Onder het motto ‘Art Meets Shopping’ opent volgende week donderdag 12 april de unieke en vrij toegankelijke Pop-Up Expo Utrecht. Vanaf die dag kan het winkelend publiek in winkelcentrum Hoog Catharijne een tentoonstelling van historische 3D-foto’s bekijken. Het concept is een samenwerking van Musea Utrecht, Corio, Hoog Catharijne en Toerisme Utrecht en is tot 1 juni te zien. Daarna verhuist de tijdelijke expo naar een volgende locatie.
De Pop-Up Expo is een idee van Toerisme Utrecht-manager Michiel van der Schaaf en directeur Ward Rennen van Musea Utrecht, die met de reizende tentoonstelling het publiek willen inspireren en verrassen. De eerste Pop-Up Expo is nabij de roltrap naar het Vredenburgplein waar wekelijks zo’n 500.000 mensen passeren. Passend in de recente groei van het Utrechtse toerisme bieden de initiatiefnemers graag bezoekersinformatie aan op plekken waar veel mensen komen, maar dan wel op een manier die iets toevoegt. Daarom is de Utrechtse musea gevraagd de tijdelijke expo te adopteren. Iedere locatie wordt door een ander museum ingevuld, waarbij tegelijk ook het andere leuks dat Utrecht te bieden heeft wordt gepromoot.
Vanaf de opening op 12 april is op de eerste locatie historische 3D-fotografie te zien in een tentoonstelling die wordt ingevuld met Het Utrechts Archief. Bezoekers kunnen daarbij van buiten door de bekende rood-blauwe 3D-brillen naar binnen kijken. Meer informatie over de Pop-Up Expo Utrecht is te vinden op www.bezoek-utrecht.nl.
geen Reacties
ReagerenEr zijn nog geen reacties geplaatst.