Regionale glossy Leven feestelijk gelanceerd: ‘Utrecht is sexy!’ | De Utrechtse Internet Courant Regionale glossy Leven feestelijk gelanceerd: ‘Utrecht is sexy!’ | De Utrechtse Internet Courant

Regionale glossy Leven feestelijk gelanceerd: ‘Utrecht is sexy!’

Regionale glossy Leven feestelijk gelanceerd: ‘Utrecht is sexy!’

De nieuwe gratis regionale glossy Leven! Ligt vanaf vandaag in de Utrechtse schappen. Het 148 pagina’s tellende magazine met als ondertitel ‘Blad van ontdekkingen’,  is gratis af te halen op plekken in de hele regio zoals leestafels, bibliotheken en wachtruimtes. Het blad moet de Utrechter weerspiegelen en daarnaast als platform fungeren: ‘’Met iedere kwartaaluitgave wordt een borrel georganiseerd zodat bedrijven, organisaties en mensen met elkaar in gesprek kunnen raken. Ook onze columnisten Sofie van den Enk en kok Ramon Beuk zullen hier hun verschijning doen’’, aldus hoofdredactrice Catelijne Gerlag. Zij benadrukt dat met het magazine niet alleen verhalen over Utrecht zullen verschijnen, maar ook netwerkmogelijkheden worden gecreëerd.

Gerlag staat voor het eerst aan het hoofd van een tijdschrift, waarbij zij bewust koos voor een ‘echt Utrechts team’: ‘’De redacteuren moeten Utrecht wel door en door kennen.’’Zelf woont Gerlag al meer dan 20 jaar in de Domstad.  Ze vertelt over de grote aanloop die de eerste editie had. ‘’We hebben hard gewerkt, maar het tijdschrift is gelukkig al gauw te klein: er is zoveel moois te vertellen. We merkten dat er behoefte is aan deze glossy.  Mensen willen zichzelf echt laten zien. Naast artikelen en diverse rubrieken is het ook gewoon een mooi blad met een lekker zap-gehalte’’.

onthulling levenAdvertenties

Over de advertenties – ongeveer 30%  van het blad bestaat uit artikelen, 70% heeft een commerciële insteek-  zegt de Utrechtse: ‘’Wij pretenderen niet een kritisch medium te zijn, we zijn een glossy. We willen juist een prettig leesbaar magazine zijn.’’ Doordat reclames ook in een ‘artikel jasje’ zijn gestoken wil zij de kwaliteit van het blad hoog houden. ‘’De advertorials zijn wel te herkennen aan de adresgegevens van het bedrijf.’’

Sexy

Utrechtse wethouder en oud-journalist Mirjam de Rijk nam woensdagavond het eerste nummer symbolisch in ontvangst.   Zij is trots op de samenwerking van de gemeente Utrecht en het vierjaarlijkse magazine. ‘’Ik ben als oud-journalist erg kritisch op bladen waarbij de advertorials afdruipen,  maar dit is gewoon erg goed. Kijkend naar de cover vind ik het erg sterk dat Utrecht als sexy wordt bestempeld: Utrecht is namelijk toch al vaak ‘doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg.’

mirjam rijke en catelijne gerlag

6 Reacties

Reageren
  1. Nielsch

    Het is Utrechters!

  2. Joris

    Het is geen STADSglossy, het is hooguit een REGIOmagazine.
    Ik vind het heel stoer dat ze het proberen in (regio) Utrecht en vooral in deze tijd maar ik denk dat het geen kans van slagen heeft. Ik denk dat je beter een fles champagne kan opentrekken na het tweede uitgave jaar…

  3. robert jan van der horst

    hoe dan ook: deze glossy heeft een primeur. gewild of ongewild. het is namelijk de eerste gedrukte uitgave die een oneven aantal pagina’s bevat.

  4. Iris Dijkstra

    Dus naast de gloednieuwe Dakhaas en de glossy Straat is er nu opeens nog een tijdschrift over Utrecht? Dapper! Ik hoop dat ze elkaar niet in de weg gaan zitten.

  5. W.H. de Groen

    Een Glossy tijdschrift met mmv de gem.Utrecht !!!
    Hier staat mijn inziens geen hond op te wachten.

  6. Sander Pardon

    Hartverwarmende reacties tot nu toe! Dank, ook voor de vele ideeën voor de komende nummers. 12 maart verschijnt nummer 2.

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).