BAM Rail heeft een opdracht van ProRail verworven voor de aanleg van de bovenbouw bij het spoor tussen Utrecht Vaartsche Rijn en Houten. Dat heeft het dochterbedrijf van BAM afgelopen donderdag bekend gemaakt. Met de opdracht is een bedrag gemoeid van ongeveer 24 miljoen euro.
Het project omvat het aanbrengen van ballast, dwarsliggers, spoorstaven, bovenleidingsportalen, bovenleiding, kabels en leidingen, beveiligingsinstallaties en wissels over een lengte van zes kilometer. BAM Infratechniek zal de aanleg van kabels en leidingen voor zijn rekening nemen. De werkzaamheden zijn inmiddels begonnen en zullen naar verwachting begin 2013 worden afgerond. ProRail wil met dit project de capaciteit, betrouwbaarheid en beschikbaarheid van de sporen rond het baanvak Utrecht, Lunetten en Houten vergroten. De werkzaamheden maken deel uit van het project Randstadspoor.
ProRail werkt al sinds 2005 aan Randstadspoor: een groot spoorproject in de regio Utrecht. Met Randstadspoor regio Utrecht ontstaat een uitgebreid regionaal treinnetwerk in de regio. Treinen stoppen vaker en op meer locaties. Een vijftal VINEX-locaties in de regio Utrecht wordt ontsloten. Tegelijkertijd kunnen, door de uitbreiding van het aantal sporen op het traject Vleuten-Utrecht-Houten, sneltreinen en intercity’s ongehinderd –op hun eigen spoor- doorrijden. Een aantal bestaande stations wordt vernieuwd. In 2015 moet het project zijn afgerond.
geen Reacties
ReagerenEr zijn nog geen reacties geplaatst.