Plannen Koningsweg in Utrecht verder uitgewerkt; aanzienlijk minder parkeerplaatsen en veel extra groen Plannen Koningsweg in Utrecht verder uitgewerkt; aanzienlijk minder parkeerplaatsen en veel extra groen

Plannen Koningsweg in Utrecht verder uitgewerkt; aanzienlijk minder parkeerplaatsen en veel extra groen

Plannen Koningsweg in Utrecht verder uitgewerkt; aanzienlijk minder parkeerplaatsen en veel extra groen
Impressie van de toekomstige Koningsweg met nog een dubbele bomenrij
De plannen voor de herinrichting van de Koningsweg in Utrecht zijn verder uitgewerkt. Langs een deel van de weg verdwijnen alle parkeerplaatsen en langs datzelfde deel worden veel nieuwe bomen geplant. Net zoals bij andere projecten in de stad kunnen sommige ideeën niet worden uitgevoerd vanwege het beperkte budget.

De plannen voor de herinrichting van de Koningsweg in Utrecht zijn verder uitgewerkt. Langs een deel van de weg verdwijnen alle parkeerplaatsen en langs datzelfde deel worden veel nieuwe bomen geplant. Net zoals bij andere projecten in de stad kunnen sommige ideeën niet worden uitgevoerd vanwege het beperkte budget.

In de zomer van 2023 maakte de gemeente de ambitie bekend om de Koningsweg opnieuw in te richten. De straat wordt al veel gebruikt door fietsers omdat het een verbinding is tussen het centrum en steden als Houten, Zeist en Wijk bij Duurstede. Ook verbindt de Koningsweg de binnenstad met Maarschalkerweerd en Amelisweerd. Zoals iedereen weet groeit Utrecht en om ervoor te zorgen dat er ook in de toekomst goed gebruik gemaakt kan worden van deze verbinding wil de gemeente de Koningsweg inrichten als fietsstraat.

Het gaat om het deel tussen de Oosterspoorbaan en de Laan van Maarschalkerweerd. De weg wordt op dit stuk 4,80 meter breed met uitzondering van het deel ter hoogte van de Intratuin, want dat wordt, vanwege de grote voertuigen die nodig zijn voor de bevoorrading, een meter breder. De fietsstraat krijgt net als op andere plekken in de stad rood asfalt en automobilisten mogen straks maximaal 30 kilometer per uur rijden. Ook komt er ongeveer 7.000 vierkante meter groen bij.

Stedelijke deel

De gemeente heeft het deel van de Koningsweg dat opnieuw wordt ingericht onderverdeeld in twee stukken; het landelijke deel en het stedelijke deel. Tussen beide delen wordt onderscheid gemaakt in de herinrichting. Het stedelijke deel ligt tussen de Oosterspoorbaan en de Waterlinieweg, en op dit stuk verdwijnen 10 van de 88 parkeerplaatsen (betaald parkeren). “Hierdoor ontstaat er meer zicht bij kruisingen, […] is er ruimte voor deelmobiliteit en ondergrondse containers en is er een betere indeling van de parkeervakken tussen de bestaande bomen”, schrijft het college. Ook wordt op dit deel het riool vervangen, en worden er naast de bestaande bomen 15 nieuwe exemplaren geplant.

Landelijke deel

Het landelijke deel ligt tussen de Waterlinieweg en de Laan van Maarschalkerweerd. Langs dit stuk worden alle 54 parkeerplaatsen weggehaald, plekken waar mensen nu nog gratis hun auto kunnen neerzetten. “De 54 parkeerplaatsen worden voornamelijk gebruikt door dagjesmensen, mensen die elders in Utrecht moeten zijn, bezoekers van FC Utrecht of mensen die geen parkeervergunning hebben voor hun (tweede) auto”, schrijft het college. “Bewoners hebben hier de mogelijkheid om op eigen terrein te parkeren. Hetzelfde geldt voor de bezoekers van de sportcomplexen, deze hebben eigen parkeerterreinen.”

Daarnaast is in de plannen te lezen dat langs het landelijke deel, aan beide zijden van de straat, een rij bomen moet komen. Het gaat dan om ongeveer 75 exemplaren. De ambitie was eigenlijk om aan beide zijden een dubbele bomenrij neer te zetten, maar voorlopig is dit niet haalbaar. Daarvoor zou namelijk een riool verlegd moeten worden waardoor het te duur wordt.

Budget

Dit is niet het enige onderdeel dat waarschijnlijk niet door kan gaan vanwege de bezuinigingen. “We hebben het ontwerp versoberd door het gebruik van minder hoogwaardig groen, bloemrijk gras in plaats van vaste planten. […] Tot slot hergebruiken we de bestaande betontegels van het trottoir in het stedelijk deel.”

Omwonenden hebben vier weken de tijd om te reageren op de plannen. Die reacties worden vervolgens verwerkt en eind dit jaar wordt het plan, al dan niet aangepast op een aantal punten, opnieuw gepubliceerd.

Damsluisbrug

Tot slot wordt op de Koningsweg gewerkt aan het herstel van de damsluisbrug. In 1875 werd tussen de forten Lunet I en Lunet II de brug gebouwd. Deze damsluisbrug lag over de sloot die beide fortgrachten met elkaar verbond. Tussen de pijlers zaten houten balken waarmee het water kon worden afgesloten, waardoor delen van het land achter de dam onder water kon worden gezet.

In 1962 werd de sloot gedempt en het brugdek gesloopt. De fundering van de historische brug ligt echter nog steeds op dezelfde plek. Het idee is dan ook dat dit straks ook weer de basis vormt van de nieuwe damsluisbrug.

Gekoppelde berichten

47 Reacties

Reageren
  1. Lunatic

    “Gemeente haat ons, stom links” reacties incoming..

  2. Van Puffelen

    Het moet nu toch wel iedereen duidelijk zijn dat je als automobilist en alle overige mensen met een verbrandingsmotor niet welkom zijn in de stad Utrecht.
    Groen-Links doet echt alles om deze lui de stad uit te jagen.
    Overes vraag ik mij wel eens af of deze partij niet beter afwas met de partij naam Groen-Rechts ik kan namelijk niks bedenken wat deze partij doet voor de gewone arbeider, wat ik wel weet dat ze alles veel te duur maken, met de slogan “milieu en alle overige Groene hobby’s” en wie dat niet kan betalen moet maar naar een andere stad verhuizen, daar begint het nu echt wel op te lijken.
    Dan vinden ze het gek dat mensen vereenzamen, buiten dat het betaald parkeren niet meer op te brengen is, is het zo meteen ook al niet meer mogelijk om überhaupt parkeerplek te vinden. Ik ben blij dat ik de stad al heb verlaten.

  3. Joes

    @ Alsof de PVV samen met de VVD niet de afgelopen 2 weken alleen maar de rijken en grote bdrijven aan heet paaien zijn? Alleen worden door die 2 partijen de arbeiders pas echt hard genaaid, maar “VLUCHTELINGEN”.

    Alsof trouwens zoveel arbeiders een eigen auto hebben. ik ben lage middenklasse en heb geen auto. Financieel niet haalbaar en onpraktisch in een grote stad.

    Waarom zou je trouwens je auto op de Koningsweg willen parkeren? Er is daar vrij weinig, de mensen die er wonen hebben een erf. Er reed al relatief weinig verkeer.

    Maar je hebt je taak weer volbracht. Weer lekker opgehitst, gestookt en gepolariseerd! Chapeau!

  4. jaap

    Van Puffelen je slaat de spijker op z,n kop Groen moet en zal in De Stad overheersen boven de gezelligheid en samenkomen iets wat niet kan door hoge parkeergelden en dure OV vaak ook onbetrouwbaar.

  5. Nico

    Weer een straat op de schop. Ach, Utrecht heeft geld zat toch? Utrecht een rijke stad welke de hobby’s van links en Lot gewoon kan uitvoeren want als ik geregeld lees wat er aan straten veranderd moet en gaat worden heb ik niet het idee dat Utrecht een groot te kort heeft aan geld.
    Mocht er t.z.t. ander gemeente bestuur komen b.v. rechts dan mogen die bezuinigen en nog meer geld bij de burger weghalen met dank aan links wat er nu ziet. Links heeft geen gat in de hand, ze hebben geen hand………….

  6. De Beun

    Geen budget voor onderdelen. Helemaal niet uitvoeren levert forse bezuiniging op. Bovendien vervalt dan het toekomstige plantsoen/bomen onderhoud. Zo slecht is het nu ook niet gesteld met deze weg. Gemeente moet fors op de rem trappen. Hier te beginnen

  7. Utrechter

    De gemeente utrecht met een begrotingstekort van € 100 miljoen. We hebben de Koningsweg met een prachtig redelijk nieuw vrij liggend fietspad. En we hebben de damsluisbrug functioneert ook prima. Maar nee het moet anders fietsers moeten hun leven wagen op de zogenaamde fietsstraat met rood asfalt. Ja de auto’s mogen maar 30 maar dat doen ze niet kom eens kijken naar alle andere fietsstraten. Handhaven doen we ook niet in de gemeente utrecht. Wie verzint dit onzalige plan dat weer bakken met geld gaat kosten en het begrotingstekort verder doet oplopen en wat lossen we hier nu op. Is dan het enige wat telt dat er parkeerplaatsen worden opgeheven ? Is er werkelijk niemand die in het gemeentehuis zegt laten we dit geld nu maar gebruiken voor andere noodzakelijke zaken. Of heeft niemand de ballen een vinger uit te steken naar de Lot promenades.

  8. Koel Hoofd

    Dus fietsers moeten straks tussen Tamboersdijk en de Laan van Maarschalkerweerd met auto’s in hun nek fietsen + de uitlaatgassen opsnuiven terwijl ze als levende mobiele snelheidsremmer tussen veel massa op snelheid met af en toe een egootje zitten….. terwijl ze nu een vrijliggend fietspad hebben.
    Hmm…
    Hoe gaat dat bijdragen aan de verkeersveiligheid waar de gemeente nu de bek vol overheeft omdat de eerdere excuses van milieu/klimaat/gezondheid enkel in de fantasiewereld blijken te bestaan?

    Zelfs de bomen gaat niet door omdat twee meter hoog onkruid goedkoper is en eco nu lekker bekt bij de Jumbo.
    Bosjes, terwijl Utrecht heel veel fietsende studentes heeft, daar sportvelden zijn en Duic regelmatig artikelen heeft over slachtoffers van zeer ongewenst grensoverschrijdend gedrag.
    Wereldvreemd.

  9. Justin

    Ik, Boze Automobilist, ben boos! Want links!

  10. fam ho

    De Intratuin kan hier mogelijk een extra parkeerlaag bouwen . O, dat was niet fe bedoeling? Ik kan nu nog lopen, vind fietsen in de stad bepaald tricky, maar als je iets ouder bent?.

  11. w.

    Waarom zou GL iets moeten doen voor arbeiders?
    Die laatste denken beter af te zijn bij de pvv. Overigens zijn er helemaal niet zoveel arbeiders hoor.

    On topic: mooie plannen voor Koningsweg! Chapeau!

  12. Henk

    Voor de ouderwetse autoliefhebber is er steeds minder plaats in Utrecht. Ik vind dat een goede zaak.

  13. Leon

    Mooi. Een in principe mooie straat die nu nog ontsierd wordt door parkeerplaatsen en sluipverkeer die samen vrijwel alle ruimte opeisen.

  14. Vincent

    Mooie plannen

  15. de Roeptoeter

    Wat zit je hier dan elke dag te zeuren van Puffelen?
    Alle nieuwsberichten hebben geen betrekking op jouw wel en wee maar wel het glas azijn elke dag even leeggieten in de commentaren. Ga toch iets doen waar je blij van wordt, waar je energie van krijgt. Dat gun ik je. Hier elke dag je opvreten over hoe wij in Utrecht wensen te wonen is zo ontzettend zinloos en ook ongezond.

  16. Ihsan

    Onbegrijpelijk en overbodig. De huidige situatie is namelijk perfect. Het is nu veilig, en ruim opgezet. De ventweg is feitelijk al een geslaagde fietsstraat, waar bijna nooit en auto rijdt. Waarom zou je dat weggooien door al het verkeer samen te brengen op een enkele rijbaan?

  17. Peter Utreg

    @Van Puffelen: zet u wel eens 1 stap in Utrecht? Prima ideeën voor een gebied dat nu al voornamelijk gericht is op fietsers. Voor automobilisten zijn er prima alternatieven, zoals de IBB die er 100 meter paralel aan loopt. Een prachtig groen gebied dat nu extra mooi en autoluw wordt gemaakt. En inderdaad: die auto’s horen niet zo’n hoofdrol te hebben in de stad. Noem mij een andere bezitting van zulke afmetingen dat je ongegeneerd de hele dag in de openbare ruimte kan neerzetten? Hartstikke handig die auto, maar de tijd is voorbij dat alles daarvoor moet wijken. Wen eraan en bezoek het mooie Utrecht eens, in plaats van op een afstandje de eeuwige knorrepot uit te hangen!

  18. waldorff

    Het lijkt er dus op dat in het ‘landelijk deel’ de weg/fietspad een ‘shared spac’e gaat worden? Dus een weg waar het recht van de sterkste gaat tellen en asociaal gedrag beloond gaat worden-jammer.
    Nu liggen fietspad en weg gescheiden van elkaar en dat gaat goed. De parkeerplaatsen-die mn, gebruikt worden door mensen die hun (2e?)auto daar stallen (te zien aan alle fietsen die bij de bomen staan)mogen snel daar weg-dat is het gratis faciliteren van auto bezit.

  19. GeeWee

    Als je bij het Diak werkt kun je alleen tegen hoge kosten parkeren als je een dagdienst of avonddienst hebt. Terwijl na die avonddienst het OV je niet altijd meer thuisbrengt. Dan is een parkeerplaats als deze best een uitkomst…

  20. Robbert

    @Utrechter: die Damsluisbrug ligt er nog niet…. https://www.duic.nl/algemeen/aanleg-damsluisbrug-vertraagd-koningsweg-in-utrecht-eind-deze-maand-weer-open-voor-autos/

  21. Scooby

    @ GeeWee

    Waarom laat je werkgever je fors betalen voor een werkparkeerplek? Dat kan je jezelf afvragen. Zekr bij nachtwerk En waarom werk je dan daar? Iets assertiever mag wel. Personeel dat alles slikt van de werkgever veroorzaakt precies vel waar mensen vaak tegenaan lopen. Ben je lid van een vakbond?

  22. Linkse rakker

    Je hoeft de kop van een DUIC artikel maar te lezen, en je weet wat de eerste 10 reacties zijn. Eigenlijk wel vermakelijk.
    Een fietsvriendelijke stad, die meer groen heeft en waar de auto wat minder plek krijgt. Maar nog steeds ruim voldoende. Wat is daar nou op tegen…
    En ik ben ook benieuwd hoe de reacties zouden zijn als er geen onderhoud gepleegd wordt aan het riool en er over 10 jaar problemen ontstaan.
    “Hoe is het mogelijk dat de gemeente nooit wat heeft gedaan aan onderhoud “ 😂😂😂
    Heerlijk die voorspelbaarheid van dom rechts.

  23. Pee

    Degenen die zo tegen auto’s zijn bezitten geen auto omdat ze dat niet kunnen betalen.
    Dus moet de rest wat wel een auto bezit zodanig aangepakt worden dat ze geen andere keus hebben dan de auto weg te moeten doen.
    Links draagt daar zorg voor.
    Alles wat er nu speelt is mogelijk door links en heeft niets met rechts te maken.

  24. anoniem

    geluid is een van de grootste oorzaken van gezondsheidsschade. Blij dat auto’s ontmoedigd worden de stad in te komen!

  25. Nina

    Tijd voor een referendum over het opheffen van parkeerplaatsen en het anti-autobeleid van dit college.

    De gemeente is er door en voor haar inwoners, dus dat lijkt mij alleszins terecht.

    Nu bepaalt GL met slechts 18,5% van de stemmen het ingrijpende verkeersbeleid.

    Bron: https://www.utrecht.nl/bestuur-en-organisatie/publicaties/onderzoek-en-cijfers/onderzoek-over-utrecht/uitslagen-van-verkiezingen/uitslag-gemeenteraadsverkiezing-2022

  26. Stemadvies

    U heeft het bestuur dat u verdient. U heeft er zelf over gestemd.
    Slechts 1 vraag, ik heb nog niet gelezen welk probleem er nu eigenlijk opgelost wordt, iemand??

  27. Lisa

    @ Nina

    Nou Nina, ga het dan maar eens organiseren, in plaats van dat geroeptoeter van je.

    Treed in de openbaarheid en regel het. Niet teleurgesteld zijn als de uitkomst niet gaat zijn wat je er van verwacht had. Maar dan kan je daarna natuurlijk weer gaan klagen dat die mensen die het beleid in de stad steunen geen echte Utrechters zijn en dat studenten geen Utrechters zijn en dat nooit kunnen worden en nog meer van die blablabla.

    Doe iets of hou op met dat gefrustreerde geklaag vanaf de zijlijn en stop vooral met het opstoken van menseen tegen elkaar en van groepen mensen tegen elkaar. Zo veel verschillen mensen helemaal niet van elkaar.

    En je weet ook weer eens een leugen de wereld in te slingeren.

    Niet Groen Links bepaalt het verkeersbeleid in Utrecht, dat doet het college van B en W (samengesteld uit meerdere partijen) samen met de democratisch gekozen gemeenteraad, waar heel wat meer partijen inzitten dan alleen Groen Links, maar dat vertel je er niet bij.

    Het is namelijk veel makkelijker om 1 iets of iemand zwart te maken en als zondebok aan te wijzen, nietwaar? Hoef je namelijk geen iechte argumenten meer te gebruiken, nietwaar? Of het nu vluchtelingn zijn, Groen Links is of wanneer je links de schuld kan geven van alle probleemen door rechts veroorzaakt, de werkelijkheeid doet er niet, of wel? Lekker stoken, stoken en nog eens stoken.

    Misschien kan je ook wat tijd steken in het volgen van lessen staatsinrichting, als je toch dat referendum gaat organiseren. Wedje dat je over een week nog niks gedaan hebt (buiten misschien een online petitie gestart).?

  28. Joes

    @ Pee

    Leg even uit wat de relatie is tussen links en de aanschafprijs van auto’s, svp, aangezien de neoliberalen het al vanaf de jaren tachtig voor het zeggen hebben in Europa (en het westen) en Den Uyl het laatste linkse kabinet gevoerd heeft tot aan 1977. Er is geen relatie tussen links en de aanschafprijs van auto’s.

    Rechts is toch van de marktwerking?

    Ook de groene sectoren worden gedomineerd door rechtse economische mannetjes hoor. Does Elon Musk ring a bell?

  29. Klaasjan

    @pee: links hoogopgeleid Utrecht heeft financieel beter de zaakjes op orde dan menig pvv-stemmende arbeider. Dus geen auto kunnen betalen?! Mag ik even lachen?

  30. Blaag

    @Stemadvies

    De meeste mensen in Utrecht zijn dan ook tevreden met hun stadsbestuur. En veel mensen die in Utrecht willen wonen ook, blijkt uit de enorme trek naar de stad.

    Dat is lastig te geloven voor rechtse stokers, die alleen door te liegen en manipuleren menseen aan hun zijde kunnen krijgen, lijkt het wel.

  31. Boogschutter

    De Koningsweg krijgt door deze plannen tenminste weer een beetje allure. Heel goed!
    Het tij keert. De dominantie van de auto staat ter discussie. En zo hoort het.

  32. Stemadvies

    @blaag,
    Dank voor uw antwoord, we zijn het eens dat Utrecht het bestuur heeft dat het wil, daarvoor heeft een ieder een stemrecht kunnen gebruiken.

    Helaas ontbreekt het antwoord op mijn vraag, welk probleem willen wij hier oplossen?

  33. Voetganger

    Nog een keer. Er wordt hier van alles op een hoop gegooid, zoals in elk artikel dat gaat over het afschaffen van prkeerplaatsen voor auto’s.

    Een levende stad kan niet zonder auto’s. Niet iedereen heeft werk op fietsafstand, kan fietsen, kan altijd fietsen (best lastig als je wat bij de IKEA gaat halen, heeft zieke ouders in de stad wonen, enz.
    Dus in een stad horen auto’s te rijden.
    Mensen die dat ontkennen, hebben een zeer beperkt wereldbeeld en nul inlevingsvermogen in anderen. Egoistisch, egocentrisch, mag je dat wellicht noemen.

    Er is echter geen enkele reden om auto’s in de openbare ruimte te parkeren. Daar heb je garages voor, of opritten op eigen terrein. Stilstaand blik hoort de straat niet te ontsieren en te verkleinen. Dat geldt evenzeer voor fietsen en andere stilstaande vervoermiddelen. In de stalling, garage, schuur of achter je voordeur er mee!
    Parkeerplaatsen opheffen is dus logisch. Geef de straat terug aan alle bewoners!

  34. Floep

    @Lisa, Nina is helaas niet ontvankelijk voor constructieve opmerkingen. Ze klaagt ook al jaren dat de verbreding van de a27 zou moeten doorgaan, terwijl al het onderzoek uit de VS (je weet wel, een land met een snelweg of drie) allang aantoont dat autowegen verbreden een gebed zonder end is.

  35. Ihsan

    Ik weet niet wat links of rechts hiermee te maken heeft. Iedereen kan toch zien dat de ventweg nu al een perfecte, super brede fietsstraat is, waar bijna nooit een auto rijdt? Ik heb hier jarenlang dagelijks gefietst en het enige probleem is dat landbouwvoertuigen er soms gebruik van maken. Dit is simpel op te lossen door deze op de ventweg te verbieden, en ze de autoweg op te sturen. Wat is de reden dat de fijne ventweg verdwijnt zodat we op de rijbaan moeten gaan fietsen tussen auto’s en landbouwvoertuigen? Ik zie dit niet als ‘fietsvriendelijk’ of ‘links’ beleid.

  36. Utrechter

    @Ishan dat is precies waar het om gaat. Er ligt een prima redelijk nieuw vrij liggend fietspad. En nu moet de fietser tussen de auto’s gaan fietsen als levende verkeer remmende maatregel fungeren. En dat in een gemeente met een waanzinnig begrotingstekort. Hoezo veiliger en aantrekkelijker. En dit heeft helemaal niets met links of rechts te maken. Links en rechts mogen de rekening van deze aanpassing die helemaal niets oplost betalen.

  37. W

    Jee, @joesblaaglisafloep

    Wat ben je er weer druk mee, man,
    En dan vermoed ik dat u ook nog @ voetganger bent.

  38. M.

    Verandering is behalve duur ook nogal eens geen verbetering maar een verslechtering. Een enorme verslechtering is de onoverzichtelijke verkeersknoop die is aangelegd bij de afslag van de Koningsweg naar Vechten. Vroeger was er een eenvoudige oversteek voor fietsers, waarbij het licht op groen sprong wanneer er fietsers naderden. Nu is het er met name voor fietsers levensgevaarlijk geworden, omdat je niet weet waar je heen moet wanneer je de situatie niet kent. En dat geldt voor heel veel toerfietsers. Ik denk ook niet dat het er voor automobilisten op verbeterd is. Wie is er met zo’n verandering eigenlijk gelukkig? Alleen de aannemer die de knoop heeft mogen aanleggen en de ambtenaren die hem bedacht hebben, denk ik.

  39. Nina

    @ Lisa

    Je hoeft mij niet te vertellen wat ik moet doen. Het komt nogal hautain over.

    Fijne dag vandaag!

  40. Floep

    @Nina, misschien hoef jij dan niet te vertellen wat de gemeente allemaal moet doen. Dat komt namelijk nogal betweterig over.

  41. Nina

    @ Floep

    Met het verschil natuurlijk dat ik als inwoner mijn gemeente Utrecht betaal waardoor ik een belanghebbende partij ben en dus (opbouwende) kritiek mag hebben.

  42. Nina

    In de standpunten van Groenlinks Utrecht over het verkeersbeleid blijkt wel dat ze goed op streek zijn om hun eigen plannen te realiseren. Te lezen valt bij de diverse standpunten:

    “…Bij het plannen en inrichten van het verkeer in de stad zet voetgangers en fietsers op de eerste plaats….”

    “…We breiden de milieuzone zo snel mogelijk uit naar een groter gebied….”

    “…De oude binnenstad wordt vrij van parkeerplaatsen op straat. We maken de Oudegracht en het Janskerkhof auto- en parkeerplaatsvrij….”

    “…Verder voeren we in de hele stad betaald parkeren in….”

    Ook op andere punten is Groenlinks Utrecht flink aan de weg aan het timmeren om die te behalen en dat is met slechts 18,5 van de stemmen en een opkomst van 56,3% best merkwaardig en zelfs heel erg knap te noemen.

  43. Nina

    Bron:
    https://utrecht.groenlinks.nl/standpunten

  44. Toine Goossens

    @W,

    Het zit er dik in dat u gelijk hebt. Onder alle pseudoniemen verschuilt zich iemand die EXclusief denkt.

  45. Cico

    Het is er stervensdruk geworden door de dagjeslui en voetbalfans, die herinrichting is hard nodig.

    Het heet geen bal te maken met online links/rechts geruzie of permanent slachtoffer uithangen van een kwaadaardige overheid.
    De wereld is veranderd: we hebben nu meerdere auto’s, Utrecht is gegroeid, FC Utrecht en al die sportclubs daar ook. De auto’s zijn ook nog eens groter en iedereen gebruikt die route nu als ‘sluiproute’ dankzij de google maps en andere navigatie in auto’s.

    Dan werkt het polderweggetje niet meer goed, dus doet de gemeente er wat aan. Helemaal prima!

  46. rvd

    @Scooby 30/9/2024 – 10:34
    De werkgever mag dat niet ‘gratis’ geven want de fiscus ziet een betaalde parkeerplek aanbieden aan personeel als loon in natura.

  47. Statler

    @Cico
    het is geen sluiproute. En zeker geen polderweggetje. Het is al sinds decennia een veelgebruikte in- en uitvalsweg, Dat u en dit stadsbestuur het anders wensen is een tweede. Overigens is het fietspad op het “landelijke deel ” inderdaad te smal voor het fietsersaanbod.
    @Lisa
    Genoemde 18,5 % GroenLinks bepaald, mede door met straffe hand de collegiale unanimiteit binnen de raad te handhaven wel degelijk het beleid en houdt gelijktijdig de oppositie onmachtig. Formeel democratisch, maar wel met een bijsmaak.
    Mijn standpunt is wederom: Utrecht maken we al geruime tijd niet meer samen.

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).