Zowel wetenschappelijk als niet-wetenschappelijk personeel van de Universiteit Utrecht krijgt dit jaar een profielpagina op de UU-site die ze zelf kunnen onderhouden. De nieuwe pagina’s moeten zorgen voor betere vindbaarheid in Google. Meer uniformiteit, betere vindbaarheid en een professionelere uitstraling. De nieuwe profielpagina’s die alle medewerkers van de UU krijgen, moeten hier voor zorgen.
Op de pagina’s komen onder meer contactgegevens, functieomschrijving en wetenschappelijke expertise te staan. Voor de profielpagina’s wordt een bij Geesteswetenschappen ontwikkelde applicatie gebruikt, die inmiddels ook al in gebruik is bij de faculteit Recht, Economie, Bestuur en Organisatie. Omdat dit systeem goed bevalt bij die faculteiten, is besloten het universiteitsbreed in te zetten. Medewerkers krijgen zelf de verantwoordelijkheid om hun profiel bij te werken en kunnen inloggen om dingen te wijzigen en toe te voegen. Ook is er een speciaal tabblad ‘nevenfuncties’. Voor hoogleraren is het sinds enkele jaren verplicht om deze publiek te maken. Andere wetenschappelijke medewerkers moeten nevenfuncties wel intern melden, maar mogen zelf kiezen of ze die aan de buitenwereld openbaren.
De komende maanden worden de profielpagina’s al automatisch gevuld met basisgegevens die al bekend zijn uit de medewerkersadministratie van de universiteit. In het tweede kwartaal krijgen alle medewerkers het verzoek hun profiel – dat dan nog niet online is – te controleren en aan te vullen. Voor de zomer moeten de profielpagina’s gepubliceerd worden.
geen Reacties
ReagerenEr zijn nog geen reacties geplaatst.