Voor de gemeente en Mitros is er alles aan gelegen om de juridische claims vanuit Kanaleneiland snel en doeltreffend af te handelen. Dat blijkt uit de afspraken die beiden partijen met elkaar hebben gemaakt .
‘Bewoners niet de juridische mallemolen in’ was een motie in 2012 waar met deze afspraken gehoor aan is gegeven. Zo komt er een ‘herbeoordeling van de redelijkheid van claimafwikkeling die reeds heeft plaatsgevonden’ en gaat vertraging voorkomen worden door niet te steggelen over welke partij welke een claim moet behandelen.
Herberoordelingscommissie Addie Stehouwer
Er wordt een tijdelijke commissie ingesteld met als onafhankelijke voorzitter Addie Stehouwer. In het dagelijks leven is zij subtituut Nationale Ombudsman. Zij wordt bijgestaan door één vertegenwoordiger van de gemeente en één van Mitros.
Indien de schadeafhandeling door Mitros of de gemeente niet naar tevredenheid van de claimant is, kunnen de gedupeerden zich wenden tot de commissie voor een beoordeling van de redelijkheid van de afhandeling..
Daarnaast gaat de commissie kijken welke partij een claim moet behandelen.
geen Reacties
ReagerenEr zijn nog geen reacties geplaatst.