Wegwerkzaamheden verbreding A27 per 1 juli van start | De Utrechtse Internet Courant Wegwerkzaamheden verbreding A27 per 1 juli van start | De Utrechtse Internet Courant

Wegwerkzaamheden verbreding A27 per 1 juli van start

Wegwerkzaamheden verbreding A27 per 1 juli van start
De A27 bij Amelisweerd.
Rijkswaterstaat start zaterdag 1 juli met de verbreding van de A27. De werkzaamheden vinden plaats tussen Utrecht-Noord tot de aansluiting Bilthoven. 

Rijkswaterstaat start zaterdag 1 juli met de verbreding van de A27. De werkzaamheden vinden plaats tussen Utrecht-Noord tot de aansluiting Bilthoven. 

De werkzaamheden op de A27 starten vanaf Utrecht-Noord tot aan de aansluiting Bilthoven en bij de aansluiting Hilversum tot aan het knooppunt Eemnes.

Om het verkeer zo goed mogelijk te laten doorstromen worden de twee rijstroken tijdelijk vervangen door drie rijstroken waar een maximum snelheid van 90 km/h geldt. Als een wegdeel af is mogen automobilisten op de nieuwe rijstroken 130 of 120 km/h rijden.

Veranderingen

De A27 wordt verbreed over een lengte van 14,2 km en krijgt in beide richtingen drie rijstroken en een vluchtstrook. Het traject wordt voorzien van stil asfalt.

Daarnaast komt tussen de aansluitingen Utrecht-Noord en Bilthoven een spitsstrook. Ook worden de op- en afritten en viaducten bij Bilthoven en Hilversum aangepast en komen er over een lengte van 11 km geluidsschermen langs de weg. Op die manier wordt er rekening gehouden met de leefomgeving.

Leefomgeving

Amiranda Abbes, projectmanager van het project: “Door de A27 en A1 aan te pakken, maken we de regio beter bereikbaar en het wonen én werken in de regio Utrecht en Amersfoort aangenamer. Bij dit project is gezocht naar slimme bouwmethoden waardoor hinder voor de omgeving zo minimaal mogelijk is en de doorstroming op de weg maximaal wordt gefaciliteerd. Daarnaast besteden we speciale aandacht aan de natuur. Ik kijk uit naar een goed proces in samenwerking met de omgeving en een mooi eindresultaat.”

De verwachting is dat de werkzaamheden eind 2018 zijn afgerond.

10 Reacties

Reageren
  1. Paul

    foto is enigzins misleidend: het bericht gaat over het traject vanaf afslag 31 naar het noorden. Amelisweerd ligt zuidelijker

  2. Natte Otter

    Perfect. Utrecht Noord is een enorme bottleneck als je vanaf Utrecht naar het Noorden gaat op de A27. (Omdat het van 3 naar 2 stroken gaat).

    Ik neem aan dat iedereen liever ziet dat auto’s snel weg zijn dan dat ze file rijden.

  3. Gerben

    @Natte Otter, meer wegen betekent niet dat de files sneller zijn opgelost of de oplossing is, kijk naar de A2, meer rijbanen en toch vast. Meer asfalt zal meer verkeer aantrekken.

  4. Natte Otter

    @Gerben de oorzaak van de files elke middag is dat er van 3 naar 2 stroken gegaan wordt. Dus ik geef het een goede kans dat dit de oplossing is.

  5. Hans Versnel

    Opvallend is dat de foto die erbij staat de bak bij Amelisweerd toont. Terwijl de verbreding volgens de tekst veel noordelijker ligt. Ook snel beginnen met verbreding bij Amelisweerd?

  6. G.H.

    @Gerben, dat komt niet door meer rijbanen maar door bizar strikte tunnelwetgeving in Nederland.
    Richting Abcoude-Noord staat vanuit Utrecht bijna nooit meer file, dus de verbreding heeft wel degelijk zijn nut gehad.

  7. JdV

    Top. Aan de slag. Nederland is uit de crisis, dus wat extra wegcapaciteit is van harte welkom. Alleen jammer dat er niet direct voor 4 stroken is gekozen. Dat doen we dan de volgende keer maar.

  8. AH

    DUIC, plaats aub een goede foto, niet van Amelisweerd. Daar gaat dit project helemaal niet over. RIng Utrecht is een heel ander project. Levert veel onnodige verwarring en irritatie op, zie ook facebook.

  9. Drie

    Uit onderzoek (internationaal, vele decennia lang) blijkt dat meer asfalt meer verkeer aantrekt en dat het dus een zeer korte tijdelijke oplossing gaat zijn. Binnen ten jaar staan ook deze 3 rijstroken weer vast.

  10. mees kees

    Inderdaad Drie, want de Amelisweerdbak wil men toch ook verbreden, dus dan is deze verbreding weer een versmalling en dus weer een bottleneck, maar wel een hele dure! Maar nog niet getreurd: in tegenstelling tot wat de foto even suggereerde, is die klus nog lang niet begonnen. Laten we hopen dat het nieuwe kabinet er nog op tijd komt om dat onzalige plan in de versnipperaar te schuiven.

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).