Ruim anderhalf uur file op A27 richting zuiden door werkzaamheden op A2 bij Utrecht; ook drukte op andere routes Ruim anderhalf uur file op A27 richting zuiden door werkzaamheden op A2 bij Utrecht; ook drukte op andere routes

Ruim anderhalf uur file op A27 richting zuiden door werkzaamheden op A2 bij Utrecht; ook drukte op andere routes

Ruim anderhalf uur file op A27 richting zuiden door werkzaamheden op A2 bij Utrecht; ook drukte op andere routes
Afbeelding: ANWB
Het verkeer rondom Utrecht heeft vrijdag tegen de avondspits veel last van vertraging vanwege de werkzaamheden op de A2 tussen knooppunt Oudenrijn en Everdingen. De A2 is dicht in de richting van Den Bosch en dat zorgt op alternatieve routes voor lange files.

Het verkeer rondom Utrecht heeft vrijdag tegen de avondspits veel last van vertraging vanwege de werkzaamheden op de A2 tussen knooppunt Oudenrijn en Everdingen. De A2 is dicht in de richting van Den Bosch en dat zorgt op alternatieve routes voor lange files.

De A2 is tot maandagochtend 19 augustus dicht en Rijkswaterstaat had al gewaarschuwd voor drukte. Op de A2 had verkeer rond 16.30 uur meer dan een half uur vertraging tussen Breukelen en de Leidsche Rijntunnel. Op de A27 van Utrecht naar het zuiden staan automobilisten ruim anderhalf uur in de file en ook op de A12 vanuit Den Haag is het druk.

Rijkswaterstaat is op de A2 richting Den Bosch bezig met groot onderhoud aan het wegdek. Het asfalt heeft het einde van de levensduur bereikt en wordt daarom vervangen. De werkzaamheden duren tot 30 september. In die periode is de A2 een aantal vrijdagen en weekenden, waaronder dit weekend, helemaal dicht voor verkeer. Ook zijn er verschillende nachtsluitingen, dan zijn er minder rijstroken beschikbaar.

Gekoppelde berichten

39 Reacties

Reageren
  1. wollie

    leuk he, auto

  2. Rogier

    Vanmiddag een rijtje Vleuten – Houten…. 1 uur en een kwartier… pfff

  3. Steve

    DUIC de praktijk is VIER! uur in de filr van Nieuwegein tor aan de Lekbrug A27 …
    Tip voor rijkswaterstaat: doe de Duitse variant, knip de vangrail open en 2 rijstroken via de andere weghelft richting het zuiden.
    Wat jullie nu doen kan gewoon niet.
    Heb huilende mensen en mensen in paniek gezien.
    Bewoners deelden water en snoepjes uit.
    Sommige stelden zelfs hun toilet beschikbaar.
    Rijkswaterstaat gaan jullie je diep schamen om zo’n verkeersinfarct te creëren.
    Doe hier iets aan.
    En wel zo snel mogelijk.
    Dit kan en mag niet meer voorkomen!!!

  4. Len

    Autobestuurders zijn niet zo intelligent zo blijkt. Ruime aankondigingen en verwachte overlast zouden een weldenkend mens laten anticiperen op een potentieel infarct als dit door vooral niet de auto te pakken.

    Maar neen, vooral lekker klagen en de verantwoordelijkheid buiten zichzelf zoeken. NL in een notendop.

    Uitzonderingen daargelaten, maar ik ga er voorzichtig vanuit dat het geen 20 kilometer uitzonderingen waren.

  5. fam ho

    Hoe is de situatie nu, zaterdag, als ke naar utrecht wil of juist naar ‘het zuiden’ wil?

  6. Wim

    @Len , er zijn geen andere routes beschikbaar hier daar de A12 ventweg ook al is versmalled voor de beug werlzaam heden, en dasrnaast het was de Vrijdag eind werkwerk en vakantie hoe verzint rijkswaterstast zoiets.
    Gewoon De A2 de helft van de rijbanen dicht doen en ern goede baanscheiding aanbrengen.

  7. Appel

    En uiteindelijk stonden ook de wegen in Utrechts en de gemeenten daaromheen vast. Dit lijkt niet goed georganiseerd. Waarom al op vrijdag ook al de A2 afgesloten?
    En dan werkt ook ProRail op diverse plaatsen aan het spoor.

  8. Rob

    Ga thuiswerken …. ken niet in het werk wat ok doe
    Ga met OV…. kom ik niet mee op tijd op mijn werk en al helemaal niet thuis.
    Ga zus ga zo doe dit doe dat.

    Tja beleid en debiel schrijf je met dezelfde letters

  9. Herman1963

    @Len
    Lees je eens in en probeer te begrijpen hoe het verkeersinfarct van gisteren is ontstaan. Automobilisten (op een uitzondering na) domme mensen noemen zegt meer iets over jou dan over hen.

  10. S

    @fam ho: is duic uw enige connectie met de buitenwereld cq internet?

  11. Koel Hoofd

    Deze situatie laat ook gelijk zien hoe kwetsbaar Utrecht is.
    Alle auto’s de stad uit om als extra verkeersdruk op de al drukke snelwegen rondom Utrecht waar al elke 2 seconden een auto voorbij komt is niet handig.

    NL heeft 19 miljoen inwoners met een grote distributiesector en een wegennet/infrastructuur wat is gemaakt voor slechts 16 miljoen mensen. De situatie op de weg/spoor geeft handjes en voetjes aan het concept “Nederland is VOL”.
    Die woningcrisis kan je namelijk niet zien, enkel over lezen als je zelf geen woningzoekende bent…

  12. Jan Willem

    Steve, dit infarct is al ruimschoots en breed aangekondigd door RWS. Je gedraagt je alsof dit gister is bedacht en er mensenlevens in gevaar zijn gekomen ofzo iets. Onzin.
    Het scheelt ook zeker dat het gister de hele dag regende (in Utrecht) en 21 graden was.

    Maar echt, we zijn allemaal ruim en ruim van tevoren gewaarschuwd dat er zeer ernstige verkeers opstoppingen gaan ontstaan.

  13. Maarten

    Hoezo ruimschoots goed aangekondigd?!
    Voor een hagelbuitje is meer aandacht met codes rood heel groen. En thuiswerken is enkel voor de happy few een optie.
    Rijkswaterstaat heeft dit gewoon niet ten volle zien aankomen en /of maling gehad aan dit totaal verkeersinfarct.
    In mijn optiek is dit experiment van totale afsluiting een totale mislukking.

  14. JdV

    @wollie: beetje hetzelfde dat je 30 kolometer spoorrails verwijderd tussen Utrecht en Den Bosch. Hoe denk je dat dat zou uitpakken? Wel eens de scenes op Utrecht CS gezien bij een grote treinuitval ?

  15. Steve

    @Jan Willem, er zijn ook veel (oudere) mensen die niet of nauwelijks internet hebben. Laat staan de passanten die Utrecht moeten passeren.
    Ook viel het mij op hoeveel (buitenlands vrachtverkeer) er in de file stond.
    Ik gedraag mij niet maar ik constadeerde ( oudere) mensen in paniek en huilende kinderen.
    RWS heeft dit zeer slecht voorbereid en dus zwaar onderschat.
    Ben benieuwd of jezelf ook in dit verkeersinfarct hebt gestaan, Jan Willem

  16. JdV

    https://www.nporadio1.nl/nieuws/onderzoek/0671f073-dabf-4546-a11b-2354424cb93b/hoeveel-zien-automobilisten-terug-van-20-miljard-aan-belasting

  17. Utrechtvoorutrecht

    @KH Het zijn er 18 miljoen. Los daarvan, ik begreep dat u jarenlang verkeershinder wilde voor het verbreden van de A27?

    Kunt u niet wat slimmer en creatiever zijn dan telkens weer hetzelfde te roepen maar dan wat harder?

    @Steve U bagatelliseert geweld bij FCU waarbij de politie heeft moeten schieten maar als mensen in de file staan, die nota bene uitgebreid aangekondigd was, schreeuwt u moord en brand?

  18. S

    You ain’t seen nothing yet: veel hier moord en brand roepende reaguurders zijn voorstander van de verbreding van de A27, ofwel 10 jaar werkzaamheden en files aan de oostkant van utrecht. Dan kunnen we pas écht lachen! Haha

  19. Christine

    Ik zou gebak en lunch meenemen naar de verjaardag van mijn 2 zusjes(83 jaar ) vertrok om 11 uur van mijn huis in Nieuwegein en was pas om 14.30 Nieuwegein uit heb in 3 stilstaande files IN Nieuwegein gestaan. Ik vind dit ongehoord, geen verkeerregelaars, geen politie, en je kon geen kant op!!!

  20. JdV

    @s: ga er maar vanuit dat de verbreding anders aangepakt gaat worden. Niks geen afsluitingen van de hele weg.

  21. Scherpschutter

    Het is altijd op de momenten dat er even geen fatsoenlijke auto-infrasstructuur beschikbaar is, dat de weldenkende mens weer even extra inziet dat dit het letterlijk het verschil maakt tussen leven in een barbaarse 18e eeuw of ontwikkelde 21e.

    Tienbaanssnelwegen zouden de norm moeten zijn. Niet de 18e eeuw…Tenzij u een ‘extinctionalist’ bent uiteraard, die het uitsterven van de mensheid als hoogste doel heeft.

  22. Jaco

    @ S

    Haha. Lachu joh.

  23. Lisa

    Tienbaansnelwegen vergroten de verstoppingsproblemen juist, omdat er op een zeker moemnt ALTIJD van tien naar minder banen gegaan moet worden en dit juist opstoppingen en knelpunten veroorzaakt. Dan heb je ook nog afslagen naar minder dan 100 km per uur wegen. Dat snapt iedereen met hersens en weet iedere slimme verkeerskundige al decennia lang. Alleen in China en andere ontwikkelingslanden/ 3e wereldlanden denken ze dat dat tienbaansnelwegen problemen oplossen. Ze komen er vroeg of later achter dat dit niet zo is. Zoals het westen al geleerd heeft (hopelijk) Nieuwe bredere wegen trekken ALTIJD extra verkeer aan, waardoor de problemen op de knelpunten groter worden.

  24. Blaag

    @ JdV

    Er is door Rijkswaterstaat al aangekondigd dat bij de verbreding van de A27 bij Utrecht de A27 misschien wel kilometers lang afgesloten moet worden op momenten . En dat er 10 jaar lang een vermeerdering van verkeersproblemen rondom Utrecht gaat ontstaan, die niet op te vangen zijn door de andere en overige wegen in de regio Utrecht. Dagelijkse opstoppingen en vertragingen van 1,5 uur tot 2,5 uur enkele reis (rondom Utrecht) worden nu als indicatie gegeven door Rijkswaterstaat bij werkzaamheden aan de A27 verbreding, die overigens nu al 14+ jaar door verschillende neoliberale rechtse kabinetten aangekondig wordt als voldongen feit, maar nog steeds niet mogelijk is gebleken en waar nog maar weer weinig aan gedaan is. Dat ding ligt er over 10 of 15 jaar nog steeds niet hoor. De A27 bij Utrecht staat dan ook niet in de top 25 van verkeersproblemen, dus heeft ook geen echte prioriteit. Andere maatregelen kunnen sneller, goedkoper en met minder hinder de problemen romdom Utrecht effectiever aanpakken (die bij de A27), is nu al zo vaak gebleken. Raar dat principieel rechts zo de minst effectieve en duurste oplossing met meeste hinder blijft pushen. Moet er weer een grote aannemer kostte wat kost aan werk en opdrachten geholpen worden ofzo? 10 jaar lang?

    In your dreams dat jij denkt dat de verkeersafhandeling bij werkzaamheden aan de A27 beter geregeld gaat zijn. Hoe dan? Waar wil je dat verkeer dan overheen sturen?

  25. Koel Hoofd

    @Scherpschutter
    Die 10-baans snelwegen worden al genoemd in de Haagse mobiliteitvisie plannen (eerste keer was in plan uit 2006) voor de toekomst. Sindsdien is de A2 al 10-baans geworden, de A12, A28, A27 staan op de nominatie. Maar of er geld voor te vinden is…

    @ JdV 17/8/2024 – 17:58
    Jazeker, en ook net keertje te vaak. Daarom heb ik nu mijn eigen superduurzame milieuvriendelijke auto.

    @Utrechtvoorutrecht
    idd 18 miljoen, tikfoutje mijnerzijds.
    Echter, die verbreding A27 komt er toch wel, hoef ik niet eens voor- of tegenstander van te zijn want dat wordt al aangekondigd in meerdere mobiliteitsplannen voor Nederland.
    Nederland, dat is dat hele grote groene gebied buiten de Utrechtse stadsgrenzen waarvan ons stadsbestuur en diens fietsende achterban het bestaan van ontkend.

  26. Blaag

    @ Koel Hoofd

    Volgens mij roep jij al sinds 2010 dat die verbreding er wel komt. Laten we het afwachten en zien. Vooralsnog is er in 14/ 15 jaar bizar weinig gebeurd op verbredingsgebied van de A27 bij Utrecht. De meerdere rijstroken binnen de tunnel, zonder verbereding, waardoor er NU al meer verkeer afgewerkt had kunnen worden, hadden er al lang en breed kunnen liggen, tegen relatief lage kosten, maar ja, principieel rechts he? Laten we eerst maar eens zien wat dit kabinet gaat doen en hoe lang ze erover gaan doen. De vooruitzichten zijn niet heel hoopvol. Nu liften ze qua goede cijfers nog even mee op de vorige kabinetten, maar vanaf 2025 zullen de goede cijfers van nu al gaan omslaan in tegenvallers voor burgers. Tja.

  27. Utrechter2

    Academici uit de linkerhoek zeggen keer op keer dat snelweguitbreiding meer verkeer aantrekt maar hoe vaak rekenen ze dan 1) de bevolkingsgroei mee en 2) de algemene wens dat de arbeidsparticipatie verhoogd wordt.. Dus meer tweeverdieners, ipv eenverdieners, en die niet drie tot vier dagen in de week werken maar 5 dagen in de week gaan werken en de weg opgaan.

    Btw: overheid en bedrijven pleiten voor verdere bevolkingsgroei en minder parttime werken. Dus indirect ook voor meer weggebruik.

  28. Jan Willem

    @Steve; ik heb persoonlijk vooraf berichtgeving hier over gezien op de nos, ad, rtv Utrecht en duic. Op teletekst en (tot ver van Utrecht verwijderd) op matrixborden boven de snelweg. En dat is alleen wat ik persoonlijk zelf heb gezien.
    Ik ben vrachtwagen chauffeur van beroep en had, zonder voorbereiding, ook in deze mega file gestaan. En dat stond ik niet.. reden waarom? Voorbereiding en routeplanning. Zoals een vrachtwagen chauffeur leert op de rijopleiding.
    Mensen stappen tegenwoordig klakkeloos in de auto en gaan er van uit ‘dat het wel goed komt’. Een beetje rit voorbereiding kan geen kwaad.

  29. Nina

    @S
    De verbreding van de A27 zal uiteindelijk een betere doorstroming tot gevolg hebben.

    TNO adviseert de bevordering van het doorstromen van gemotoriseerd vervoer voor een betere luchtkwaliteit.

    Ontkennen dat er (steeds meer) gemotoriseerd verkeer is door wegen niet te verbreden of, zoals in onze stad, de wegen te versmallen, maakt de luchtkwaliteit juist slechter. De milieuzone wordt hier zelfs volledig door teniet gedaan.

  30. Janssen

    @ Nina

    Voor de werkelijk waar 1.000.000e keer: die betere doorstroming kan ook en JUIST met meer rijbanen in de BESTAANDE bak EN een lagere snelheid. Het effect ervan is groter, de kosten ervan zijn exhorbitant lager, de aanleg ervan is 1000 maal gemakkelijker (en kost een paar weken/ maanden ipv 10 (!!!) jaar) en er zullen nauwelijks giga opstoppingen plaats hebben over een lange periode.

    TNO zal niet tegen meer rijbanen in de bestaande tunnelbak zijn.

    Meer rijbanen in de bestaande tunnelbak = EEN UITBREIDING met 3 tot 4 rijbanen ten opzichte van de gigantische hoeveelheid rijbanen die er nu al ligt.

  31. Martin

    Ja laten we de Duitse methodiek toepassen, dan is het een jaar lang sukkelen langs stroken waar niet gewerkt wordt.

    Dan toch liever 5 weekenden helemaal afsluiten, dan maak je het planbaar.

    Deze werkzaamheden zijn al maanden geleden aangekondigd. Je had thuis kunnen werken, omrijden, afspraak verzetten etc etc.

  32. Joes

    @ Utrechter 2

    U gaat er weer een polariserend “links is de schuld van alles”spelletje van maken?

    Nee, niet “linkse academici”, maar wetenschappers, van alle politieke kleuren, ongeacht de politiek kleur, die op basis van metingen en data onderzoek doen (dit doen wetenschappers) en al vanaf de jaren 50 miljoenen datasets van over de hele (westerse) wereld ter beschikking hebben over het wel en wee rondom planning met betrekking tot verkeer op snelwegen.

    Het is ALGEMENE KENNIS bij verkeerswetenschappers dat nieuwe en verbrede wegen (extra) verkeer aantrekken van nieuwe verkeeersdeelnemers of deelnemers die eerder bepaalde wegen en knooppunten (waar het vaak vast stond) omzeilden. Ook rechtse wetenschappers zullen dit erkennen of zouden dit moeten erkennen, op basis van alle beschikbare data (tenzij het wetenschapsontkenners zijn en dus eigenlijk religieuze fantasteen). Dit extra verkeer zorgt op den duur weer voor congestie. Zeker niet te vergeten; routeplanners/ navigatie gaan routes waar het verkeer tijdelijk vlot getrokken is meenemen als snel(ller) advies of alternatief, hetgeen ook weer extra verkeer aantrekt.

    Files worden niet per sé veroorzaakt door 1 of 2 rijbanen te weinig, maar vooral door verkeer dat verderop de snelweg (om welke reden dan ook) begint te remmen, hetgeen een kettingreactie veroorzaakt. Ook worden files veroorzaakt door uitvoegend verkeer (dat moet afremmen>moeilijke bocht bij uitvoegen, lagere snelheid op andere weg, verkeerslichten, invoegen) of door het samenvoegen van rijbanen> ritsen. Dit effect werkt door en is vaak pas kliometers verderop waarneembaar. Impulsieve acties van mede weggebruikers, ongelukken en werkzaamheden (en legere snelheden verderop) zijn andere oorzaken> ook hier weer de kettingreactie, een auto die even 2 tellen afremt of even een lagere snelheid gaat rijden kan door dit kettingeffect een paar KM verderop een file van een paar KM veroorzaken. Dit is algemene kennis voor verkeerswetenschappers. Ongeacht politieke kleur.

    We moeten waken dat de politiek en het bestuur niet slechts de lobbybelangen van de transportsector, de fossiele industrie, etc.. beheartigt, maar belangen weegt en werkelijk het algemeen belang dient, niet slechts een deel van de economie. Mensen die “geloven” in korte termijn vedrdienmoddelen willen korte termijn oplossingen die even goed werken en goed scoren bij “het volk” en verschuiven problemen vaak naar later. “Dat lossen we later wel op, als we nu maar weer even geholpen zijn en grof kunnen doorgaan met geld binnenharken, na ons de zondvloed”, alleen worden problemen niet voor de lange termijn opgelost; dus keren ze iedere zoveel jaar terug, maar dan vaak als complexer en groter probleem.

    Meer rijbanen worden ergens altijd minder rijbanen en door het uitvoegen/ samenvoegen/ ritsen, zullen er verderop, door een lagere doorstroomsnelheid en vanwege het trechtereffect, altijd weer files ontstaan. Zeker als er meer verkeer van een route met net vernieuwde betere doorstroming gebruik gaat maken. Het bijleggen van extra rijstroken lost een probleem slechts tijdelijk op en je kan wel stroken bij blijven leggen, maar waar en wanneer stop je? Bij 14 rijbanen? Bij 20? Bij 30? Het probleem van ritsen en samenvoegen verderop los je er in ider geval niet en nooit mee op.

    En ik kan dit wel blijven uitleggen aan je en meesen die er daadwerklijk verstand van hebben, in tegenstelling tot jijzelf, kunnen het je wel 100x uitleggen, maar kennelijk ben je vatbaarder voor de onderbuik of manipulatieve propaganda. Dan heeft niks verder zin.

    Bij wetenschap hebben we het over onderbouwde wetmatigheden, niet over een gevoel. Wetenschappers maken echter geen beleid, dat doen beleidsbepalers, die conclusies naar eigen inzicht kunnen invullen. Soms zijn er meerdere wegen naar Rome, maar het probleem van congestie is een vrij heldere: meer verkeer leidt ALTIJD tot meer opstoppingen, ergens.

  33. JdV

    Het zal toch niet zo zijn dat uuu joes heeft besmet met zijn geschreven diaree ? Of zijn ze toch gewoon een en dezelfde zolderkamer-bij-moeders-bewoner?

  34. Wim

    @ janssenjoeslisablaag

    Drukke dagen weer man, met die eindeloze epistels hier. Denk je nou ook nooit dat je tegen de bierkaai aan het vechten bent?

  35. Toine Goossens

    Lisa 18/8/2024 – 12:14

    Tienbaansnelwegen vergroten de verstoppingsproblemen juist.

    Dat klopt aantoonbaar niet @Lisa. Sinds de aanleg van de 10 banen tussen Utrecht en Amsterdam zijn de congesties opgelost. Daar hebben overigens ook de natuur- en milieuorganisaties aan meegewerkt. Daarom mag er slechts 100 km gereden worden. Iets wat de VVD al vaak heeft geprobeerd te veranderen.

    Er is ook een andere oplossing om congestie te vermijden. Die zie je tussen Utrecht en Gouda. Daar is naast de A12 een extra provinciale weg aangelegd voor het lokale verkeer.
    Als daar geen mogelijkheid voor is, of als dat door lokale overheden wordt geblokkeerd dan blijft slechts het alternatief van 10 rijbanen over. Overigens, altijd met maximaal 100 km. Het gaat om reistijd, niet om snelheid.

  36. Toine Goossens

    @Joes,

    ‘Bij wetenschap hebben we het over onderbouwde wetmatigheden, niet over een gevoel’.

    Daar ben ik het hartstikke mee eens. Waarom gaat u dan niet in op de 2 oorzaken die @Utrechter2 noemt: ‘1) de bevolkingsgroei mee en 2) de algemene wens dat de arbeidsparticipatie verhoogd wordt.’

    De wetenschap concludeert namelijk niet dat meer wegen meer files opleveren, maar dat een kortere reistijd tot meer mobiliteit leidt.
    Die mobiliteit is hard nodig nu alle ruimtelijke functies grootschalig worden opgezet, zowel door rechtse als linkse politici. Die grootschaligheid jaagt de economische ontwikkeling aan en bespaart uitvoeringskosten. Twee voorwaarden voor de toename van welzijn en welvaart.
    Dat is noch links noch rechts.

    Autorijden als de oorzaak van alle ellende bestempelen is dat wel. Als alternatief voor autowegen zouden de spoortrajecten nogmaals verdubbeld kunnen worden. Ziet u dat al voor zich? Grootschalige afbraak van woningen en economische functies in alle grote steden?
    Grootschalige infrastructuur is slechts daar te realiseren waar nog ruimte is, waar zo weinig als mogelijk bewoners en gebruikers op stang worden gejaagd. Dat is de keiharde politieke realiteit, voor zowel rechts als links.

    In mijn antwoord aan @Nina heb ik uitgelegd hoe autofiles tussen Utrecht en Den Haag en Utrecht en Amsterdam zijn opgelost. Daar zijn doordachte, tijdsbestendige, oplossingen gerealiseerd.

    Dat de reistijd een belangrijke rol bij mobiliteit is laat de structurele afname van het treingebruik zien. Treinreizigers zijn het meest massaal overgestapt op thuiswerken. Waarvan akte.

  37. Utrechter2

    @Joes: ik vroeg of 1) de bevolkingsgroei was meegenomen en 2) de opkomst van de tweeverdieners.

    Als reactie krijg ik een lang verhaal met algemeenheden en uiteraard een paragraaf van hoe slim wetenschappers wel niet zijn. Simpele vraag was dus gewoon of er rekening wordt gehouden met de bevolkingsgroei van 10 miljoen inwoners in 1950 ((weder) opbouw autowegennet) tot 18 miljoen in 2024.
    De hogere arbeidsparticipatie is ook leuk want dat kan los van alle praktijk nuances en beperkingen voor een verdubbeling hebben gezorgd.

    Causaliteit heb ik dus over, als je perse technische termen wil.

    Maar omdat je er niet op in wil gaan, krijg ik wel mijn vermoedens.

    Verder: e had je lange verhaal kunnen inkorten door gewoon aan te geven dat de straten in de binnensteden niet verbreed kunnen worden. Daar zijn ook rechtse mensen CDA, VVD en ANWB het mee eens.

  38. Steve

    @Jan Willem, leg mij dan maar eens uit hoe ik van Laagraven naar Vianen moet komen als je rond 16:00u. klaar bent met werken.
    Je moet toch de Lek over.
    Dat gaat dus niet via de A2 maar via de A27.
    Of je nou met een vrachtwagen rijd of niet is niet belangrijk.
    Er zijn geen alternatieven.
    By the way: veel ( vrachtwagen) collega’s van jou gezien die ook in de file stonden.
    Die hebben zeker geen goede opleiding gehad?

  39. Jan Willem

    Quote van Steve:
    ‘Ook viel het mij op hoeveel (buitenlands vrachtverkeer) er in de file stond.’
    Nee Steve, over de kwaliteit van opleidingen tot vrachtwagenchauffeur in andere landen kan ik geen uitspraken doen.

    Als ik in google maps vraag hoe ik van Laagraven naar Vianen moet komen geeft deze de a27 aan als beste suggestie. Dat doe je dus helemaal goed.
    Persoonlijk had ik die dag de a12 genomen en gelijk bij de Meern er af, binnen door via Montfoort en Schoonhoven richting Vianen. Dus te wedden dat daar geen file stond. Ja, het is een stukje om maar dat beter als 4 uur stilstaan.

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).