Net vernieuwde Malie- en Tolsteegsingel alweer verzakt | De Utrechtse Internet Courant Net vernieuwde Malie- en Tolsteegsingel alweer verzakt | De Utrechtse Internet Courant

Net vernieuwde Malie- en Tolsteegsingel alweer verzakt

Net vernieuwde Malie- en Tolsteegsingel alweer verzakt
De vernieuwde Maliesingel. Archiefbeeld DUIC
Aan de net vernieuwde Tolsteegsingel en Maliesingel die sinds vier dagen na een maandenlange verbouwing klaar zijn, wordt alweer gewerkt. De reden: het wegdek is op een aantal plekken verzakt.

Aan de net vernieuwde Tolsteegsingel en Maliesingel die sinds vier dagen na een maandenlange verbouwing klaar zijn, wordt alweer gewerkt. De reden: het wegdek is op een aantal plekken verzakt.

Afgelopen zaterdag werd de herinrichting van de Malie- en Tolsteegsingel feestelijk gevierd met wethouder Lot van Hooijdonk en het Zocherconcert. De singels gingen na een maandenlange verbouwing weer open. Maar niet voor lang: doordat tijdens de werkzaamheden steeds één weghelft beschikbaar was voor het verkeer, is het wegdek alweer overbelast. Gevolg hiervan is dat de weg op een aantal plekken verzakt is.

Er wordt dus nu opnieuw aan de singels gebouwd om het wegdek gelijk te trekken. De singels worden hiervoor niet meer in z’n geheel afgesloten, de weg blijft toegankelijk voor auto’s en fietsers.

18 Reacties

Reageren
  1. Els

    De boel zal nog wel vaker op de schop gaan. Doodeng als je daar rijdt en twee auto’s elkaar passeren.

  2. Jan

    Levensgevaarlijk is het daar geworden om te fietsen.
    Vandaag werd ik bijna door een auto geschept.

  3. Gerrit

    Waarom klagen mensen toch zoveel

  4. WvR

    Toen ze het aan het aanleggen waren dacht ik nog dat het een twee-richtingen fietsbaan, gescheiden van een twee-richtingen strook voor auto’s.

    Toen ik er kwam nadat het af was, zag ik dat ze alles op heen hoop hebben gegooid: Niet prettig voor de fietsers, niet prettig voor de automobilisten. Irritant voor fietsers, irritant voor automobilisten.

    Het ziet er leuk uit, en de oude situatie was verre van ideaal, maar om dit verkeerstechnisch nu een verbetering te noemen…

  5. Cootje

    Hebben we zoiets niet al een keer eerder meegemaakt bij de Burg. Reigerstraat?

  6. Singel Bewoner

    @Els. Helemaal met je eens. Het lijkt er niet veiliger op te zijn geworden. Ik hoor tegenwoordig regelmatig auto’s claxonneren, iets wat voor de herinrichting nauwelijks voorkwam. Er wordt ook vaak veel te hard gereden, maar dat gebeurde altijd al.
    Het ziet er prachtig uit en het asfalt fietst heerlijk, maar je moet als fietser en automobilist enorm uitkijken.

  7. Johnson

    Ja Reigerstraat. Werkte voor geen meter. Heeft de gemeente ook snel weer teruggedraaid en er gewoon een groot wegvlak van gemaakt. Dat werkt prima.

  8. blm

    Het is werkelijk prachtig geworden! Maar wel te hard gereden (vooral het stuk van Spoorwegmuseum naar de Catharijne Singel). 30km handhaven! Hier een daar een camera plaatsen (mobiel of vast)…

  9. Wim Vreeswijk

    Aan de rechterzijde van de Maliesingel is een veel te brede berm met voetpad aangelegd waardoor zowel de fietsers als de auto’s ernstig gevaar zijn gaan lopen. Hoeveel doden moeten er vallen voordat dit weer aangepast gaat worden ?

  10. Jelle

    Er wordt veel gezegd dat het niet werkt, volgens mij betekent dit in de praktijk dat automobilisten niet blij zijn en het ” niet pikken” dit laten ze merken door hun gedrag zoals claxoneren of je bijna voor je sodemieter rijden…leerproces niet meteen toegeven aan deze ” kleine kindergedragingen” Ik vind het een positieve ontwikkeling, veel mooier om te zien en de auto is “te gast” ipv altijd “de koning”
    Daar moet men even aan wennen en anders een andere route nemen wat volgens mij ook deels de bedoeling is.

  11. Luuk Upuuk

    De delegatie die de opening verrichtte was duidelijk te zwaar.

  12. Erick Koerts

    Even voor de duidelijkheid, als de nieuwe verkeerssituatie niet werkt doordat auto’s je van de sokken rijden of gevaarlijk inhalen door op elkaar in te rijden en daarbij fietsers over het hoofd te zien, dan zijn het de automobilisten in deze die hardstikek fout zijn en het zijn deze auto’s die “niet werken”. Zij overterden namelijk gewoonweg de regels, in de eerste plaats de regel dat zij als automobilist te gast zijn en ze overtreden, gelet op de getuigenverklaring, de maximumsnelheid. De nieuwe situatia werkt dus gewoon, alleen een aantal mensen weigert zich te voegen naar de nieuwe situatie. dat heet in mijn ogen iets heel anders. Dat zijn gewoon mensen die de wet overtreden. Zoals eerder meensen suggereerdemn dat kraken geen recht was, maar een overtreding, zo suggereer ik hier dat deze burgerlijk ongehoorzaamheid keihard bestraft dient te worden, wegens het in gevaar brengen van mensenlevens en het weigeren de regeltejs te volgen.

  13. Willem

    Ik krijg op de Maliesingel eindelijk als fietser eens de ruimte waar ik recht op heb. Waarom zou een automobilist meer recht op ruimte hebben dan een fietser? De automobilist is zwaar verwend en het doet even pijn als je niet meer kunt racen, maar het wend vanzelf.

  14. Cynisme

    @Willem, omdat ik wegenbelasting betaal en jij niet?

    @Erick, riep jij dit ook zo hard toen er geen fietser zich aan de regels hield?

    @Luuk, 🙂

    @Jelle, terecht dat er geclaxonneerd wordt, hierover is in de wet opgenomen dat je deze mag gebruiken bij gevaarzetting, als er weer zo’n dwaze fietser opeens allerlei dingen doet die hij/zij beter niet kan doen, is claxonneren gebillijkt.

    @iedereen, veel belangrijker, waarom wordt er alleen gezeurd over de verkeerssituatie en amper op de kern van het nieuwsbericht dat een weg die net klaar is (en maanden voor overlast heeft gezorgd voor iedereen) , nu al weer is verzakt……?

  15. Wim Bentum

    Eén ding is zeker; als er doden of gewonden vallen zijn het de fietsers en niet de automobilisten.
    Het is maar net wat je principes waard zijn toch ?
    Levensgevaarlijke situatie.

  16. H. J. Diemer

    Het is fantastisch geworden, alle lof voor de gemeente, maar niet alleen de “auto’s” zijn overtreders, ook de fietsers! Ze fietsen met 5 mensen naast elkaar rustig over de strook die voor autos bedoeld is! Ik snap dat dat bij passeren gevaar oplevert en bij chauffeurs irritatie.
    Misschien is die camera een erg goed idee?

    Singelbewoonster

  17. Eric Koerts

    @ Cynisme, de Singel is toch echt door de gemeente aangelegd. Daar zit vast een deel rijkssubsidie in, maar vast ook een deel gemeentelijke belastingen die nagenoeg iedere Utrechter betaalt. Larie dus.

    Het is een soort van fietsstraat geworden waar auto’s rekening moeten houden met fietsers, als de fietsers gewoon op het fietspad rijden, moet de auto er keurig achterblijven, totdat hij er voorbij KAN. Vandaar de max snelheid van dertig per uur.

    Het gezeur over de verzakking is al helemaal gezeur. Ontstaan tijdens de werkzaamheden, omdat men juist een strook open heeft gehouden tijdens de werkzaamheden. Als de weg 3 maanden dicht was gegooid hadden we weer ander gezeur gehad. Klerine reparatie, hoort er gewoonweg ook bij. Opvallend trouwens hoeveel automobilisten tijdens de werkzaamheden deden alsof ze aanwonenden waren en illegaal over die ene strook reden, die eigenlijk alleen voor fietsers en aanwonenen en werkverkeer bedoeld was. Misschien heeft de verzakking daar ook wel ies mee te maken……

  18. Cynisme

    @ Erik, jammer dat je niet ingaat op mijn vraag…. dat onderbouwt jouw verhaal van geen kant.

    Ook grappig dat jij reageert op mijn opmerking aan het adres van Willem. Overigens dat schijntje aan belasting dat jij (en ik OOK) betaalt, staat niet in verhouding tot de “gemeentelijke opcenten” (inmiddels harde euro’s) die ik daar bovenop ook nog betaal, dus laat mij niet lachen. In jouw variant, betaal ik dus dubbel en dwars en maak jij nog steeds gebruik van mijn betaalde wegenbelasting met jouw fiets, maar dat mag wel van mij hoor.

    Wat ik volledig in jouw verhaal mis, is dat je in het verkeer rekening moet houden met elkaar… niet de auto met de fietser, maar ook de fietser met de auto, voetganger, scooter, enz, we moeten de beschikbare ruimte met elkaar gebruiken, jammer dat jij alleen naar jouw stalen ros gebruik kijkt, ik zeg een gemiste kans.

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).