Om meer bezoekers naar de Domstad te trekken start vandaag de nieuwe Utrechtse imago-campagne ‘Utrecht te veel te leuk voor één dag’ 2012. Ter ondersteuning van het imago van de Domstad als ideale bestemming voor bezoekers hangen er vanaf vandaag op tweehonderd plekken abri-posters. De campagne is een initiatief van Toerisme Utrecht en wordt ondersteund door Centrummanagement Utrecht, Belangenverenging Hoog Catharijne, Musea Utrecht, Cultuurpromotie Utrecht en de Vrede van Utrecht. Met een multimediale opzet wil Utrecht meer bezoekers trekken.
Een imago bouw je niet in één keer op. Daarom wordt de eerder ontwikkelde campagne ‘Utrecht te veel te leuk voor één dag’ opnieuw ingezet. Tijdens eerdere campagnes in 2010 en 2011 bleek telkens dat het publiek die uiting herkent en associeert met Utrecht, dus lag het voor de hand om die door te ontwikkelen. Omdat partijen in de stad de campagne financieel ondersteunen, kan deze in elk geval ook in 2013 worden voortgezet. ‘Utrecht te veel te leuk voor één dag’ is erop gericht de consument de veelzijdigheid van de stad Utrecht te laten zien. Met een combinatie-aanbod van horeca, winkelen en cultuur in een historisch en gezellig decor wordt benadrukt, dat de stad meer dan genoeg te bieden heeft voor een bezoek. De campagne wordt gecommuniceerd via abri’s, internet en videoschermen op de grote NS stations, die allemaal verwijzen naar de website bezoek-utrecht.nl waar men een compleet overzicht krijgt van alles dat de stad te bieden heeft. Via de uitingen wordt consument de vraag gesteld: ‘En hoe ziet jouw dagje Utrecht eruit?’
Sinds 2011 wordt de bezoekersmarketing geregisseerd door Toerisme Utrecht, ontstaat er een steeds breder platform van belanghebbenden en stijgt het aantal bezoekers gestaag. In 2011 werden er in Utrecht 11% meer overnachtingen geboekt en werd de stad 14% vaker bezocht door dagtoeristen. Ook over het eerste halfjaar van 2012 zijn de ontwikkelingen gunstig. ‘Met een gebundelde aanpak willen we de komende jaren Utrecht een duidelijker profiel geven’, zegt directeur Ronald Trum van Toerisme Utrecht. ‘En omdat uit onderzoek blijkt dat vooral in de regio nog veel winst te behalen is, richten we deze campagne op de provincie Utrecht en de gebieden direct daaromheen. We willen de meest kansrijke bewonersgroepen uitnodigen om vaker een dagje in Utrecht door te brengen.’
geen Reacties
ReagerenEr zijn nog geen reacties geplaatst.