Na ruim dertig jaar sluit de Utrechtse Bazaar op 19 augustus haar deuren op de bloemenveiling van Vleuten om vanaf 25 augustus haar deuren te openen aan de Groenewoudsedijk in Papendorp, net buiten het centrum van Utrecht. De eerste maand op de nieuwe locatie wordt met diverse festiviteiten omkleed.
De Utrechtse Bazaar is als Zwarte Beurs in 1981 opgericht door Hans van der Heijden en vestigde zich in de bloemenveiling in Vleuten. De bloemenveiling/locatie kwam in 1996 binnen de gemeentegrens van de stad Utrecht te liggen. De afgelopen jaren is er een complete woonwijk om het terrein van de bloemenveiling ontstaan. Na een zoektocht van zeker vijftien jaar is op Papendorp een definitieve geschikte locatie gevonden. Hemelsbreed is de nieuwe locatie minder dan 3 kilometer bij de bloemenveiling vandaan, waar de bazaar sinds 1981 elk weekend werd gehouden. In de afgelopen maanden is het nieuwe pand (11.000m2) verbouwd tot een evenementencomplex dat aan alle moderne eisen voldoet. Langs de binnenmuren zijn verkoopunits/boxen gebouwd en er is een foodcourt met horeca-units en een groot gezellig terras. De Groenewoudsedijk op Papendorp ligt vlakbij knooppunt Oudenrijn, bij de snelwegen A2 en A12 en dichter bij de stad Utrecht, zodat mensen ook met de fiets naar de Utrechtse Bazaar kunnen komen. Wie van de Ring Utrecht van of naar de jaarbeurs rijdt, kan de hal vanaf de De Meernbrug zien liggen. De Utrechtse Bazaar trekt duizenden bezoekers per weekend. Voor al deze bezoekers komt er snel een goede verbinding met het openbaar vervoer en is op de Groenewoudsedijk een parkeerterrein aangelegd met 1250 parkeerplaatsen. De officiële wegbewijzering naar de nieuwe locatie wordt door de Gemeente in augustus 2012 geplaatst, zodat de aanrij-routes vanuit alle windstreken naar de nieuwe locatie duidelijk zichtbaar en vindbaar zijn.
De standhouders krijgen in het nieuwe complex de mogelijkheid hun goederen op te slaan. Er hoeft niet elke zondag leeg opgeleverd te worden, zoals zij 30 jaar lang gewend zijn in Vleuten. Naast de vaste kramen, komen er ook verkoopunits/boxen met afmetingen van negen tot en met veertig vierkante meter. Deze boxen zijn bijvoorbeeld erg geschikt voor verkopers van meubels en grotere elektronica, want ook die kunnen de spullen laten staan en de box veilig afsluiten. Om ervoor te zorgen dat ook de bezoekers de nieuwe hal kunnen vinden, is er een brede mediacampagne opgezet voor radio, tv en alle grote huis aan huis bladen in de hele provincie Utrecht en een deel daarbuiten. Er wordt reclame gemaakt op straat en er gaan promotieteams het land door om bekendheid te geven aan de nieuwe locatie en uitstraling.
geen Reacties
ReagerenEr zijn nog geen reacties geplaatst.