Voet- en fietspad Van Sijpesteijntunnel verlaagd | De Utrechtse Internet Courant Voet- en fietspad Van Sijpesteijntunnel verlaagd | De Utrechtse Internet Courant

Voet- en fietspad Van Sijpesteijntunnel verlaagd

Voet- en fietspad Van Sijpesteijntunnel verlaagd

In de Van Sijpesteijntunnel ten noorden van het Centraal Station wordt binnenkort een aanvang gemaakt met het verlagen van het voet- en fietspad. Dat blijkt uit een bericht op CU2030.nl. De werkzaamheden zijn nodig omdat door het verleggen van de sporen 1 tot en met 3 het spoordek breder wordt. Door het verlagen van het voet- en fietspad blijft er voldoende ruimte over boven de hoofden van de vele voetgangers en fietsers die dagelijks gebruik maken van de tunnel.

De Van Sijpesteijntunnel is onderdeel van één van de drukste voet- en fietsroutes van de stad. Om verkeersdeelnemers niet al te veel te hinderen, worden ze direct om het werk heen geleid via een tijdelijk voet- en fietspad. Gisteren is een aanvang gemaakt met de aanleg van deze tijdelijke route. Dit werk duurt ongeveer een week zodat vanaf maandag 2 april iedereen gebruik kan maken van de tijdelijke route. Naar verwachting duurt het verlagen van het fiets- en voetpad een paar weken. Daarna kan weer van de vaste route door de Van Sijpesteijntunnel gebruik worden gemaakt. Fietsers en voetgangers die vanaf het Westplein via de Leidseveertunnel naar de binnenstad willen, kunnen in dezelfde periode geen gebruik maken van deze route. Aangezien deze route tijdelijk gestremd wordt door het werkterrein van het verlaagde voet- en fietspad. Deze voetgangers en fietsers kunnen gebruik maken van de Van Sijpesteijn- en Daalsetunnel. De route van de binnenstad naar het Westplein aan de andere kant via de Leidseveertunnel blijft wel toegankelijk.

Onderdeel van de bouw van het nieuwe Centraal Station is het opschuiven van de sporen 1 tot en met 3, de zogenaamde ‘buurtsporen’, richting centrumkant. Op deze manier ontstaat er ruimte om de smalle perrons langs deze sporen te verbreden. Het project is in november 2011 gestart met de bouw van het eerste spoor, een nieuw spoor dat als het ware naast het huidige spoor 1 wordt gebouwd. Dit nieuwe spoor gaat eind 2012 in dienst.

geen Reacties

Reageren

Er zijn nog geen reacties geplaatst.

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).