SP Utrecht zet vraagtekens bij nut tv-commercial | De Utrechtse Internet Courant SP Utrecht zet vraagtekens bij nut tv-commercial | De Utrechtse Internet Courant

SP Utrecht zet vraagtekens bij nut tv-commercial

SP Utrecht zet vraagtekens bij nut tv-commercial

“Utrecht, te veel te leuk voor één dag.” Onder die noemer wordt sinds vorige week maandag 5 september een televisiecommercial uitgezonden op de nationale televisie. De spot heeft als doel dat toeristen langer dan één dag in de stad blijven. De commercial is tot en met 17 september met enige regelmaat te zien op tv. Vervolgens wordt de campagne mogelijk in november en in 2012 herhaald.

De SP Utrecht zet in schriftelijke vragen aan het college vraagtekens bij het nut van de campagne. “De SP erkent de waarde van toerisme voor Utrecht”, schrijft raadslid Tim Schipper. Maar hij vraagt zich af of de kosten van de commercial wel opwegen tegen de baten. “Het effect van stadspromotie is beperkt, zoals uit diverse onderzoeken is gebleken.”

Daarom wil Schipper van het college weten wat de realisatie van de commercial de gemeente gekost heeft. Daarnaast vraagt hij het college inzicht te geven in de hoeveelheid zendtijd die ingekocht is en tegen welke prijs dat gebeurde. Schipper wil ook direct weten wat een soortgelijke campagne in 2010 heeft gekost en uiteindelijk opleverde.

Ook heeft het raadslid vragen over de speciaal voor de campagne Utrecht te veel te leuk voor één dag gerealiseerde website. Zo wil Schippers bijvoorbeeld weten hoeveel bezoekers de site meer heeft sinds de commercial wordt uitgezonden.

Zie hier de commercial:

geen Reacties

Reageren

Er zijn nog geen reacties geplaatst.

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).