Heineken komt na 130 jaar met een nieuw bier op de markt: de H41 Lager. Café Ubica op de Ganzenmarkt krijgt met zes andere café’s verdeeld over de vier grote steden de primeur om het als eerste te mogen schenken.
Heineken H41 is vanaf 18 april te koop. In Het Parool legt meesterbrouwer van Heineken, Willem van Waesberghe, uit waarom het zo bijzonder is dat Heineken een nieuw bier uitbrengt. “In 130 jaar is er niets meer veranderd aan de samenstelling en ingrediënten van Heinekenpils. Onder Freddy Heineken mocht het merk ook niet worden aangevuld met speciaalbieren, om zo herkenbaar mogelijk te blijven. Alleen oerbieren als Heineken Oud Bruin konden naast het pils blijven bestaan.”
Maar doordat de tijden veranderen en de consument tegenwoordig wat te kiezen wil hebben en veel meer van bier af weet dan vroeger is de tijd rijp voor een nieuw bier. “Ik denk dat Freddy Heineken tevreden zou zijn.”
Het bier is kruidig, als weizen- en abdijbieren, maar heeft de smaak en de doordrinkbaarheid van pils.
2 Reacties
ReagerenTOPPIE !
Allemaal marketing geblaat van Heineken, er zijn altijd wel een paar figuren die op willen vallen en op de vrijdagmiddagborrel of hockeyveld willen verkondigen hoe bijzonder dit biertje wel niet is.