‘In Utrecht’ zoomt regelmatig in op dagelijkse, soms typisch Utrechtse zaken en gebeurtenissen en presenteert die vanuit een dikwijls onalledaagse invalshoek. ‘In Utrecht’ is een initiatief van Dorrit Boer (fotografie) en Maurice Hengeveld (tekst).
Utrecht zet zichzelf graag internationaal in de kijker. Bijvoorbeeld met VVV On Tour (al weer even terug), netwerkbijeenkomsten voor de toeristische bedrijfstak in Utrecht, het lichtkunstwerk Trajectum Lumen, een heuse City Guide App en veegwagens met het Utrecht2018 logo. Om maar wat te noemen. Wat ‘In Utrecht’ eigenlijk nog mist in dat rijtje, zijn de typisch Utrechtse producten. Want die zijn er, hoewel je ze soms met een zaklamp moet zoeken. Zou het nou niet een ding zijn als Utrecht zichzelf ook in de kijker zet met haar ambachtelijk kunnen. Je zou zeggen dat buitenlandse toeristen daar wel gecharmeerd van raken.
Om maar eens een voorzetje te geven deed ‘In Utrecht’ kort geleden een rondje Utrechtse producten. Zonder overdrijven weer een dag die bijzonder de moeite waard was. En dat niet alleen vanwege de producten, ook de Utrechters achter de producten wisten ‘In Utrecht’ voor zich te winnen. Zelden zoveel enthousiaste, bereidwillige en hartelijke mensen ontmoet door simpelweg te vragen naar hun typisch Utrechtse koopwaar. Daarbij realiseert ‘In Utrecht’ zich dat woorden als producten en koopwaar niet in alle gevallen de lading dekken. Maar hé, er geen aandacht aan besteden is erger. Een aparte pagina op de website van Toerisme Utrecht is zo aangemaakt. Fluitje van een cent!













1 Reactie
ReagerenAls ik me goed herinner heeft Proeflokaal annex slijterij de Zes Vaatjes in de Monseigneur van de Weteringstraat een eigen Utrechtse borrel of bitter.
g