Over twee weken geldt een parkeerverbod voor de nieuwe Utrechtse stadswijk Cartesius Over twee weken geldt een parkeerverbod voor de nieuwe Utrechtse stadswijk Cartesius

Over twee weken geldt een parkeerverbod voor de nieuwe Utrechtse stadswijk Cartesius

Over twee weken geldt een parkeerverbod voor de nieuwe Utrechtse stadswijk Cartesius
In de hele openbare ruimte van de nieuwe Utrechtse stadswijk Cartesius geldt vanaf 15 mei een parkeerverbod. Bewoners, ondernemers en bezoekers mogen vanaf dat moment hun auto alleen op eigen terrein neerzetten, en dat kan ook niet anders want er komen geen parkeerplaatsen in de publieke ruimte.  

In de hele openbare ruimte van de nieuwe Utrechtse stadswijk Cartesius geldt vanaf 15 mei een parkeerverbod. Bewoners, ondernemers en bezoekers mogen vanaf dat moment hun auto alleen op eigen terrein neerzetten, en dat kan ook niet anders want er komen geen parkeerplaatsen in de publieke ruimte.  

Cartesius en het gebied waar het parkeerverbod gaat gelden wordt grof gezegd ingeklemd door het spoor, het rangeerterrein en de Cartesiusweg. De eerste 80 huurwoningen van de nieuwe stadswijk werden 14 april opgeleverd. “In 2019 besloot de gemeenteraad dat er vanaf de oplevering van de eerste woningen in de nieuwe wijk Cartesius en omliggende wijken betaald parkeren komt”, schrijft de gemeente in een brief aan omwonenden.

De wijk wordt weliswaar aangewezen als betaald parkeren gebied, maar omdat er geen parkeerplaatsen in de openbare ruimte komen is dit slechts formeel. Er komen bijvoorbeeld ook geen parkeerautomaten en ook worden er geen parkeervergunningen uitgegeven. Wel gaat er vanaf 15 mei een parkeerverbod gelden in de openbare ruimte van Cartesius en dit verbod wordt vanaf 1 juli gehandhaafd.

Garages

“Het parkeerverbod geldt alleen op de openbare weg. Bewoners, ondernemers en bezoekers van het gebied kunnen parkeren op eigen terrein en in de openbare parkeergarages, die later worden gebouwd”, aldus de gemeente.

De gebiedsontwikkeling van Cartesius bestaat uit zes fases met in totaal 2.852 woningen. Fase 1 bestaat uit twee woongebouwen: ‘Solo’ dat in april werd opgeleverd en ‘Track’ dat later dit jaar in gebruik moet worden genomen. In de eerste fase zijn er 322 woningen ontwikkeld, waarvan 92 procent in het middenhuursegment.

Gekoppelde berichten

53 Reacties

Reageren
  1. BW

    Aan de bewoners van omliggende wijken: succes met de auto’s van jullie nieuwe buren!

  2. Han

    ¨Bewoners, ondernemers en bezoekers van het gebied kunnen parkeren op eigen terrein en in de openbare parkeergarages, die later worden gebouwd”

    …. en wanneer komen die parkeergarages? Voor 2030 of erna? 🙂

  3. FH-O

    Woningen opgeleverd en dan parkeerverbod voordat de openbare garages er zijn. Benieuwd of hier ook bewoners meelezen.

  4. Gbrie

    Oma blijft wel thuis.

  5. Rien

    Waam kan nieone Nederlandse naam verzinnen? Nu weer “track”. The Wall, enz enz

  6. Clio23

    Gaat moe Flodder hier ook wonen? Hoe verzin je zo iets.

  7. Herman

    Zal een gezellige buurt worden, de visite loopt de deur plat…..

  8. Wim Vreeswijk

    Respectloos voor de desbetreffende auto-eigenaren die niet alleen voor eigen rekening en risico, maar ook nog eens parkeergeld, onderhoud, benzine en accijns betalen. Utrecht wordt er op deze wijze niet autovriendelijker op.

  9. S

    He @Herman, visite kan met fiets, benenwagen, bus of trein (je weet wel, die gele rupsen op rails) komen. Station op 100 m afstand.

  10. Pee

    Alles om mensen van hun auto te ontdoen.
    Als de auto het enige middel is om mobiel te kunnen blijven heb je dus pech.
    Vanaf juni/juli komt de accijns weer terug op benzine en wegenbelasting gaat weer omhoog.
    Daardoor kunnen mensen het al niet meer bekostigen en zijn genoodzaakt om hun auto weg te doen.
    Behalve als je geld zat hebt dan heb je nergens last van .
    De minder bedeelden worden stelselmatig de stad uit gewerkt.

  11. Koel Hoofd

    Ohw, dit gaat heel interessant worden.
    Gaat de overduidelijk doorgeslagen Utrechtse autohaat de verkoop van Cartesius torpederen? Wordt Cartesius het nieuwe oude ongewenste rafelrandje van centrum Utrecht?

    Er gaat namelijk pas gebouwd worden wanneer 70% vanaf de tekentafels is verkocht.
    Maar dit kosten die flats zonder parkeergelegenheid in een autoloze wijk met hoge kans op parkeerboetes (Utrecht heeft geld nodig):
    https://www.cartesius-utrecht.nl/nl/woningen (mooie site overigens)
    NB! Dit zijn de casco prijzen, komt nog hoop extra geld bij voordat je er in kan trekken. Dus reken maar op 5 ton voor 59m2 beton. Over paar maanden stijgt de rente weer met 0.5% want dat heeft de ECB al aangekondigd.

    Echter, bouwers trekken nu de stekkers uit projecten omdat er geen kopers voor de veel te dure nieuwbouw woontorens zijn:
    https://nos.nl/artikel/2473235-nieuwbouwprojecten-geschrapt-bedrijven-zoeken-manieren-om-door-te-bouwen
    Intussen kan je in heel Utrecht veel grotere grondgebonden ‘vintage’ huizen met tuintje en parkeerplaats voor de deur (gas is optie) voor ruim een ton minder krijgen…. Kijk maar op Funda!

    Kortom, je betaald een dikke ton om geen gas in de woning te hebben.
    Volgens gaslicht.com is een standaard energiecontract met energieplafond verbruik nu ongeveer €2500/jr. Dus voordat je die ton hebt terugverdiend ben je ceteris paribus 40 jaar verder…

    Mark my words, DIY gaat weer helemaal terugkomen met baggervette winsten voor de Gamma.

  12. wollie

    fijn, een wijk geoptimaliseerd voor mensen ipv voor autoverkeer 🙂

  13. Don

    He @S ga jij dat oma en opa even uitleggen hoe ze vanuit hun dorp naar utrecht kunnen komen en leg dan gelijk even uit waarom dat zo duur is en hoe lang ze onderweg zijn.

  14. Klaasjan

    Ik neem aan dat de flatgebouwen parkeerkelders hebben of krijgen. Het lijkt me lekker rustig en zonder zicht op geparkeerd blik. Zo’n hel zal het niet zijn. En dan ook nog eens een station in de directe omgeving, dus prima bereikbaar voor bezoekers mits zonder panische OV-angst. Vergeleken met de binnenstad waar je als bewoner of moeizaam parkeert, of dat veel handiger doet in een parkeergarage maakt het weinig verschil.

  15. Auwto

    @ Wim Vreeswijk:

    En dat is nou precies de bedoeling! Op naar een autovrij Utrecht.

    De meeste mensen die hier klagen zijn vaak verre van slecht ter been, cq ouderen enzo, maar eerder verwende autobezitters, die hypocriet, deze groepen menen te moeten verdedigen.

    @ Don:

    Bezoek? Waar een wil is, is een weg (niet voor auto’s natuurlijk). Bij lange na niet wonen alle opa’s en oma’s in een dorp.

  16. Tony Farelli

    Doe dat ook in mijn wijk, weg met dat blik op publieke grond… wie z’n auto niet kwijt kan zadelt de omgeving er maar mee op! gestolde gekte

  17. Katja

    parkeergarage’s later bouwen…afdeling Planning doet z’n werk weer niet.
    Enfin, in Japan gaan ze beter om met planning. Eerst wordt er een tramlijn aangelegd met station, en daarna een wijk eromheen gebouwd, zodat ze gelijk het OV nemen.

  18. Karo

    Fijn dat je er met het OV makkelijk heen kan, maar zolang als het nog veel duurder is om met een gezin in het OV te zitten dan in de auto gaat dat nergens over natuurlijk. Kom je uit een kleinere gemeente dan ben je met de auto bij wijze van 3 kwartier onderweg van punt naar punt en met het OV gerust dubbel zo lang. Zolang als reizen met het OV alleen maar duurder wordt en met het personeelsgebrek e.d. steeds minder rijdt wordt de auto niet minder gebruikt. Het schiet zijn doel voorbij dat er nog geen parkeergarage is gebouwd. Ze hopen er vast op, dat het misschien niet hoeft.

  19. Yoshua

    @Don,
    Denk je werkelijk dat de gemiddelde opa en oma ( 45-60 jaar) geen idee hebben hoe ze vanuit dorpjes als Harmelen, Maartensdijk of De Bilt naar Utrecht kunnen reizen.
    Misschien dat, overgrootouders (70+) uit een dorp als Zeist de bus niet meer kunnen nemen naar Utrecht.
    Je kunt ze dan ook ophalen met de bakfiets, dorpjes liggen allemaal op fietsafstand van de stad.

  20. Roller

    Lekker dan! Ik hoop dat die parkeergarages er dan snel komen inclusief gratis gehandicapten parkeerplaatsen. Ik ben aangewezen op mijn aangepaste autotje en leef van een uitkering. Deze nieuwbouwwijk klinkt erg ontoegankelijk voor mij op deze manier. Zowel fysiek als financieel.

  21. jan

    Succes met de verkoop van de baggerdure woningen waar je niet eens een auto kan parkeren hahahaha! En wie is de doelgroep dan? Twintigers kunnen het niet betalen. Voor jonge gezinnen is het zeer onhandig om zonder auto te leven. Ouderen en senioren zijn slechter te been en willen ook graag de mogelijkheid tot fatsoenlijk vervoer… En als je iets overkomt waardoor je minder mobiel bent? Hoe gaat dat dan? Volgens mij kunnen alleen fitte jonge mensen met geld wonen in die wijk. Ik snap het echt niet dit concept. De vastgoedbazen lachen zich helemaal slap.

  22. S

    @don: misschien dat je anders ff bij je opa & oma langs moet gaan!

  23. Hans

    Misschien zijn er wel veel aspirant bewoners van dit nieuwe stadsdeel die het juist fijn vinden dat de auto als dominante factor uit de openbare ruimte wordt geweerd. Wie weet! Dat zou best eens zo kunnen zijn. Dus: een prima concept dit ruimtelijkeordeningsbeleid!

  24. Angelique

    jaja. En al die pakketbezorgers dan?

  25. Marco

    Ook ik (wonend in nieuw engeland) ben jaloers op zo’n autoluwe wijk. Ik zie 100x liever kinderen veilig spelen tussen buurtgroen dan de auto’s van m’n buurtgenoten die het grootste deel van de dag ongebruikt veel ruimte bezet houden.

  26. Pol Vandegeugden

    De eerste woningen die zijn opgeleverd zijn gebouwd in die prachtige groenstrook achter het CAB-gebouw op dat superrealistische plaatje hierboven.

  27. Erik

    @jan, toevallig ben twintiger, heb ik zo’n “baggerdure” woning gekocht (het is maar wat je duur vindt) en de woning heeft gewoon een garage hoor. Heb je het artikel wel gelezen? Geen auto’s inde publieke ruimte is helemaal okee wat ons betreft.

  28. Dre

    Blij dat ik niet meer in dat achterlijke Utrecht woon.

  29. Koel Hoofd

    @Duic
    Waarom is mijn reactie niet geplaatst?

  30. F

    @erik. Leuk dat en bewoner meepraat. Ik begrijp alleen de gemeente niet. Is het niu de bedoeling dat mensen milieuvriendelijk worden of alleen dat het blik uit beeld is? Want alle autos een eigen kamer is niet milieuvriendelijk toch?

  31. Michiel

    @Katja: Er is letterlijk al een bestaand treinstation (Zuilen) naast deze wijk.

  32. Realist

    @Yoshua. Het OV is voor ouderen een regelrechte ramp. Je hebt werkelijk geen idee met je luchtfietserij.

  33. Karel

    @Katja heeft geen ideeee waar de wijk ligt blijkbaar.
    En, @Realist, hoezo..? Waarom een ramp? Ben je recentelijk nog wel eens met OV geweest?

  34. Binnenstadbewoner

    Deze woningen worden gewoon snel verkocht of verhuurd. Net als alle andere nieuwbouwprojekten in Utrecht

  35. Realist

    @Karel. Het is ietwat naïef om je af te vragen waarom het OV voor ouderen een ramp is. De bereikbaarheid, veiligheid en handelbaarheid van het OV schieten gewoon tekort voor ouderen. Over de kosten nog maar te zwijgen en in kleinere dorpskernen is steeds minder geld beschikbaar om voldoende bussen te laten rijden. Zie je oma al in het middenpad staan? Of ‘s avonds rondscharrelen op een guur perron op zoek naar de juiste bus of trein? Of eerst een paar kilometer fietsen naar een bus om in een koude abri (als die er al staat) te wachten totdat de bus arriveert?

  36. Yoshua

    @realist.
    Wat is er anders aan het OV voor iemand van 70 of iemand van 55?
    Ik zie dagelijks genoeg ouderen in het OV.

  37. Hans

    @ Realist

    Ik ben ontzettend oud en dik tevreden over het OV.

  38. Uuu

    @ reaguurders

    Het doet er niet toe wat jullie er van vinden.

    Het doet er toe wat de toekomstig bewoners er van vinden. Voor hen is deze wijk namelijk bedoeld.

    Succes en de groetjes verder!

    Maak je toch niet zo druk, denk aan je bloeddruk en hart. En maak je jezelf zorgen om de wereld, dan zul je toch echt heel wat meer acties moeten ondernemen behalve je onderbuik zonder filter op het wereldwijde web te knallen. Behalve onrust, verdeeldheid en polarisatie bereik je er namelijk niks mee. Het zorgt niet voor echte verandering, sterker nog, onrust zorg juist voor padstellingen> je komt geen cm verder. Tenzij dat precies jullie doel is natuurlijk. Zand in de machine strooien.

  39. Uuu

    @ Realist

    O ja, is dat zo? Er rijdt toch overdag minimaal ieder kwartier een stadsbus op de meeste lijnen in Utrecht en 2x per uur (minimaal) een bus naar de omliggende gemeenten. Daarnaast telt Utrecht 6 treinstations. Met minstens 2 sprinters per uur (vaak 4) en rijden er op het hoofdrailcorridor 4 of (Eindhoven-Amsterdam) 6 intercity’s per uur overdag.

    Ook al wordt de trein steeds duurder, er is geen enkel bewijs dat het voor een individuele reiziger die tussen (drukke) stadscentra reist duurder is met de trein. Tussen centrum A en B, tussen de grote steden, is het daarnaast bewezen sneller met de trein. En qua kosten: Je maakt als OV-gebruiker namelijk een hoop structurele kosten niet die een autobezitter dagelijks, wekelijks, maandelijks of jaarlijks MOET maken> te weten benzine, belasting, verzekering, afschrijving, reparaties, eventuele boetes, parkeerkosten, APK, autowasserette, etc.. Als je dat bij elkaar optelt is de trein bijvoorbeeld nog steeds goedkoper. Daarnaast geven de meeste werkgevers vaak een hogere OV-vergoeding dan een autoreiskostenvergoeding.

  40. Scherpschutter

    @Uuu

    Wat een nonsens. U vergeet gemakshalve weer eens de helft van een rekensom.

    De NS is namelijk structureel zwaar verliesgevend. Wel, verdisconteert u die verliezen ook nog eventjes in de kosten van uw treinkaartje? De NS heeft geen geldboom hè? Iemand betaalt die verliezen…De werkelijke kostprijs van een treinkaartje is eenvoudig 50%-70% hoger dan wat u als reiziger voor een kaartje aftikt op het station. En die miljardenverliezen worden allemaal ophoest door de belastingbetaler, ieder jaar weer….

    De trein is in werkelijkheid schrikbarend veel duurder dan de auto! Echt schrikbarend!

    Sterker, als je ook nog eens roofbelastingen op autogebruik zou afschaffen, dan is de staatstrein wellicht wel 10x duurder dan de auto. Denk bijvoorbeeld alleen al aan het afschaffen van de belachelijke accijnsen en belastingen (op belastingen) op benzine en u zou voor 1,50 Euro aan brandstof (3 liter benzine a 0,50 Euro de liter) makkelijk van Utrecht centrum naar Amsterdam centrum kunnen rijden…Met een zuinig dieseltje haal je het wellicht ook nog wel op 2 liter brandstof. Eurootje aan directe kosten! Wat kost een enkeltje dinosaurus-trein van Amsterdam naar Utrecht, goedkoopste klasse? 15 Euro ofzo? Waar dan dus nog een 50%-70% bij opgeteld dient te worden…

    Wel, uw inefficiënte 19e eeuwse veevervoersmiddel gaat natuurlijk niet winnen van de hypermoderne auto, laat staan als we ook nog eens de BPM, wegenbelasting, parkeerbelastingen en alle andere plunderbelastingen zouden afschaffen….Zonder overheid kost een auto werkelijk geen reet!

    Het is doodsimpel. De auto is onnodig duur gemaakt door de overheid. Een prehistorische trein is gewoon duur, en uiteraard al helemaal als je dat door een overheid laat managen…

  41. Leon

    Prima, goed idee. De openbare ruimte openbaar houden is een goede zaak.

  42. Sanne

    goed voor de klimaatproblemen! Ja @katja, je auto is goedkoper (helaas, tijd voor meer subsidie naar OV) maar wij “betalen” de rekening, nee: onze kinderen betalen de rekening. Stap jij maar met je gezin de auto in. Leg je ze even uit in wat voor wereld ze leven over 20 jaar?

  43. Uuu

    @ Mistoetert

    Flagrante onzin en nonsens.

    Tot aan Corona was de NS jaar in en jaar uit winstgevend. Men heeft verlies geleden, omdat men met weinig reizigers de dienstregeling MOEST blijven rijden van de minister en het personeel in dienst MOEST houden.

    Daarnaast, het idee dat OV winst moet maken is ook zo’n rare neoliberale gedachte.
    Winst maken is een pyramidespel, waarbij je vaak in de praktijk geld van een grote groep mensen overhevelt naar een select en klein groepje rijke mensen.

    Andere optiek: geld uitgeven aan het OV kan een keuze zijn. Het kost geld, maar de overheid koopt er een dienst voor terug. Diensten kosten geld.

    De overheid investeert honderden miljarden in snelwegen en laat daar de belastingnetaler voor opdraaien. Wegen zijn niet winstgevend. Ook dat is een keuze. De overheid besteed honderden miljarden aan subsidies in landbouw en bedrijfsleven. Deze bedrijven maken vervolgens winst en betalen nauwijks belasting. De winst van enkelen wordt door ons allen gefinacierd. Stukken kwalijker dan investeren in een dienst die dagekijks 3 miljoen mensen ten goede komt.

  44. Ayn Rand

    @ Scherpschutter, uw meest recente bijdrage sluit naadloos aan op mijn filosofische kijk op mens & samenleving!

  45. Mia

    @ S

    Ja, ja, alleen nog fitte mensen in Utrecht. Lekker inclusief. NOT.

  46. Utrechter2

    1) Fundamentele vraag is of burgers een vrije keuze hebben of gedwongen worden door de overheid. Dat geldt ook voor de starters in die wijken.

    2) ben niet anti OV maar OV wordt snel duuder als je als stel op bezoek komt. Samenreis korting geldt bijvoorbeeld niet in de spits

    3) Utrecht heeft veel import uit andere provincies en juist de familie in de provincie heeft niet de luxe van frequent OV, de meesten wonen niet bij het station. De trends in het OV zijn juist om OV te concentreren rond corridors en daar buiten weg te bezuinigingen, zelfs in Utrecht is dat te zien.

  47. Nina

    @ Hans
    “Misschien zijn er wel mensen….”

    @Uuu
    “Het doet er toe wat de toekomstig bewoners er van vinden.”

    Niet iedereen overziet de problemen waar je tegenaan gaat lopen in deze autoloze wijk.

    Voorbeeld 1:;
    De woningen worden casco opgeleverd. Waar gaan nu alle busjes parkeren die deze woningen moeten inrichten of wanneer onderhoud nodig is? Het duurt niet lang voordat er gevraagd wordt waar je gaat wonen en de leverancier of monteur de order niet aanneemt, als blijkt dat het in deze wijk is.

    Voorbeeld 2:
    Men gaat hier wonen, als de benenwagen het goed doet. God verhoede het, maar een ongeluk zorgt er bijv. voor dat iemand slecht ter been raakt of thuiszorg nodig heeft. Derden kunnen er dan dus niet parkeren. Het is niet zo dat er dan direct een andere (aangepaste) huurwoning beschikbaar is of dat men de kosten of moeite van verhuizen kan opbrengen in dat geval.

    Het gaat met zulke grote aantallen bewoners helaas zeker wringen. En wie is dan verantwoordelijk? De projectontwikkelaar en/of de gemeente die hier vooraf over moeten nadenken en van wie we mogen verwachten dat zij dit overzien? Ik vermoed dat de bewoner dan helaas met de gebakken peren zit.

  48. Scherpschutter

    @Ayn Rand 1/5/2023 – 21:43

    Mevrouw, wat een enorme eer om een van de grootste denkers aller tijden hier te mogen verwelkomen in de commentpanelen van DUIC, vanuit het hiernamaals nog wel! Welkom.

    @Uuu

    Ja, u kunt wel fabuleren dat er geen coronabestuurscrisis was en we nog in de oude realiteit leven (LOL) om uw eigen illusies in stand te houden, maar zelfs de NS zelf struisvogelt minder dan dat en geeft gewoon aan dat de megaverliezen nog jaren en jaren zullen aanhouden.

    U ontkent de realiteit. Dergelijke oneerlijkheid zou u uzelf eigenlijk niet aan moeten doen. Dat start namelijk een proces van ernstige geestelijke corruptie waar lastig uit te komen is. Ayn Rand kan u daar alles over vertellen. Wees eerlijk naar uzelf en stel de waarheid altijd op plek 1, 2 & 3.

  49. Uuu

    @ En het blaat maar weer verder

    Feit is dat u nogal selectief bent in argumentatie en argumenten alleen maar gebruikt ten behoeve van uw eigen stokpaardjes. Dan weer bent u anoarcho-kapitalist, dan weer zeer rechts, dan weer tegen de overheid, maar dan is het wel weer ok dat de overheid de groepen die u een warm hart bevooroordeeld, u bent voor vrijheid, behalve als het klimaatdemonstranten betreft, u vind onze overheid misdadig maar roemt een dictator die de vrijheid van meningsuiting, recht op vrije vergadering en bijv. vrije journalistiek in zijn eigen land heeft afgeschaft en een oorlog is begonnen, zogenaamd vanwege dreiging (er is toch echt maar 1 iemand een ander land binnen gevallen, dreiging of niet).. En zo kunnen we nog wel even doorgaan.

    Uw argumentatie is pas oneerlijk. Feit is: treinreizen is voor de reiziger goedkoper dan autorijden op veel trajecten, wanneer je alle kosten tegen elkaar wegstreept. Al het andere is mist die u verspreid.

    U vergeet namelijk de subsidies die gaan naar de: fossiele industrie, wegenbouw en wegenonderhoud, subsidie en belastingvoordelen op leaseauto’s en op aanschaf bepaalde personenauto’s, subsidie aan de transport- en logistieksector en de gezondheidskosten van de uitstoot van gemotoriseerde voertuigen voor het gemak maar even mee te wegen in uw nogal scheve vergelijking. De automobilist wordt in de onderbuik gevoed dat hij de melkkoe is, maar vergeet hoeveel subsidie er eigenlijk op zijn dagelijkse autogebruik zit, ook opgehoest door treinreizigers. Ook niet zo raar met al meer dan een decennium de vroemvroem partij als grootste partij in regering en kabinet.

    Dagelijks van Utrecht naar een afstand op een uur met een “2e klas altijd vrij reizen kaart”, a 370 euro per maand is goedkoper dan deze zelfde afstand afleggen met een auto als je alle kosten van die auto, naast benzine, meeweegt in de prijs. Dat is dus verzekering, belasting, aanschaf/ afschrijving, reparaties, apk, brandstof, parkeren en eventuele boetes en ik mis vast nog wel iets. Daar red je het niet voor van 370 euro in de maand. Ik als treinreiziger wel.

  50. Ayn Rand

    @ Scherpschutter

    Wat fijn dat u een fan van mij bent!

    Ayn.

    PS hier in het hiernamaals ben ik de enige filosoof.
    Verder zie ik hier helemaal niemand.
    Waar zijn toch al die andere dwaallichten gebleven? Spinoza, Socrates, Kant, Hegel, Marx, Epictetus. Zomaar een rijtje. Enig idee waar die uithangen?
    It’s lonely at the top. Enfin, ik heb wel het dikste boek ooit geschreven.
    Ligt het nog op uw nachtkastje?

  51. wollie

    wat een heerlijk vooruitzicht voor de toekomstige bewoners om the usual duic-reaguurders gegarandeerd niet als buren te krijgen 🙂

  52. Eric

    Mensen/ reguurders, zien jullie niet in waar dit College mee bezig is? Wijken zonder auto’s trekt automatisch mensen van vooral GroenLinks en D66 aan. Dit zijn dus potentiële stemners, waardoor deze partijen in de toekomst de grootste kunnen blijven!

    Dat is volgens mij de gedachtengang achter de anti auto wijken.

    Rest vd partijen hou hier rekening mee voordat jullie overstag gaan!

  53. Utrechter2

    @wollie: mensen hebben geen keus. Tot voor kort werd voor elk wat wils gebouwd, maar de gemeente Utrecht weet natuurlijk ook dat je dure kleine woningen met twijfelachtig OV en geen parkeerplaatsen alleen onder marktdwang (fundamentele levensbehoefte) kunt verkopen.
    Met andere woorden: grote kans dat je naast buren komt te wonen die daar tegen “heug en meug” zitten.

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).