere oliebedrijven.
Van de knip vind ik iets, maar goed dat is een gelopen race.
Net als dat je sinds 2008 een auto hebt, die rond die tijd het centrum niet meer in mag, maar wel nog gewoon in NL verkocht…..en onlangs makkelijk door de sinds jan 2023 strenge roetmeting heen kwam.
Hoe ver rijkt ‘omwonenden’?
Heel de Catharijnesingel tot aan spoor, binnenstad?
Ik rij vanaf rechtbank meerdere keren naar mn werk in buitengebied aan de Vecht. Zuidom kan, dan wordt het daar drukker.
We gaan het zien!
knettergek hier in utrecht alles afsluiten niet normaal
Niet leuk dat ze daar een knip maken. In direct verband betekent dit dus dat de automobilist meer richting de buitenkant wordt verdreven. Geeft dit niet veel meer druk op de rondwegen en de wegen die nog wel de stad inleiden? Ik zelf kan geen gebruik maken van het openbaar vervoer wegens mijn psychische problemen. Ik ben afhankelijk van de auto. Niet iedereen in de stad is even mobiel of in staat om te fietsen of ver te lopen, zeker met de voortschrijdende vergrijzing in het verschiet. De stad is dus weer een stukje onbereikbaarder geworden voor mij.
@Kees N,
“Ik ben benieuwd welke oplossing er gekozen wordt om auto’s te weren die door de parkeergarage willen oversteken naar de andere kant.”
1 euro aftikken per keer dat je het doet, maar je kunt je afvragen of omrijden niet duurder is wat betreft de brandstof, dus wie weet.
Belachelijke actie en Katja je wil helemasl mensen in isolament zetten door wegen af te sluiten.
@ Bill
Exact. De gekte in drie zinnen samengevat. Je zult daar maar wonen. Zoals ik.
De knip in de Croeselaan die veel verkeer naar de Singel stuurde heb ik al nooit begrepen. Met deze knip wordt het nog weer vreemder met meer auto’s op routes die daar niet op berekend zijn. En als er op het Ledig Erf en Bleekstraat ook geknipt wordt wordt het alleen maar erger.
Heb er geen eigen belang bij want net als de meeste Utrechters ga ik altijd lopen of fietsen.
Wat een ongelofelijk dom beleid heeft dit linkse Utrecht weer. Nu moeten we al tegen het verkeer inrijden over stoepen heen door bermen rijden en alles doen wat verboden is omdat je de stad niet uit of in komt.
Weer een steek in de rug van dit linkse beleid aan alle winkeliers in Utrecht.
Dus van de ASW moet je 8 liter extra brandstof gebruiken om aan de andere kant te komen van de stad.
Tijd voor een rechts bestuur inlplaats van dit domme boom knuffel beleid.
Fantastisch!
Veel te veel auto’s in het centrum momenteel, die het fietsers en voetgangers onmogelijk maken.
Ik kan niet wachten op de knip bij het Ledig Erf. Daar is ook veel te veel verkeer — allemaal grote auto’s met 1 berijder die de boel potdicht houden.
Steek regelmatig vanuit Moreelsepark via de brug over naar Mariaplaats.
Zoveel auto’s rijden niet meer onder HC door. Meeste overlast op het kruispunt komt door auto’s die vanaf de Catharijesingel de Mariaplaats op willen.
Als je het echt makkelijk wil maken voor voetgangers ruim dan die puinhoop op de Moreelsepark op. Je moet daar tussen gestalde fietsen een pas vinden en hopen dat je niet door een fietsende fietser wordt aangereden.
Geweldig. Vooral omdat niemand in centrum enige inspraak krijgt over hoe verder. Wachttijden aan eind Amsterdamse straatweg is bizar voor auto’s. Wat mij betreft heel Utrecht auto vrij. Met de auto heb je er niks te zoeken. O, ja HC. Dus gaat niet gebeuren. Gewoon wachten op de volgende maatregel van het college. Wordt er zo blij van. Koffie?
Wordt weer eens tijd voor nieuwe gemeenteraad verkiezingen, want er wordt maar allerlei gekke dingen gedaan van ons belasting geld. Straks kunnen we helemaal nergens meer komen met de auto.
Die weg is net opgeknapt en aangelegd, en ik lees dat er nu weer allerlei aanpassingen moeten worden gedaan. Er is blijkbaar (belasting)geld genoeg… Wat een kapitaalvernietiging. Dit college blijft maar geld uitgeven aan bouwprojecten aan infrastructuur in de stad (Westplein, Amsterdamse, Zuidpoort, ..). Het volgende college, wat hopelijk eens niet bestaat uit bakfietsend GL en D66, mag dan waarschijnlijk voor de kosten opdraaien.
FJC 8/10/2024 – 12:44
Grappig dat je dit aankaart, want de reden van alle opknappingen en herinrichtingen zijn nu juist omdat vorige colleges hebben verzuimd om de stad te onderhouden. Nu er eindelijk iets aan de verschrikkelijke infrastructuur met bijbehorende los en scheefzittende tegels is dat weer iets. Als je maar kan klagen.
Bereikbaarheid van restaurants en winkels voor mensen die slecht te been zijn wordt zo onmogelijk gemaakt. Het zal voor veel meer uitstoot gaan zorgen vanwege langere rijafstand en meer stilstaande auto’s in de stad.
Fantastisch! De fietsfile rondom het station is best heftig tijdens de spits. Zie zoveel mensen te verwerken met de auto! Kan gewoon niet!
Ik kijk ook heel erg uit naar de herinrichting van het Westplein, waar dus 3x een stoplicht gaat verdwijnen voor fietsers, en het een doorgaande weg wordt vanaf de Leidscheweg, in plaats van wat je nu hebt, dat je links moet afslaan met een grote meute voor een enkele fietser.
Hopelijk zorgt dat voor minder opstoppingen en betere spreiding van de fietsers daar.
Ik kan niet genoeg hebben van dit soort veranderingen, en veel Utrechters volgens mij ook. Daarom wordt er ook telkens volop gestemd op partijen die dit willen. Bij de volgende gemeentelijke verkiezingen is dat waarschijnlijk precies hetzelfde.
Hopelijk daalt daarmee ook het aantal sirenes dat dagelijks te horen is. Om gek van te worden…
Je zal maar in de binnenstad wonen al wonen daar geen echte Utrechters meer maar buitenstaanders die totaal niets hebben met Utrecht, denken dat ze het hier voor het zeggen hebben, dan ken je de echte Utrechter nog niet die laten hun stad niet afpakken, Utrecht zal ooit weer Utrecht zijn maar nog even geduld tot 2026 dan gaat er een andere wind waaien, en wordt alles weer ongedaan gemaakt, ondertussen gaat de sloop van het eens zo mooie Utrecht door.
Het lijkt erop dat de GL wethouder van verkeer doorkrijgt dat er na de verkiezingen van 2026 een ander college en raad zitten en nu nog gauw een aantal discutabele maatregelen, want nauwelijks met bewoners afgestemd, worden doorgedrukt.
Mooi zo en nu ook de Beneluxlaan, kardinaal de Jongweg, Briljantlaan, Europalaan, Einsteinweg en de Franciscusdreef afsluiten en alle auto’s aan de rand van de stad parkeren en met de fiets of openbaar vervoer verder de stad in.
Utrecht miljoenen verlies. Krijg niet de indruk dat de gemeente echt de hand op de knop houdt.
Wat top dit!
Uitstekend idee.
Die knip ligt er voor doorgaand verkeer, en niet om de parkeergarage te bereiken. Ik zie niet wat de voetgangers die oversteken hier aan hebben. Het verkeer rijdt nog steeds bij de 2 genoemde oversteekplaatsen.
En de egoïstische ” inclusieve: autohaters komen weer op de proppen om dit anti beleid te verdedigen!
Utrecht word onbereikbaar en een verkeerschaos!
Top idee
Daar gaan de autohaters weer. Ieder stapje is een feest voor hen. Een dubbel feest, zo mogen hun gal spuien.
Wat @P.E. Van Gulik schrijft, negeren zij. Dat komt niet in hun kraam van pas. Op naar de exclusief voor ‘louter valide personen’ binnenstad. Dat is het ‘inclusieve’ en ‘diverse’ ideaal dat deze betweters voor ogen hebben. Ook aan anderen denken?, ook naar anderen luisteren?, ook met anderen rekening houden?
Kom zeg, dat is niet aan linkse brallers besteed.
Als wij vanuit het Ondiep dus naar onze kinderen willen die in de zeven steegjes wonen zijn we dus gedwongen om kilometers om te rijden, wat dus handen vol geld en heel wat uitlaatgassen kost.
En nee, fietsen, lopen en OV is geen optie i.v.m. de handicap van mijn vrouw.
En wij zijn vast niet de enige die op deze manier in een sociaal isolement komen dankzij de gemeenteraad.
Bedankt mevrouw van Hooijdonk. 🤬
&toine: wat heeft de tegenstelling links-rechts hier nu weer mee te maken? Auto = rechts? Lekker overzichtelijk en kinderachtig wereldbeeld heb je.
Je loopt weer lekker te polariseren iig. Dát is dan wel weer rechtse eigenschap.
Misschien een verrassing voor verstokte automobilisten: het OV knooppunt van Nederland blijkt redelijk goed per OV bereikbaar te zijn…. En alle plekken in en rondom de binnenstad zijn prima te bereiken te voet of fietsend. Niemand kan met droge ogen beweren dat dwars door de binnenstad met de auto rijden een noodzaak is. Het moeten omrijden is best vervelend, maar went wel, en zal misschien leiden tot andere keuzes.
Jarenlang was dit stukje singel een regelrechte ergenis met allerlei bouwactiviteiten singeldemping/opening enzovoort, en nu het sinds kort weer een normale doorgang is geworden voor fietsers voetgangers en auto’s moeten we dit weer over ons heen krijgen.
Die knip had er al heel lang moeten zijn, werd tijd. De singel had nooit voor doorgaand verkeer bestemd mogen zijn, zo’n plek daar moet om heen gereden worden voor degenen die er niet hoeven te zijn. Tevens genoeg ontheffingen voor uitzonderingen straks, de mensen die het echt nodig hebben kunnen er gewoon nog door. Als je het centrum wilt bezoeken kan dat dus nog beter, nu hoef je niet met de drukte van doorgaand verkeer gemengd te worden, lekker sneller op je parkeerplaats.
Minder verkeer door het overdekte Catharijne singel deel lijkt me de sociale veiligheid niet tegoeden komen. De recent geblindeerde gevels maken het sowieso al extra unheimisch. Hier creëert men de ideale drugs tunnel dan.
Nu wordt de auto geweerd en over een tijdje de fiets. Dat is onvermijdelijk.
Er komen steeds meer mensen bij in Utrecht en steeds minder wegen. Het past al lang niet meer.
Visie? Mwah.
Ik snap het argument niet zo goed dat dit minder valide personen raakt die met de auto naar het centrum moeten komen. Die kunnen toch nog steeds in dezelfde vertrouwde parkeergarages parkeren? Die nu makkkelijker bereikbaar zijn omdat het doorgaande verkeer daar niets meer te zoeken heeft?
@Mark, het OV. Is hierdoor helemaal onbereikbaar geworden een lullig passagiersdroppunt aan de jaarbeurszijde
@W,
Het polariseren komt in Utrecht van de anoniemen zoals u. En de anoniemen die auto haters zijn. Kent u rechtse auto haters? Deel dat met mij, ben ik benieuwd naar.
@martin: exact. Maar bepaalde polariserende types halen dit kulargument steeds weer van stal #toine goossens
Ik woon aan de Catherijnesingel ter hoogte van de Geertebrug. Blijkbaar is “direct omwonend” gekwalicificeerd 100m verder… Geweldig want dat betekent dat ik nu 6 km om moet voor een ritje van 1,5 km hemelsbreed. (kan niet met fiets/bus om diverse redenen).
Er worden maatregelen getroffen alsof Utrecht New York is, als je ‘s ochtends over de Singel fietst denk je dat je in een dorp bent. De attitude van nieuwe generaties is allang aan het veranderen en bezit van een auto is niet meer interessant. Dus wacht nog een jaar of 10 en het probleem is goeddeels opgelost zonder dat je nu auto’s van hoofdwegen af gaat halen die door kleinere straten hun weg gaan zoeken. Dom.
Heerlijk zoals het nu op de doorgaande wegen in Utrecht helemaal vastloopt. Eerst alleen tijdens de spits. Nu ook tot ver daarbuiten. Keuzes mensen. Keuzes.
Kan die wethouder niet ergens anders gaan wonen met al die rare ideen
En doet of het niets kost
Zal wel mislukken of een berg geld kosten zoals we van haar gewend zijn
En dan stoppen zoals in Overvecht
@ R. Jansen
Helaas, Utrecht wordt geregeerd door een populatie studenten en pas afgestudeerden van ca. 100.000 m/v, die volkomen gratuit hun stem uitbrengen op de autocratische GL66-bestuurders; de wrange vruchten daarvan in de mik van de reguliere Utrechter schuivend en zelf na max 10 jaar weer de kuierlatten nemend naar beter leefbare oorden.
Dit zal niet veranderen.
Ledig Erf binnenkort een knip, Graadt van Roggenweg van 2 naar 1 baan, Catharijnesingel een knip,etcetera
Bij een beurs kom je niet meer bij je huis, je kan niet meer van noord naar zuid en vicaversa, en dit kan blijkbaar allemaal in Utrecht!
Autohaters….jullie medeburgers moeten hun brood verdienen met een auto, hun kinderen naar de sportclub brengen, zware boodschappen halen, en niet onbelangrijk op visite kunnen bij opa of oma, of slecht ter bene burgers hebben hun auto hard nodig om niet in een sociaal isolement te komen. Tel daarbij de dure parkeertarieven/ vergunningen er bij op en je bent in Utrecht met je auto de sjaak!
Komt bij dat de asociaalste weggebruikers de fietsers zijn! Houden totaal geen rekening met mede weggebruikers!
De stad Utrecht word groter in inwoners, maar kleiner in denken aan de mede burgers met een auto.
En waar is nou die zgn socialistische Pvda? Onder Hans Spekman was dit never gebeurd met steun vd Pvda!
Ik schaam me voor mijn stad!
@nina: en daarna voetgangers. Haha
Zonder dat men dit goed kan onderbouwen gaat de Gemeente weer verder met het aan pakken van de automobilist die echt niet voor de lol deze route neemt maar bewust kiest om zo de drukte te ontzien ,nu worden weer de burgers en middestanders gepakt en waar stopt dit “groenlinkse gedoe een keer en denk men echt in oplossingen die iets bijdragen aan een beter berijkbaar centrum van de mooie stad Utrecht …
Dus ik kan straks niet meer met de auto bij mijn eigen huisarts komen. Niet slim dit. Er wordt geen enkele rekening gehouden met sommige mensen die toch echt een auto nodig hebben om ergens te komen, want de parallel weg is al dicht.
Ik vind de herinrichting van het stationsgebied een voorbeeld voor alle grote steden. 15 jaar terug was het een stinkende, drukke asfalt chaos aan zowel de centrum als de Jaarbeurs zijde. Het is inmiddels al een stuk rustiger, veel groener en heel veel prettiger vertoeven. Chapeau Utrecht!
Bert in dit geval geen recht van spreken 3 km moet toch wel met de fiets kunnen toch! Met de auto!!kom op zeg .
Goed plan. Vooral ook voor het milieu. Met ze allen fijn omrijden en maar uitlaatgassen uit stoten. Ben ook blij de naam van Lot weer is te lezen want was wel stilletjes rond haar naam.
In- en om de binnenstad (elektrische) instap-busjes op vaste routes? Zoals in Amsterdam de witte busjes op de grachten. Geen haltes of vaste tijden, maar waar je langs de route je hand op kunt steken als je meewilt. Inwoners, 65+, mindervaliden en belanghebbenden een (goedkoper) abonnement. Je eigen auto wordt toch onbetaalbaar en onmogelijk.
PS
Meerpunts trajectcontrole over de hele Catharijnesingel lijkt me een betere.
De overgrote meerderheid rijdt rustig. Het zijn die paar aso’s die de boel soms gevaarlijk maken.
Wat een gedoe weer in Utrecht Ben er geboren en getogen Woon nu op mijn 85e levensjaar in Houten bevalt mij prima zonder al die verkeers sores Heerlijk rustig hier. En toch zicht op mijn Domtoren
@ S
Geestig. Haha
Het wordt moeilijk voor alle mensen die moelijk kunnen lopen die de outo nodig heeft om je te verplaatsen het is een schanden hoe ze denken over de ouder en invaliden mensen die geen kant meer kennen
Ik prijs de dag dat dit ” linkse” College weg is!
Als je groter wil groeien als stad, hou dan ook rekening met meer verkeer. Maal bvb slimme stoplichten, maal er 30 km van,maar zorg dat de stad niet vastloopt. Dat heet visie en rekening houden met alle burgers!
Degenen die opa en oma,en minder valide door de kou en stromende regen op de fiets willen zetten, verdienen een rood/ witte kaart!
Vreemd punt voor een knip, wat is het nut want er blijft verkeer mogelijk naar HC en de parkeergarage, dus de drukke fiets kruising met de Mariaplaats en die bij het Vredenburg blijft auto verkeer houden.
Oef @toine, een jij-bak als reactie! Sterk man!
De mensen die dit toejuichen komen zichzelf nog wel tegen als ze minder validen worden of de leeftijd parten gaat spelen .
Je blijft niet je leven lang in staat om te fietsen, lopen of met het OV te reizen.
Deze ontwikkelingen gaan Utrecht nog opbreken, let maar op.
Lotje is van lotje getikt,
@Nico
Niet echt, een slechte doorstroom van het verkeer zorgt alleen maar voor meer milieuschade. het doel moge duidelijk zijn alleen nog elektrische wagens in de binnenstad als zijn deze dan weer slecht voor het wegdek vanwege het gewicht, tevens zijn elektrische wagens ook niet echt schoon want stroom kun je niet ruiken of deze vies is of met andere woorden hoe is deze stroom opgewekt.
@ Ernie
Hoezo bepaal jij of iemand wel met de fiets kan gaan?
Je illustreert hiermee de makke van het hele plan om de auto meer en meer te weren; nl. dat er mensen worden uitgesloten die met een auto om diverse redenen hun zelfstandigheid behouden.
Ach ja, empathie…. Als het om “het redden van de aarde” gaat, moet alles en iedereen wijken. Het kan best wat gematigder allemaal.
Nog meer ruimte voor al die levensgevaarlijke jakkerende fietsers op hun fatbikes en ebikes.. daar komen zeker meer ongelukken van! Tijd om in Utrecht Centrum alle gemotoriseerde verkeer te verbieden!
@Julia: Goed plan!
In het algemeen vind ik alle verminderd autoverkeer in de binnenstad een goed plan: veiliger, minder milieuvervuiling, meer ruimte voor fietsers en voetgangers.
Andere grote steden zoals A’dam zijn ook al auto-mijdend bezig (bijv. 30 km zones). De stad terug naar de mensen ipv anoniem blik!
Invoeren van 30 km/u in de hele binnenstad brengt meer dan knippen, als mensen om moeten rijden gaat juist het gas erop.
Er zijn twee kampen in de reacties:
Kamp exclusief asociaal deugen = iedereen die niet kan fietsen of lopen moet de stad uit
Kamp inclusief sociaal = iedereen die door kamp exclusief wegens ongewenste immobiliteit wordt uitgesloten en de stad uit gepest.
Links een sociaal hart? Ze kunnen het woord hart niet eens spellen met die twee inteelthersencellen.
Kunnen we dat alternatieve gajes ook gelijk aanpakken met headphones op dat op babboe fietsen door het winkelgebied heen scheuren over de Steenweg?
Tijd voor een flinke calamiteit kijken hoe het dan gaat met alle auto werende maatregelen van ons zo progressieve gemeentebestuur. Benieuwd hoe hard de autohaters dan gillen of gaan ze op de fiets naar het ziekenhuis.
Een gestudeerde wethouder pfffffff moemakers zijn jullie
Deze knip zou ik wel onderbouwd willen zien met autotellingen. Regelmatig rij ik van noord naar zuid en andersom maar het valt me altijd op hoe weinig mensen ‘mee’ rijden. Het gros is HC garageverkeer, dit blijft. De knip lijkt mij op deze manier vrij zinloos tenzij je HC aan 1 zijde dicht maakt (in- en uitrit).
Meestal sta ik in de file aan Mariaplaatszijde omdat mensen daar de garage inrijden.
Die paar auto’s die door de tunnel rijden gaan echt geen merkbaar verschil opleveren.
@ Koel Hoofd
Er zijn niet twee kampen of slechts twee meningen. En al helemaal niet slechts die meningen die benoemt.
Kap eens met dat doelbewuste gepolariseer/ gestook.
Gij rechtste trol.
Graag zo aanleggen dat we het in 2026 weer makkelijk weg kunnen halen.
Deze coalitiepartijen hebben altijd hun mond vol over ” uitsluiten ”
Nou…de burgers met een auto worden wederom uitgesloten, het is zo hypocriet als de pest.
En degenen die zeggen dat je dan maar de fiets moet pakken, leven zeer wss in een binnenstad bubbel, met thuiswerk en sociale contacten binnen een straal van 1 km….
Dit is ook waarom burgers rechts gaan stemmen. Linkse partijen willen ons opleggen hoe we moeten leven en ons zelf moeten vervoeren….en zich dan ook nog ” links” durven te noemen.
Grote schande!
@eric: automobilistjes sluiten zichzélf uit. Snap dat toch eens! Met je stinkende bolide!
Net zoals automobilistjes klagen over files! Terwijl ze zélf de file vormen.
@ klaasjan
Huh, stinkende bolide; ben jij een fossiel uit de vorige eeuw?
Wel eens van een EV gehoord mijn beste? De stad is er vol van.
Zou deze knip graag eens laten peilen volgens het nieuwe participatie principe:
https://www.duic.nl/algemeen/gemeente-utrecht-komt-met-een-participatiekompas-om-vertrouwen-van-bewoners-te-winnen/
Zou de gemeente dat aandurven?:
@ Klaasjan
Jij bent het voorbeeld van de egoistische linkse anti auto kliek!
De files worden vooral veroorzaakt door de handelingen van dit College lees Lotte van Hooydonck!
Veel plezier op je fietsie door regen, wind en sneeuw.
P.S. kijk uit voor busjes en vrachtwagens die jou havermelk en groene thee moeten bezorgen in de stad!
Tip: wil je stilte en ruimte….verhuis dan naar een dorp!
@ Inez
Een retorischer vraag dan die van jou hierboven is bijna niet te bedenken..
Tip!
Plak je nummerbord af en rij gewoon over het Domplein.
Massaal doen net zo lang dat de gehele Catharijnesingel weer open is.
@ Steve
Nog een tip: doe hetzelfde en rij gewoon door over de Catharijnesingel.
Er komt geen slagboom hoor, alleen een cameraatje.
Zolang de de twee betweters van de Klucht van Utrecht de GL mobiliteits doctrine beheersen wordt het in onze stad niet beter op.
Verblind door hun doel, besteden zij geen enkele aandacht aan de mobiliteitsbehoefte van derden. Ouderen en minder validen die de komende jaren sterk in aantal gaan toenemen; de stad wordt ouder.
Dat vinden @Jan, Blaag, Johan, @W, @Wil, en al die andere nick names van die twee betweters bepaald niet fijn om te horen. Zoals gebruikelijk zullen zij wel weer met beledigingen reageren.
Zij zijn niet voor niets bij de Belachelijke Blonde Blaffende Blater van Blerick op cursus geweest.
Ja, daar hebben we de recalcitrante Steve weer. Degelijke betekenisloze oproepen worden alleen maar door zielenpoten gemaakt die met hun conservatieve gedachten in hun zwelgen in hun verongelijktheid. De keuzes die de wethouder samen met het college maakt worden volop gedragen door de raad. Die raad is een democratische afspiegeling van de stadsbevolking. En de vele reaguurders hierboven die klagen over het links-progressieve college en uitkijken naar de dag dat er een wezenlijk andere politieke samenstelling als raad gekozen wordt, ik zou zeggen don’t hold your breath, Utrecht is inmiddels al decennia, en in toenemende mate, een stad met een progressief electoraat. En er is niets dat er op duid dat dat kentert, ik zou zeggen eerder het tegenovergestelde.
Het circus gaat ook nog eens een miljoen kosten, bezwaar wordt nog mogelijk: https://utrecht.bestuurlijkeinformatie.nl/Reports/Item/2c034abc-fae2-4a21-869c-861bf9320cf4
@ Ralf
Ik schreef het hierboven ook al: helaas, Utrecht wordt geregeerd door een populatie studenten en pas afgestudeerden van ca. 100.000 m/v, die volkomen gratuit hun stem uitbrengen op de autocratische GL66-bestuurders; de wrange vruchten daarvan in de mik van de reguliere Utrechter schuivend en zelf na max 10 jaar weer de kuierlatten nemend naar beter leefbare oorden.
Dit zal inderdaad niet veranderen. Helaas.
@steve: roep je nu op tot strafbare feiten?! En hoezo @duic komen dit soort oproepen door de moderatie?
@Ralf. Precies. Het zijn altijd dezelfde reaguurders die elkaar lopen af te zkn. Verder houdt het niks in. Velen snappen niet hoe een stad bestuurd wordt. Wie de baas is. Lot krijgt t altijd voor haar kiezen ( niks mis mee ) maar zij kan niks doen zonder fiat van de raad. Dus? Soms lachen met het lezen van dit gedoe maar meestal meelijwekkend.
Het is rondom waar ik woon op de Marnixlaan en bij de gele brug ook alleen complete grid lock hell geworden. Als er nou iets tegenover stond dat beter was, maar dat is er niet. Tijd om de volgende verkiezingen wat anders te stemmen. Tot hier en niet verder.