In Utrecht is afgelopen dinsdag een filiaal van Dixons geopend waar slechts één product centraal staat: de iPad. De V&D in winkelcentrum Hoog Catharijne was het decor voor de opening van deze shop-in-shop waar alleen iPads en iPad-accessoires verkocht worden, een primeur volgens moederbedrijf BAS Group.
De achterliggende reden voor deze focus op één product is simpel. Dixons verkocht vorig jaar meer iPads dan notebooks en netbooks bij elkaar. De iPad is dus big business. Door een iPad-winkel te openen op het drukste winkelpunt van Nederland denkt het bedrijf deze trend voort te kunnen zetten. Het personeel in de winkel is speciaal getraind om alle ins en outs van de iPad en een ruim assortiment accessoires te kennen. Naast de winkel heeft Dixons nog meer iPad-initiatieven in petto. Zo wordt volgende week een speciale telefonische helpdesk voor iPad-bezitters geopend. Wie 0900-2022019 belt krijgt dan kan iPad-advies en technische ondersteuning.
Apple maakte medio oktober de kwartaalresultaten van het vierde fiscale kwartaal van 2011 bekend. De computergigant sloot het kwartaal af met een omzet van 28,27 miljard en een winst van 6,62 miljard dollar. In totaal verkocht het bedrijf ruim 17 miljoen iPhones, 11,12 miljoen iPads, 4,89 miljoen Macs en 6,62 miljoen iPods. Het kwartaal liep tot 24 september 2011, waardoor de positieve verkoopresultaten van de iPhone 4S hierin nog niet zijn meegenomen. In vergelijking met het derde fiscale kwartaal (9,25 miljoen) gingen er meer iPads over de toonbank. Apple spreekt zelf van een recordverkoop voor de iPad. De verkopen van Apple’s tablet stegen met 166 procent
geen Reacties
ReagerenEr zijn nog geen reacties geplaatst.