Op Stadsdag afgelopen zaterdag is de campagne ‘Utrecht deelt’ van start gegaan. Met de campagne willen de Gemeente Utrecht, duurzaamheidsplatform Nudge en deelauto-aanbieders het autodelen in Utrecht onder de aandacht brengen en stimuleren. Daarbij krijgen inwoners van Utrecht een aantrekkelijk aanbod om gebruik te maken van een deelauto. Wel het gemak, maar niet de lasten van een eigen auto. Voor mensen die de auto niet vaak gebruiken is het ook nog eens goedkoop.
Waarom zou je een auto moeten hébben? Het (bewust) gebruik van een auto is toch belangrijker dan het bezit ervan? Dit idee staat centraal in de campagne Utrechtdeelt.nl. In Utrecht is autodelen een ‘pioniersmarkt’: er zijn nu ruim 200 deelauto’s (met gereserveerde plekken) beschikbaar, waaronder meer dan tien in de Binnenstad. Op dit moment is de helft van de Utrechters bekend met het fenomeen autodelen. De gemeente Utrecht wil graag de groei van het aantal deelauto’s faciliteren met parkeerplaatsen, de bekendheid vergroten en het gebruik stimuleren. De campagne richt zich in Utrecht met name op plekken waar autodelen kansrijk is: het gebied rond de Amsterdamsestraatweg (vooral in Zuilen ter hoogte van Julianapark), in Lombok, in de Vogelenbuurt/Tuinwijk-West en in Wittevrouwen/Buiten-Wittevrouwen.
Afgelopen zaterdag ging de campagne Utrechtdeelt.nl van start met een roadshow langs diverse wijken. Onder ritmische begeleiding van sambaband Samba Sabor trok een stoet van deelauto´s, leden van het campagneteam waaronder diverse Utrechtse Nudgers en sympathisanten vanaf de Vogelenbuurt door de stad. De stoet ging vervolgens langs het stadhuis, de Burgemeester Reigerstraat, Ina-Boudier Bakkerhof en Ledig Erf/Twijnstraat. Tijdens deze tocht staan we op diverse pleinen en locaties stil met een leuke quiz om de volle aandacht aan de campagne en de deelauto’s te geven.

geen Reacties
ReagerenEr zijn nog geen reacties geplaatst.