CDA en VVD willen dat de gemeente nummerherkenning gaat gebruiken bij uitgaande gesprekken. Op dit moment komt de gemeente in beeld als ‘privé nummer’. De gemeente wil opener met inwoners communiceren, maar de eigen organisatie is alleen via het algemene nummer van het klantcontactcentrum te bereiken.
CDA-fractievoorzitter Sander van Waveren vindt dat niet meer van deze tijd: “Ambtenaren moeten geen verstoppertje spelen. Als je een oproep mist is het handig als je direct de juiste persoon of afdeling weet te bereiken.”
De fracties van CDA en VVD in de Utrechtse gemeenteraad willen dat de instellingen van de gemeentelijke telefoons worden aangepast. Zij hebben daarom schriftelijke vragen gesteld aan het college van burgemeester en wethouders.
5 Reacties
ReagerenAnonieme bellers neem ik nooit op.
Een goed punt van CDA en VVD. Maar dat geldt ook voor stukken en notities die door ambtenaren worden opgesteld.
@kees het is niet nodig om namen van ambtenaren op stukken te hebben die door college of raad worden vastgesteld. College of raad is dan aanspreekpunt.
Ik ben het volkomen eens met De VVD en het CDA.
Klantgericht staat in het vaandel van de Gemeente. Maar sinds er een KCC ertussen zit, is het werken voor cliënten veel omslachtiger geworden. Kost meer tijd. Denk bijvoorbeeld aan de afdeling Werk en Inkomen. .Het is zelfs voor de medewerkers van de Gemeente veel beter, kortere procedures en sneller afhandelen van de vragen van cliënten bv die in de bijstand zitten.
Kortere lijnen is tijd winst.
Prima idee! Je kunt je echter afvragen of de ambtenaren bewust ‘verstoppertje spelen’ of dat er gewoon sprake is van technische beperkingen van de gemeentelijke telefooncentrale.