Wederom een eervolle vermelding voor Utrecht. Ditmaal in het digitale KLM magazine iFly. De redactie van DUIC werd er gisteren op geattendeerd door een tweet van Sander Geleedst, marketingprofessional, toerismespecialist en gepassioneerd door Utrecht. Zijn tweet: ‘Artikel over #Utrecht in digitaal @KLM iFly #Magazine.http://www.iflymagazine.com/#gold/holland-as-destination’ linkte rechtstreeks door naar iFly.
De hoogtepunten van Utrecht op een rijtje kopt het in iFly, dus dat belooft wat. Helaas komt de KLM niet verder dan het vermelden van de Domtoren als Hoogtepunt van Utrecht, Grand Hotel Karel V als slapen en eten op niveau, Trajectum Lumen als artistieke ontdekkingstocht, de binnenstad als paradijs voor shopaholics en het Rietveld Schröderhuis als architectonisch meesterwerk. Hoewel voor Utrecht iedere vorm van PR welkom is komt iFly toch tot een wat magere opsomming van highlights. Toerisme Utrecht, actief sinds 2011, doet er dan ook alles aan om de voorkeur voor Utrecht onder toeristen en zakelijke bezoekers te bevorderen en te verbreden. De organisatie van Toerisme Utrecht bestaat uit 38 medewerkers, werkzaam bij de centrale organisatie, de VVV, de Domtoren, het Utrecht Convention Bureau en Utrecht Marketing. In haar businessplan 2011-2014 vermeldt de organisatie dan ook Utrecht te willen ‘vermarkten’ en promoten als een ‘geïntegreerd totaalproduct’. Om toeristen de attracties van de stad gerichter te laten bezoeken wordt in 2011 een proef gedaan met de uitwerking van het concept ‘Ontdek Utrecht‘. Daarnaast wordt de komende jaren in samenwerking met partners, de haalbaarheid van een ‘Utrecht Magazine‘ onderzocht en wordt gewerkt aan realisatie van een verbeterde routing naar en in de stad.
De komende jaren faciliteert Toerisme Utrecht een aantal nieuwe initiatieven, zoals de opening van de lustrumviering van de Universiteit Utrecht (‘Sol Lumen’) en de Open Tuinendag, op 2 juli. Daarnaast wordt op initiatief van Toerisme Utrecht de haalbaarheid van een Hotelservice voor de zakelijke markt (samenwerking Utrechtse hotels) onderzocht. De komende tijd wordt geïnventariseerd of uitbreiding van de hotelcapaciteit in het lagere en middensegment mogelijk is. Ook wordt bekeken of de beeldkwaliteit van het Domplein kan worden verhoogd. Wanneer op lange termijn blijkt dat er voldoende maatschappelijk draagvlak is voor uitbreiding van de Schatkamers Domplein en de mogelijke herbouw van het middenschip van de Domkerk, zal Toerisme Utrecht daarop inzetten. Vanzelfsprekend richt de organisatie zich ook op de voor Utrecht belangrijke evenementen De Vrede van Utrecht en Utrecht Culturele Hoofdstad van Europa in 2018.
geen Reacties
ReagerenEr zijn nog geen reacties geplaatst.