Ondernemers in Utrecht zijn passief met betrekking tot online netwerken als Twitter, LinkedIn en Facebook. Uit onderzoek van de Kamer van Koophandel blijkt dat 59 procent van hen afwacht tot ze worden benaderd in plaats van zelf contacten te benaderen.
Jonge ondernemers tot 45 jaar netwerken beduidend vaker online dan de 55-plussers, 76 tegen 51 procent. Van alle Utrechtse ondernemers gebruikt ruim de helft (54 procent) online mogelijkheden om met interessante zakelijke contacten in aanraking te komen.
De KvK wilde met het onderzoek inzicht krijgen in het gebruik en de opbrengsten van social media. Van de ondervraagden vindt eenderde dat online netwerken omzet verhogend werkt. Zes op de tien ondernemers geeft aan dat dit bij regulier netwerken het geval is.
2 Reacties
ReagerenDan klopt mijn vermoeden, ik werk freelance als online communicatieadviseur en zie niet veel opdrachten in Utrecht voorbijkomen. Er is wel veel werk voor mij in Den Haag, Amsterdam en Rotterdam. Ik vertrouw erop dat de inhaalslag in Utrecht vanzelf komt…
Toch raar, je zou verwachten dat een Randstedelijke provincie als Utrecht toch iets meer op de troepen vooruit zou lopen in plaats van erachter marcheren ….